اخبار داغ

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان:

دستاورد یکماه روزه داری، آغاز زندگی معنوی در عید فطر است

دستاورد یکماه روزه داری، آغاز زندگی معنوی در عید فطر است
رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان گفت: اکنون پس از یک ماه مهمانی خدا، وارد عید اولیاء الله می شویم، دستاوردها و رهاوردهایی از این سفر معنوی روبه رو خواهیم شد که حفظ آنها، برای شروع دوباره زندگی معنوی، بسیار ارزشمنداست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلاس بیست؛ حجت الاسلام والمسلمین "ابوالفضل عامری" امروز در جمع خبرنگاران استان با تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: عید فطر عید اولیاء الله و روزه داران است؛ روزه داران گوی سبقت را از دیگران ربوده اند و در این روز فرا خوانده می شوند تا جوایز و هدایا را دریافت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کلاس بیست؛ ,

وی افزود: عید فطر یکی از اعیاد مهم مسلمانان به شمار می رود که یکی از بزرگترین جشن های مسلمانان دراین برگزار می شود.

,

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان با اشاره به  فضیلت عید سعید فطر، تصریح کرد: عید، روزی است که خداوند برای جوایز رحمانی و انعام رحیمی خود از میان روزها برگزید، روزی که بندگان بعد از یک ماه اعتراف به بندگی و طلب آمرزش و عرض نیاز و تمنا، فراتر از ظن و گمانشان اعطا می کند.

,

عامری بیان کرد: مردم در این روز نمازعید برگزار کرده و به پاس توفیق روزه داری ماه مبارک رمضان بر درگاه خداوند شکر می گذارند و در سراسر بلاد مسلمین جشن و شادی برقرار است.

,

وی با بیان اینکه عید فطر، روز جشن همه مسلمانان، بخصوص روزه دارانی است که بخوبی به وظیفه الهی و بندگی خود عمل کرده و باید منتظر دریافت پاداش باشند، تصریح کرد: صحنه نماز عید فطر و حضور در مساجد، یادآور صحنه قیامت و حضور در پیشگاه عدل الهی و دریافت پاداش بهشت است.

,

این کارشناس فرهنگی مذهبی افزود: نماز عید فطر، با معنویت خاصی که دارد، دل ها را متوجه خدا می کند، حالت توبه و استغفار در دل ها ایجاد می سازد و مستحب است که انسان، پیش از نماز عید، غسل کند، دعاهای خاصی را بخواند و درفضای باز و در زیر آسمان به نماز بایستد.

,

وی با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: زمانی که صبح روز عید فطر فرا می رسد منادی «از آسمان» ندا می کند، صبح زود به دنبال گرفتن جوایزتان باشید.

,

عامری افزود: اکنون پس از یک ماه مهمانی خدا، وارد عید اولیاء الله می شویم، دستاوردها و رهاوردهایی از این سفر معنوی روبه رو خواهیم شد که حفظ آنها، برای شروع دوباره زندگی معنوی، بسیار ارزشمند بوده است و فراموشی آنها بستر سقوط را برایمان به ارمغان می آورد.

,

این مقام مسئول صله رحم را یکی از برنامه های مهم در ایام عید فطر اعلام کرد و گفت: دین مبین اسلام سفارش زیادی بر صله رحم و ارتباط با خویشان دارد و شدیدا با قطع رابطه با اقوام مخالفت کرده است، خداوند برای کسانی که صله رحم می کنند پاداش فراوانی قرار داده است.

,

وی با اشاره به زکات فطره، خازرنشان کرد: کسی که موقع غروب یعنی قبل از غروب شب عید فطر گرچه چند لحظه باشد بالغ و عاقل و هوشیار است و فقیر و بنده کس دیگر نیست، باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند، هر نفری یک صاع که تقریبا 3 کیلوگرم است گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند اینها بمستحق بدهد و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد کافی است.

,

عامری ادامه داد: اگر زکات فطره را به یکی از هشت مصرفی که سابقا برای زکات مال گفته شد برسانند کافی است.

,

وی یادآورشد: انسان باید زکات فطره را به قصد قربت یعنی برای انجام فرمان خداوند عالم بدهد و موقعیکه آن را می دهد، نیت دادن فطره کند.

,

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان در خاتمه، اذعان کرد: یاد و ذکر خدا، قرائت روزانه قرآن، نماز اول وقت، روزه داری، یاد فقرا، یاد مرگ، دوری از گناه و آلودگی های روحی و روانی، توسل به اهل بیت(ع)، دوری از پرخوری، حفظ حرمت ها، هم نشینی با خوبان، دوری از شب نشینی های بیهوده و مملو از لهو و لعب، دوری از غیبت، دوری از دروغ گویی، انتظار اوقات نماز و .... از  دستاوردهایی این ماه با عظمت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه