اخبار داغ

دو خانه عالم شهری در مهدیشهر احداث می شود

دو خانه عالم شهری در مهدیشهر احداث می شود
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر گفت: در صورت تامین اعتبار دو خانه عالم شهری در مهدیشهر احداث می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مصطفی تقوی در گفتگو با خبرنگار نیزوا، با بیان اینکه خانه های عالم فقط در روستاها ساخته می شود، اظهار کرد: کلیه روستاهای پرجمعیت شهرستان مهدیشهر خانه عالم دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی تصریح کرد: تاکنون مجوز ساخت خانه های عالم را در شهرها نداشتیم و فقط  احداث خانه عالم مختص روستا ها بود ولی اخیرا در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه این اجازه را دادند که در شهرها نیز خانه های عالم احداث شود.

,

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر افزود: بر همین اساس نیز احداث خانه عالم امسال در برنامه ما قرار گرفت و اگر تامین اعتبار شود، این پروژه اجرا خواهد شد. 

,

تقوی بیان کرد: در احداث خانه های عالم شهری در مهدیشهر اولین گام این بود که محل هایی که احداث خانه عالم در آنجا نیاز است را شناسایی کنیم که با بررسی هایی که انجام دادیم یکی از محل هایی که اقدام به ساخت خانه عالم می کنیم، شهرک المهدی می باشد.  

,

وی گفت: طی جلسه ای که با هیئت امنای مسجد موسی بن جعفر(ع) شهرک المهدی داشتیم،  200 متر مربع زمین را برای احداث خانه عالم دادند تا در اختیار اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر قرار گیرد و اقدام به ساخت نماید.

,

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهرشهرک شهدا را نیز دیگر محله تعیین شده برای احداث خانه عالم در شهر مهدیشهر بیان کرد.

,

تقوی با اشاره به احداث خانه عالم در این دو محل تعیین شده، اضافه کرد: برای احداث این خانه های عالم کارهای زیر بنایی و ابتدایی را انجام دادیم و حداقل زمین 200 متر مربع تحویل داده شده که بعد از نظر کارشناسان عمرانی و تایید استان باید تامین اعتبار شود.

,

وی با بیان اینکه بهره برداری از خانه های عالم چند منظوره است، خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس های قرآن، دوره های آموزشی و مهمتر استقرار روحانی و امام جماعتی که به مسجد اعزام می شود فلسفه وجودی احداث خانه های عالم است.  

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه