اخبار داغ

مدیریت فرودگاه همدان :

آغاز پروازهای حج از نیمه اول مرداد ماه در همدان/ توانایی انجام روزانه ۱۰ پرواز در فرودگاه

آغاز پروازهای حج از نیمه اول مرداد ماه در همدان/ توانایی انجام روزانه  ۱۰ پرواز در فرودگاه
مدیریت فرودگاه همدان با اعلام خبر انجام پروازهای حج از نیمه مردادماه در همدان افزود: ما امسال از فرودگاه همدان میزبان زایرین همدان و کردستان در قالب 24 کاروان که 3هزار و 450 زایر هستند خواهیم بود و تا 15 شهریور برگشت خواهند داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ سهراب کلوندی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه  شرکت فرودگاه های هوایی ایران در محموع 54 فرودگاه تحت مالکیت دارد افزود: از جمله  وظایف شرکت ایجاد بستر و زیرساخت های مناسب جهت ایجاد  پروازهای ایمن و مطمئن، مدیریت ترافیک کشور، ایجاد راه های هوایی و نظارت بر آن ها و دیگری خدمات امداد و نجات فرودگاهی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

*رتبه هفتم همدان از نظر زائرین و تعداد پرواز حج

, *رتبه هفتم همدان از نظر زائرین و تعداد پرواز حج,

وی با بیان اینکه توانایی  انجام 10 پرواز در روز را دارند اظهار کرد: از مجموع 54 فرودگاه 20 فرودگاه ایستگاه پروازی هستند که از نظر تعداد پرواز حج و زایرین ما هفتم هستیم.

,

 

,

مدیریت فرودگاه همدان  با اعلام خبر انجام پروازهای حج از نیمه مردادماه در همدان افزود: ما امسال از فرودگاه همدان میزبان زایرین همدان و کردستان  در قالب 24 کاروان که 3هزار و 450 زایر هستند  خواهیم بود و تا 15 شهریور برگشت خواهند داشت.

,

 

,

وی به بیان مشکلات پرواز حج در فرودگاه پرداخت و افزود: 3 تا مشکل اصلی  در این خصوص داشتیم که در جهت رفع آن آمدیم که به ترتیب کمبود فضای ترانزیت ، کمبود فضای نمازخانه ها و یکی دیگر از مشکلات کمبود سرویس های بهداشتی در محوطه بود که 18 چشمه ایجاد شد و 10 واحد حمام به صورت پیش ساخته در نظر گرفتیم وامیدواریم امسال حجی متفاوت داشته باشیم.

,

 

,

*ساختمان عملیاتی فرودگاه 80 درصد رشد داشته است

, *ساختمان عملیاتی فرودگاه 80 درصد رشد داشته است,

کلوندی  در خصوص پروژه های فرودگاه افزود: در خصوص پروژه ها ما 3 پروژه اساسی داشتیم که یکی پروژه ترمینال بود که از سال 90 شروع شده بود و قرار بود 2 ساله با اعتبارات استانی تمام شود وتا نیمه دوم سال 95 تا علاوه بر اینکه اعتبارات هزینه شده ترمینال 20 درصد و تکتینال یا ساختمان عملیاتی فرودگاه 80 درصد پیشرفت داشته است.

,

 

,

وی افزود: ساختمان تکتینال را شروع کرده ایم و تا 4 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

,

 

,

مدیریت فرودگاه همدان  در خصوص هزینه های ترمینال افزود: ترمینال 10 میلیارد هزینه دارد و باید از پروژه استانی به پروژه منابع داخلی شرکت تبدیل شود و تا مناقصه اتجام شود و نمیتوانم بگویم کی به بهره برداری برسد.

,

 

,

وی افزود: دیگر پروژه زیرساخت های فرودگاه همچون زیباسازی بود که 2 میلیارد تومان از سال 94 اعتبار داشته است که  شروع نشده بود و اواخر سال گذشته مناقصه ای انجام دادیم والان کار شروع شده است.

,

 

,

کلوندی  در خصوص پروژه سردرب فرودگاه افزود: پروژه سر درب از سال 94 شروع شده بود تا نیمه دوم سال 95 بیست درصد پیشرفت داشته و 80 درصد مابقی را از محل منابع فرودگاه های داخل کشور تامین شد و تاکنون 80 درصد آن را انجام دادیم و دیگری پروژه ای تحت عنوان جبهه زمینی فرودگاه ، بهسازی و مرمت فرودگاه بود

,

وی با اشاره به انواع استفاده ها از فرودگاه ها افزود: فرودگاه برای اهداف مختلفی نظامی، اموزشی اورژانسی تفریحی و و در مواقع بحران همچون سیل، طوفان  و زلزله....استفاده می شود.

,

 

,

*انجام دو هزارو سیصد پرواز درسال گذشته از فرودگاه همدان

, *انجام دو هزارو سیصد پرواز درسال گذشته از فرودگاه همدان ,

مدیریت فرودگاه همدان  با اشاره به انجام دو هزار و سیصد پرواز در سال گذشته در فرودگاه همدان افزود: از مجموع این پرواز 316 تا پرواز مسافربری و 143 مورد هم پرواز اورژانسی بوده است.

,

 

,

وی در خصوص آمار سه ماهه گذشته پروازدر فرودگاه افزود: در سه ماهه گذشته 423 پرواز در این فرودگاه انجام شده که 66 مورد از این پروازها مسافربری بوده است و مقصدها کیش و مشهد بوده که 35 هزار و 314  مسافر جابه جا شدند.

,

 

,

کلوندی در خصوص پرواز همدان به تهران افزود: بحث پرواز تهران به همدان همین آزادراه است که راه را نزدیک کرده است و از نظر هزینه مردم ترجیح میدهند با ماشین به تهران رفت و آمد کننند.

,

 

,

*چارتر کننده قوی در استان وجود ندارد

, *چارتر کننده قوی در استان وجود ندارد,

وی با انتقاد از اینکه تاکنون چارتر کننده قوی در استان به ما مراجعه نکرده است افزود: شرکتهای هواپیمایی دنبال چارتر کننده است و با اژانسهای سطح استان صحبت کردیم  و اگر دوستان در داخل استان جلو نیایند دنبال چارتر کننده خارج از استان باید برویم.

,

 

,

مدیریت فرودگاه همدان  با اعلام خبر تبادل نامه هایی در خصوص اختصاص دادن یک هواپیمای ATR به فرودگاه همدان گفت: با توجه به اینکه هواپیمای جمهوری که دولتی است 20 فروند هواپیما خریداری کرده ودر اردیبهشت 4 فروند وارد شده است که استانداری پیگیری کرده که یکی از این هواپیماها به همدان فرستاده شود.

, ATR,

 

,

وی افزود: اگر این پرواز در  همدان پایه شودخیلی خوب میشود چون هواپیمای دولتی است و چارتری نیست  بسیار عالی است و وقتی هم این هواپیمای پایه همدان  شود مسیرهای دیگر هم به ما پیشنهاد می دهند.

,

 

,

*در صورت داشتن هواپیمای دولتی دیگر دنبال چارتر کننده نخواهیم بود

, *در صورت داشتن هواپیمای دولتی دیگر دنبال چارتر کننده نخواهیم بود,

کلوندی  تاکید کرد: اگر بخواهیم یک پرواز پویا داشته باشیم همین بحثش هواپیمای داخلی است باید دنبال هواپیمای جمهوری برویم که دنبال چارتر کننده نیست.

,

 

,

وی با اشاره به برخی از  تاخیرات پروازی که در فرودگاه همدان رخ داده است افزود: شرکتهای هواپیمایی مسئول تاخیر پرواز هستند اما سری تاخیرات به علت شرایط آب و هوایی است که در سرتاسر کشور داشتیم یک سری هم  به علت مشکلات ایرلاین یا شرکت هواپیمایی است .

,

 

,

مدیریت فرودگاه همدان  ادامه داد: تاخیر دیگری هم به این صورت است که  یک شرکت از صبح کلی پرواز داشته و هر کجا تاخیر بخورد به تاخیرات بعدی اضافه می شود و مسئولیت با خود ایرلاین است که برنامه ریزی درست نداشته که نظارت با سازمان هواپیمایی کشور است و ما فقط باید انعکاس دهیم و خود سازمان هواپیمایی کشوری جمع اوری میکند و در امتیازدهی و دادن مجوزها مواردی را از آنها سلب میکند.

,

 

,

وی در خصوص اخبارهایی که مبنی بر اختلاس در فرودگاه توسط مدیریت قبلی انعکاس داده شده بود گفت: هنوز چیزی قوه قضاییه اعلام نکرده است و یک سری موارد اتهامی بوده و هنوز رایی صادر نشده است.

,

 

,

*از اول شهریور ماه پرواز به نجف را خواهیم داشت

, *از اول شهریور ماه پرواز به نجف را خواهیم داشت,

کلوندی  در ادامه در خصوص پروازعتبات عالیات افزود: طبق رایزنی ها با سازمان حجو زیارت از اول شهریورماه پرواز به نجف را خواهیم داشت.

,

 

,

وی اظهار کرد: کار ما ایجاد زیرساخت ها هست و بعد از مطرح شدن بحث عتبات ما این مسیر را 350 کیلومتر کوتاه کردیم و از 29 تیرماه اماده بهره برداری میشود.

,

 

,

مدیریت فرودگاه همدان در پایان خاطر نشان کرد: این کاهش مسیر  مزایایی دارد  که از جمله آنها سوخت هواپیما کمتر مصرف میشود و برای ایرلاین سودمند می باشد،  هزینه برای زائرین کمتر می شود و سوما برای محیط زیست و استهلاک هواپیماها بسیار مفید می باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه