اخبار داغ

چرا جهاد اقتصادی سپاه برخی را عصبانی می کند؟

زمین بازی جدید برای فرار از پاسخگویی به مطالبات گسترده ی مردم

زمین بازی جدید برای فرار از پاسخگویی به مطالبات گسترده ی مردم
اگر این سخنان از هر شخص دیگری جز رئیس جمهور صادر شده بود، خیلی ساده می شد از کنار آن عبور کرد حتی اگر اشخاص دیگر حقوقی نیز این حرف ها را می زدند، باز هم می شد موضوع را از سر نا آگاهی و یا حداکثر یک کینه جویی به سبب برخورد سپاه با اطرافیان آن فرد در حوزه های امنیتی، اقتصادی و یا سیاسی تحلیل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل فردا؛ حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در دیدار خود با فعالان اقتصادی که روز یکم تیرماه برگزار شد، اظهار کرد:« ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت با تفنگ تحویل دادیم. این اقتصاد و خصوصی‌سازی نیست. از آن دولتی که تفنگ نداشت می‌ترسیدند چه برسد به اینکه اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرأت ندارد با آنها رقابت کند».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل فردا,

این سخنان بلافاصله در توئیتر حسن روحانی منتشر شد؛

,

photo_۲۰۱۷-۰۶-۲۳_۰۱-۴۳-۵۰

, photo_۲۰۱۷-۰۶-۲۳_۰۱-۴۳-۵۰, photo_۲۰۱۷-۰۶-۲۳_۰۱-۴۳-۵۰,

گویا تا دیروز دولت قبل عاملی بود برای توجیه کردن سوء مدیریت دولت تدبیر؛ و امروز حسن روحانی قرار است زمین بازی جدیدی را برای فرار از پاسخگویی به مطالبات گسترده ی مردم ایجاد کند.

,

نوبخت:کسانی که سپاه را رقیب بخش خصوصی می دانند یا نا آگاهند یا مغرض

, نوبخت:کسانی که سپاه را رقیب بخش خصوصی می دانند یا نا آگاهند یا مغرض, نوبخت:کسانی که سپاه را رقیب بخش خصوصی می دانند یا نا آگاهند یا مغرض,

پیش از این محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور نیز در واکنش به فعالیت های اقتصادی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه اظهار کرده بود: « بنده به عنوان مسئول برنامه‌ریزی کشور با آگاهی عرض می‌کنم به هیچ‌وجه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست و کسانی که این بخش را رقیب بخش خصوصی می دانند یا ناآگاهند یا مغرض و می خواهند تحریک کنند... ما معتقد نیستیم که قرارگاه با پیشینه، ریشه و ظرفیت فوق‌العاده‌ای که دارد در تقابل با بخش خصوصی به عرصه می آید؛ کدام بخش خصوصی است که بیش از ۲ میلیارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پای کار بایستد؛ این مسئله چیزی جز روحیه و عرق رزمندگی و دلاوری نیست...قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) رویکرد اقتصادی و انتفاعی به طرح‌ها نداشته و با نجابت درصدد یاری رساندن به دولت است .»

,

روحانی: مطابق قانون اساسی دولت در زمان صلح باید از امکانات نیروهای مسلح استفاده کند

, روحانی: مطابق قانون اساسی دولت در زمان صلح باید از امکانات نیروهای مسلح استفاده کند, روحانی: مطابق قانون اساسی دولت در زمان صلح باید از امکانات نیروهای مسلح استفاده کند,

رئیس جمهور روحانی نیز در دهم اردیبهشت سال جاری در زمان افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس و در حال گرفتن عکس انتخاباتی با پروژه های ساخت سپاه پاسداران، گفت : بر اساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی، دولت در زمان صلح باید از امکانات نیروهای مسلح استفاده کرده و از نیروهای آنها برای تولید، آموزش، جهاد سازندگی و حرکت کشور، بهره ‌برداری کند.

,

ژست تبلیغاتی روحانی با پروژه های سپاه

, ژست تبلیغاتی روحانی با پروژه های سپاه , ژست تبلیغاتی روحانی با پروژه های سپاه ,

232549_orig  1424029_154

, 232549_orig, 232549_orig, 1424029_154, 1424029_154,

636291754823591652_A_363772814

, 636291754823591652_A_363772814, 636291754823591652_A_363772814,

دولت پروژه های خود را به سپاه واگذار می کند

, دولت پروژه های خود را به سپاه واگذار می کند, دولت پروژه های خود را به سپاه واگذار می کند,

حتی اسحاق جهانگیری ،کاندیدای پوششی نیز در انتخابات ۹۶  در مستند انتخاباتی خودش اعلام کرده بود که این دولت است که پروژه های اقتصادی خود را به سپاه واگذار می کند و اینطور نبوده که سپاه به زور پروژه ای را از دولت بگیرد.

,

در هر صورت پس از سخنان محیرالعقول رئیس جمهور  در باره نهاد سپاه، شاهد واکنش های زیادی به این سخنان بودیم؛ محور اصلی این واکنش ها یادآوری خدمات سپاه در حوزه سازندگی و به نوعی دفاع از عملکرد این نهاد مقدس است.

,

اما در اینجا قصد داریم نگاهی متفاوت به این اظهار نظرهای عجیب جناب روحانی داشته باشیم؛

,

اگر این سخنان از هر شخص دیگری جز رئیس جمهور صادر شده بود، خیلی ساده می شد از کنار آن عبور کرد، حتی اگر اشخاص دیگر حقوقی نیز این حرف ها را می زدند، باز هم می شد موضوع را از سر نا آگاهی و یا حداکثر یک کینه جویی به سبب برخورد سپاه با اطرافیان آن فرد در حوزه های امنیتی، اقتصادی و یا سیاسی تحلیل کرد.

,

اما وقتی شخصی در تراز رئیس جمهوری مانند روحانی بصورت علنی، در این سطح و علی رغم اشراف کامل نسبت به عملکرد سپاه در حوزه اقتصادی با این ادبیات یکی از منابع اصلی و ارکان امنیت نظامی، اقتصادی و حتی سیاسی کشور با آن عقبه پر عظمت جهاد و شهادت را مورد تهاجم قرارمی دهد نمی توان آن را تنها در سطح یک اختلاف معمولی دانست.

,

با کنار هم قرار دادن ۴ مولفه ی اصلی زیر و دهها مولفه ی فرعی دیگر می توان گفت که این موارد به مثابه تکه های پازلی هستند که علی رغم میل باطنی نمی توان نتیجه ای جز براندازی از آن دریافت کرد؛

,

الف- نقش سپاه در ناکامی دشمن در عرصه نظامی، اقتصادی و براندازی نظام در فتنه ۷۸و۸۸

,

ب- تلاش برای ایجاد دو قطبی و قرار دادن مردم مقابل منشاء تاثیر گذار در ناکامی های دشمن یعنی نهاد مردمی سپاه

,

ج- قرار گرفتن در مقطع زمانی نقض کامل برجام و تشدید تحریم ها توسط آمریکا

,

د- قرار گرفتن اقتصاد به عنوان خط مقدم حملات اخیر به نظام در محل مناقشه ی سخنان روحانی

,

652127_553

, 652127_553, 652127_553,

علی الظاهر روحانی قریب ۲۴ میلیون رای آورده و قاعدتاً نیازی به تکه پرانی و عقده گشایی با هیچ کس را ندارد.اما باید دید اصرار روحانی بر حمله به ارکان قدرت نظام  در حوزه ایدئولوژیک(بحث ولایت و تحلیل های عجیب از کربلا و مذاکره امام حسن و...) امنیتی(حوزه موشکی)، اقتصادی(قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)) و... چیست؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه