اخبار داغ

سازش کلید نفوذ ساختاری

سازش کلید نفوذ ساختاری
اولین راهکار مبارزه با پروژه نفوذ، باور داشتن نفوذ است. نگاه‌های سطحی و ساده‌انگارانه، زمینه‌های نفوذ را فراهم می‌کند. دشمن را دوست پنداشتن از دیگر نگاه‌هایی است که عرصه نفوذ را قوت می‌بخشد و تاثیر آن را بیشتر می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروژه نفوذ در حال حاضر یکی از مهم‌ترین تهدیدات نظام جمهوری اسلامی است و این تهدید در ابعاد مختلف مطرح است. در میان ابعاد مختلف نفوذ، بعدهای فرهنگی،‌ سیاسی و فکری از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. در عرصه فرهنگی موضوع بسیار پیچیده، چندوجهی و بطئی و همراه با تاثیرگذاری آرام و در عین حال مداوم و زیرساختی است. نفوذ فرهنگی و فکری، اصلی‌ترین عرصه نفوذ در کشور بخصوص در میان نخبگان و عرصه عمومی جامعه به شمار می‌آید. نفوذ سیاسی دو عرصه معین در حوزه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دارد و شاید نقطه ثقل هر دو بعد فرهنگی و سیاسی، تغییر محاسبات، نگرش‌ها، هویت‌ها و مجموعا تغییر در ماهیت درونی نظام جمهوری اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ., .,

اولین راهکار مبارزه با پروژه نفوذ، باور داشتن نفوذ است. نگاه‌های سطحی و ساده‌انگارانه، زمینه‌های نفوذ را فراهم می‌کند. دشمن را دوست پنداشتن از دیگر نگاه‌هایی است که عرصه نفوذ را قوت می‌بخشد و تاثیر آن را بیشتر می‌کند. متاسفانه امروز شاهدیم که بعضی‌ها این عرصه را خوب فهم و درک نکردند. برای مقابله با نفوذ راهکار مهم این است که این عرصه بخوبی فهم و تکنیک‌ها و روش‌های آن شناخته شود و حوزه‌های نفوذ شناسایی شود.

, .,

ما امروز بیش از تهدید در امنیت پیرامونی کشور، با تهدید نفوذ مواجه هستیم. برخی دوست دارند موضوع نفوذ به فراموشی سپرده شود. از این رو درصدد تاویل و تفسیر وارونه آن هستند و این‌گونه معنا می‌کنند که آسیب‌های داخلی مهم‌تر از نفوذ است و نفوذی در بین نیست و هر چه هست اشتباهات و آسیب‌های داخلی است. در صورتی که این دو حوزه، جدا از هم است. آسیب‌های داخلی موضوعی مستقل است و عرصه نفوذ همراه با تهدید علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است که از سوی دشمن رقم می‌خورد. چنانچه برخی مسئولان نیز در معنای نفوذ دچار اشتباه شده‌اند.

, . , .,

عرصه نفوذ حتما از سوی دشمن طراحی می‌شود و هدفی جز ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ندارد. یکی از نکاتی که باید توجه داشته باشیم، نفوذ جریانی و ساختاری است. ما در عرصه نفوذ سیاسی معمولا نفوذ افراد را شاهدیم، یعنی افرادی هستند که در عرصه تصمیم‌گیری پارادایم نفوذ را دنبال می‌کنند، اما نفوذ جریانی و ساختاری نقش‌آفرینی بیشتری دارد. نفوذ ساختاری یعنی ساختارهای گاهی معیوب در نظام که سکولاریزه شده و ماهیتی غرب‌گرایانه دارد.

, .,

در عرصه نفوذ جریانی، لزوما افراد نیستند که نقش‌آفرین هستند بلکه جریان از سوی شبکه‌های مختلف، فضا ایجاد می‌کند. امروز دشمن با استفاده از رسانه و فناوری‌های نوین بویژه اینترنت و ماهواره در تلاش است در عرصه‌های فرهنگی کشور تاثیرگذار باشد. چنین روندی در صورت بی‌توجهی ممکن است هم سبب تغییر سبک زندگی و ارزش‌های مردم بطورکلی نفی انقلابیگری شود و هم تغییر محاسبات برای مسئولان در عرصه‌های سیاسی به همراه داشته باشد.

, .,

هدف دشمن تغییر ماهیت الهی ایران و رفتن کشور به زیر سلطه آمریکاست. اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می گوید: «اگر ایران درباره برنامه هسته ای خود سازش حقیقی نکند، ما باید با اعمال تحریم های شدید، اقتصاد این کشور را به فروپاشی کامل بکشانیم».

,

امام خامنه ای در 14 خرداد 96 فرمودند:«بزرگ‌ترین درسی که امام بزرگوار به ما داد، درس روحیّه و ذهن و عمل انقلابی است،معنای انقلابیگری این است که کشور و مسئولان، تسلیم هیچ زورگویی‌ای نشوند، دچار انفعال نشوند، دچار ضعف نفْس نشوند؛ نه زورگویی و قلدری را از طرف مقابل قبول کنند، نه فریب او را بخورند ... بعضی عقلانیّت را در این میدانند و میگویند که «چالش با قدرتها هزینه دارد» اشتباه میکنند بله، چالش هزینه دارد، امّا سازش هم هزینه دارد. »

,

نفوذی ها به دنبال سازش با استکبار جهانی اند. آمریکا به دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا و حذف روحیه انقلابی ملت ایران است. چشم ها را باز کنیم. طرح نفوذ دشمن را بشناسیم. نفوذی ها را شناسایی کنیم و جلوی طرح مذبوحانه آمریکایی ها بایستیم و نگذاریم آمریکا به ایران برگردد و از ملت ایران انتقام بگیرد. اگر در زیر پرچم ولایت بمانیم و به اندرزهای امام خامنه ای گوش بدهیم، به یقین آمریکا و نفوذی ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

,

 

,

مرتضی سویلمی کارشناس ارشد روابط بین الملل

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه