اخبار داغ

دستگیری ۵۰ تروریست در کرمانشاه

دستگیری ۵۰ تروریست در کرمانشاه
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: مرتکبین منازعه و قمه کشی خانه کفش،در کمترین زمان جلب و پرونده به دادگاه کیفری ارسال شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، از متلاشی شدن شبکه دلالی و ارتشاء در شهرداری کرمانشاه خبر داد و گفت: از عقبه حوادث تروریستی تهران نیز حدود ۵۰ نفر در استان دستگیر شده‌اند.

محمد حسین صادقی امروز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه که در محل دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه عدالت در ادبیات دینی از جایگاه والایی برخوردار است اظهار داشت: عدالت از محوری ترین ارزش های اجتماعی محسوب شده و در آیات و روایات متعددی به آن اشاره شده است.

وی بهترین هدیه به مردم را برقراری عدل در قلمرو حکومت دانست و بیان کرد: اجرای عدالت در دستگاه قضا یک اولویت است بنابراین باید از همه ظرفیت های موجود برای تحقق عدالت استفاده کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: تعدی از قانون و نقض آن از هیچ فردی پذیرفتنی نیست بنابراین کسی نباید در این رابطه برای خود حاشیه امنی قائل شوند.

صادقی با اشاره به اینکه کماکان به جهت ماموریت ذاتی دستگاه قضا رضایت صد درصدی از عملکرد این دستگاه حاصل نمی شوند، افزود: به دلیل الزام این دستگاه به داوری، عده ای همواره شاکی اند که چرا زودتر به حق خود نرسیده اند و یا چرا همه حق به آن اختصاص نیافته است.

وی با اشاره به اینکه حفظ کرامت انسانی در مراجعه ضابطین مردم همواره مورد تاکید است، گفت: ضابطین ملزم به ارائه حکم قضایی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه مشی برخورد دستگاه قضا در برخورد با تکرارکنندگان جرم و مرتکبین جرائم خشن را شدت عمل و استفاده نکردن از تخفیف و در برخورد با مجرمین اتفاقی مبتنی بر رافت اسلامی، تخفیف، مسامحه و استفاده از ظرفیت های جایگزین دانست.

وی بیشترین ظرفیت استفاده از مجازات های جایگزین را مربوط به استان کرمانشاه و خواند و گفت: پرونده افراد دخیل در درگیری بیمارستان طالقانی و خانه کفش کرمانشاه با قرار متناسب روانه دادگاه شدند و برای آنان درخواست تشدید مجازات کرده ایم.

صادقی خواستار معرفی افراد مدعی النفوذ نزد دستگاه های قضایی به عنوان مجرم به حفاظت اطلاعات دادگستری از طریق مراجعه حضوری یا سامانه ۱۵۸۰ شد.

صادقی گفت: افرادی که در برابر اساس نظام جمهوری اسلامی قیام مسلحانه کنند حسب ماده ۲۷۸قانون مفسد فی الارض هستند، اقدامات انجام شده حاکی از برقراری اشراف و احاطه کامل اطلاعاتی دارد.

وی با تکذیب خبر درگیری در مرزها افزود: در مرزهای استان امنیت کامل برقرار است، مرزبانان هوشیار هستند، کردهای غرب کشور از دیرباز مرزدارانی وطن پرست، غیور و حماسه ساز بوده اند و رشادتهای آنان در طول دوران دفاع مقدس در صفحات تاریخ این مرز و بوم ثبت شده بنابراین نباید اقدامات اخیر به نام یک قوم ضبط شود.

صادقی گفت: اهتمام دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی بر این است که با عناصر و تیم های پشتیبانی به طور جدی برخورد شود.

وی افزود: بیش از ۵۰ نفر از عقبه های تروریستی از پس از حادثه تروریستی تهران در استان کرمانشاه دستگیر و مقادیری از کمربندهای انفجاری، چاشنی های الکترونیکی و تسلیحاتی از آنان کشف شده است.

صادقی با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه انتخابات برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی با حضور رئیس کل دادگستری گفت: تذکر جهت انجام تبلیغات پیش از موعد، شناسایی ۴۷ کانال تلگرامی که اقدام به تبلیغات زودهنگام کرده بودند، رصد انتخاباتی توسط گشته ای سیار دادسرای عمومی، توجیه روسای ستادهای انتخاباتی از اقدامات انجام شده در حوزه انتخابات بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ نفر از کاندیداهای شورای شهر و روستا بیشترین خسارت را به اموال عمومی وارد کردند که با توجه به  استقبال نکردن از مدت زمان جمع آوری تبلیغات توسط کاندیداها، هر یک از این افراد را ملزم به پرداخت جریمه ای بین پنج تا ده میلیون کرده ایم.

صادقی گفت: پس از انتخابات ۳۰ پرونده تخلفاتی در کرمانشاه تشکیل شده و در این میان ۷۵ نفر احضار شده اند و موضوع در دست بررسی است.

وی افزود: شبکه دلالی و ارتشاع و سو استفاده گسترده مالی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری شناسایی و متلاشی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه