اخبار داغ

عشایر، خودکفاترین قشر جامعه اما محروم!؛

رسیدگی به خواسته های عشایر دشت پلنگ دشتی توسط بسیج سازندگی+ تصاویر

رسیدگی به خواسته های عشایر دشت پلنگ دشتی توسط بسیج سازندگی+ تصاویر
عباسی فر تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه و درخواست مردم پروژه های ساخت مسجد، مدرسه و خانه عالم منطقه دشت پلنگ در سال 96 انجام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "دانشجونیوز"روز گذشته مدیر سازمان بسیج سازندگی استان به همراه فرمانده سپاه بسیج شهرستان دشتی در حاشیه بازدید از منطقه دشت پلنگ دشتی، مهمان ضیافت افطاری عشایر در این منطقه محروم بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "دانشجونیوز", "دانشجونیوز",

, ,

در این نشست صمیمی که بعد از صرف افطار انجام گرفت، عشایر منطقه نسبت به معرفی موقعیت جغرافیایی، تبیین بسترهای مناسب کشاورزی، دامداری و وجود نیروی انسانی علاقه مند، فعال و زحمتکش پرداخته و مشکلات و خواسته های خود را بیان نمودند که از مهمترین خواسته های آنان می توان به نامناسب بودن جاده دسترسی به شهرستان، نبود مراکز فرهنگی، آموزشی و بهداشتی در منطقه اشاره کرد که برخی از آنان با موافقت مدیر بسیج سازندگی سپاه استان و فرمانده سپاه بسیج شهرستان دشتی همراه بود.

,

ذوالفقار عباسی فر مدیر بسیح سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در جمع مردم عشایر منطقه دشت پلنگ شهرستان دشتی اظهار کرد: فلسفه تشکیل بسیج سازندگی خدمت به محرومین بوده است و امروز عشایر خودکفاترین اما محروم ترین قشر جامعه هستند.

,

, ,

وی افزود: در حوزه فرهنگی پیوندی که بین عشایر و دین، مذهب و آیین وجود داشته، زبانزد خاص و عام  بوده اما با پیشرفت علم و تکنولوژی و توسعه شهرها و روستاها، هنر و فرهنگ این قشر زحمتکش و فعال در عرصه های مختلف مورد کم توجهی قرار گرفته است.

,

عباسی فر ابراز کرد: در بخش علمی، از زیر سیاه چادرهای عشایر نخبه های علمی در رشته های مختلف به وجود آمده اند که نمونه های از آنها را می توان در مدیریت های کلان و مراکز علمی و دانشگاهی کشور جستجو کرد.

,

, ,

مدیر بسیح سازندگی استان بوشهر با اشاره به اینکه عشایر در حوزه های مختلف کشور همیشه سابقه درخشانی داشته و از نیروهای پیشتاز انقلاب اسلامی بوده اند، تصریح کرد: در سالیان گذشته هر سیاه چادر عشایر به منزله یک سنگر اقتصادی محسوب می شده است که خودکفایی در همه عرصه ها را به وجود می آورد اما امروزه این ظرفیت مهم در حال تنزل است.

,

وی در جمع مردم منطقه دشت پلنگ با بیان اینکه خدمت به عشایر از وظایف بسیج سازندگی است،  ابراز کرد: امروزه در همه روستاهای استان بوشهر آثاری از خدمات این سازمان مشهود و ملموس است که بایستی در حوزه عشایری با توجه به محرومیت های مختلف، خدمات رسانی تقویت شود.

,

, ,

عباسی فر تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه و درخواست مردم پروژه های ساخت مسجد، مدرسه و خانه عالم منطقه دشت پلنگ در سال 96 انجام خواهد شد.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه