اخبار داغ

مسئول دبیرخانه زکات شهرستان خلیل‌آباد خبر داد؛

استقرار ۱۳۰ صندوق برای جمع‌آوری کفاره و زکات فطریه

استقرار ۱۳۰ صندوق برای جمع‌آوری کفاره و زکات فطریه
مسئول دبیرخانه زکات شهرستان خلیل‌آباد گفت: در روز عید سعید فطر، قریب به 130 صندوق از سمت کمیته امداد، بهزیستی، موسسه شکوفه‌های صالح و آبشار عاطفه‌ها در سطح شهرستان خلیل‌آباد آماده جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره روزه‌داران هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علی محمد زاده در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی اظهار داشت: شورای زکات شهرستان خلیل‌آباد در کل روستاهای شهرستان از طرف کمیته امداد 50 صندوق جمع‌آوری کفاره و فطریه روزه در نظر گرفته است و آماده جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره روزه‌داران هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی بابیان اینکه در هر روستا 2 صندوق پیش‌بینی‌شده است، خاطرنشان کرد: برای جمع‌آوری کفاره و فطریه در کل شهرها و روستاهای شهرستان 80 صندوق از سمت کمیته امداد امام خمینی (ره) پیش‌بینی‌شده است.

,

رئیس شورای زکات خلیل‌آباد با تاکید بر اینکه قریب به 130 صندوق از سمت کمیته امداد، بهزیستی و... در سطح شهرستان مستقر می‌شود تصریح کرد: بهزیستی خلیل‌آباد، موسسه شکوفه‌های صالح و آبشار عاطفه‌ها نیز با مجوز شورای زکات شهرستان اقدام به جمع‌آوری کفاره و فطریه روزه در روز عید سعید فطر خواهند کرد.

,

وی همچنین اذعان کرد: فطریه برای هر نفر 4500 تومان، کفاره غیر عمد برای هر روز 2000 تومان و کفاره عمد برای هرروزی 120 هزار تومان در شهرستان خلیل‌آباد تعیین‌شده است.

,

محمد زاده در ادامه گفت: اگر فقیری در اقوام، دوستان و همسایگان وجود دارد و خود تشخصی می‌دهند که این فرد نیازمند است، می‌توانند مبلغ فطریه خود را به این افراد پرداخت کنند.

,

وی بابیان اینکه در بحث پرداخت کفاره به نیازمندان باید با دقت بیشتری این کار را انجام گیرد، تاکید کرد: در بحث کفاره باید حتماً نان تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گیرد و کفاره نیز می تواند صرف خرید سویا و ماکارونی برای نیازمندان شود.

,

 این مقام مسئول در ادامه با اشاره برنامه‌های شورای زکات شهرستان ابراز کرد: در سال جاری طبق برنامه عملیاتی که استان برای ستاد جمع‌آوری زکات شهرستان در نظر گرفته است، مبلغ 6 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شود.

,

وی با تاکید بر اینکه تا به امروز یک میلیارد ریال زکات در خلیل‌آباد جمع‌آوری‌شده است، بیان کرد: زکات جمع‌آوری‌شده در بحث عمرانی، مدرسه، حسینیه و مسجد، غذای گرم، مسکن، تحصیلی و... نیازمندان توسط خود مردم هزینه شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه