اخبار داغ

در آستانه عید سعید فطر؛

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مبلغ زکات فطره را اعلام کرد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مبلغ زکات فطره را اعلام کرد
امام جمعه اصفهان گفت: میزان زکات فطره امسال با احتساب قیمت گندم برای هر نفر شش هزار تومان محاسبه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با آرزوی قبولی طاعات همه مسلمانان و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت: نماز عید سعید فطر در زمان غیبت امام معصوم (علیهم السلام) مستحب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، تصریح کرد: نماز عید فطر مانند نماز روز جمعه دو رکعت است، اما خطبه های نماز عید فطر پس از نماز قرائت می شود.

,

وی با بیان این مطلب که عمل واجب در روز عید پرداخت زکات است، اظهار کرد: حداقل مبلغ پرداختی زکات برای هر نفر شش هزار  تومان و مبلغ کفاره دو هزار تومان است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پرداخت زکات فطره برای کسانی که نمی توانند معونه سال خود را فراهم کنند، واجب نیست.

,

وی با بیان اینکه زکات فطره بر کسی که می تواند معونه سال خود را تأمین کند، واجب است، گفت: نان خور به همه افرادی تلقی می شود که تحت تکفل شخص باشند، یعنی برای فرزندی که چند لحظه قبل از غروب آفتاب شب عید به دنیا بیاید نیز باید زکات پرداخت شود؛ اگر کسی بعد از غروب آفتاب بچه دار شد و یا باردار بود، مستحب است زکات او را نیز بپردازند.

,

نماینده ولی فقیه در استان اولویت پرداخت زکات فطره را نیازمندان و فقرای فامیل دانست و گفت: اگر فرد نیازمندی در فامیل نبود، نیازمندان محله و شهر خود در اولویت دریافت زکات فطره هستند.

,

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: زکات فطره بر کسانی که مریض بودند و نتوانستند روزه بگیرند به شرطی که فقیر نباشند، نیز واجب است.

,

وی مبلغ زکات فطره را شش هزار تومان اعلام کرد و گفت: مبلغ زکات فطره معادل سه کیلوگرم گندم، خرما ، برنج، یا کشمش است که با احتساب گندم، حداقل پرداختی برای هر نفر شش هزار تومان محاسبه شده است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زکات فطره باید برای فقرا هزینه شود و مانند زکات های دیگر نمی توان آن را برای ساخت جاده و مسجد استفاده کرد، تاکید کرد: ما به کمیته امداد تذکر داده ایم که پس از جمع کردن زکات آن را در اسرع وقت به دست نیازمندان برساند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه