اخبار داغ

واکنش تیلرسون به تنش قطر میان عربستان

واکنش تیلرسون به تنش قطر میان عربستان
وزیر امور خارجه آمریکا گفت قطر و چهار کشور عربی که این کشور را تحریم کرده اند باید دور یک میز بنشینند و تلاش کنند بحران بوجود آمده را از طریق مذاکره پایان دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا  گفت قطر و چهار کشور عربی که این کشور را تحریم کرده اند  باید دور یک میز بنشینند و تلاش کنند بحران بوجود آمده را از طریق مذاکره پایان دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رکس تیلرسون در بیانیه ای اعلام کرد:«‌ گام سازنده بعدی برای این کشورها این است که بنشینند و به گفتگو ادامه دهند.»

,

وی تصریح کرد: « ما معتقدیم متحدان و شرکای ما زمانی قدرتمندتر هستند که با یکدیگر برای دستیابی به یک هدف که همان مقابله با تروریسم و افراط گرایی است ، همکاری کنند.»
عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات عربی متحده درخواستی شامل 13 بند را در اختیار قطر قرار داده و اعلام کرده اند عادی سازی روابط با این کشور مشروط به عمل کردن به این درخواست هاست.

,
,

تیلرسون افزود: کاهش لفاظی ها می تواند به کاهش تنش بوجود آمده کمک کند.

,

وی تاکید کرد آمریکا به تماس نزدیک به همه کشورهای دخیل در این بحران ادامه خواهد داد.

,

تلویزیون المیادین نیز در خبری به نقل از وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: عملی شدن برخی از خواسته های کشورهای تحریم کننده قطر به شدت دشوار است.

,

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد،  قطر درحال بررسی درخواست های چهار کشور عربی است که در اختیار دوحه قرار گرفته است.

,

اسپوتنیک  افزود: تیلرسون با انتشار بیانیه ای اعلام کرد قطر بررسی دقیق درخواست هایی را که بحرین، مصر، عربستان سعودی و امارات عربی متحده ارائه کرده اند آغاز کرده است.

,

تیلرسون تصریح کرد، اگرچه عمل کردن به برخی از بخش های آن (درخواست های ارائه شده ) برای قطر کاری بسیار دشوار خواهد بود اما زمینه های مهمی وجود دارد که می تواند پایه و اساسی برای گفتگو و دستیابی به راه حل باشد.

,

تیلرسون تاکید کرد، گام سازنده بعدی این است که این کشورها بنشینند و گفتگو را ادامه دهند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه