اخبار داغ

کاهش چشمگیر جرائم در باشت/اظهارات جالب شهروندان باشتی از تاثیرات ماه رمضان+تصاویر

کاهش چشمگیر جرائم در باشت/اظهارات جالب شهروندان باشتی از تاثیرات ماه رمضان+تصاویر
دادستان باشت گفت:جرائم نسبت به قبل از ماه مبارک رمضان بسیار کاهش پیدا کرده مخصوصا جرائم مالی کاهش چشم گیری داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری باشت نیوز ،سید احمد موسوی پور دادستان شهرستان باشت در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری ضمن اشاره به کم شدن جرایمه در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: جرائم نسبت به قبل از ماه مبارک رمضان  بسیار کاهش پیدا کرده مخصوصا جرائم مالی کاهش چشم گیری داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  باشت نیوز ،,

وی افزود:این مسئله نشان دهنده ایمان و عبادات راسخی است که میان مردم و در حوزه شهرستان وجود دارد.

,

موسوی پور اظهار کرد: در مجموع منحنی شیب جرائم در حوزه باشت رو به کاهش است.باتوجه به برنامه های پیشگیرانه ای که یوه قضائیه داردو نقشی که معتمدین و نخبگان شهرستان دارند وضعیت سیمای جرائم منطقه وضعیت مطلوبی است.

,

فاطمه خالویی یکی از شهروندان باشتی در رابطه با تاثیرات ماه مبارک رمضان در بین مردم  اظهار کرد:ماه مبارک رمضان بر اساس آموزه های دینی و اخلاقی ماهی است که در آن، درهای رحمت الهی به سمت بنده گشوده می‌شود، تاثیرات گسترده ای در رفتار آدم های جامعه دارد.

,

 

,

وی افزود:یکی از مهم ترین ره آورد های ماه رمضان آن هم در خانواده های این دوره و زمانه که اعضایش در بیشتر موارد دور سفره نهار و شام و صبحانه در کنار هم نیستند و هر کس به تبع ساعات کاری خود در زمان خاصی غذا صرف می‌کند، باعث کنار هم جمع شدن همه اعضای خانواده دور سفره سحری و افطاری می‌شود.

,

خالویی عنوان کرد:حتی افرادی هم که درگیر آسیب های اجتماعی و رفتاری هستند در روزهای ماه مبارک رمضان به احترام این ماه و آموزه های دینی مربوط به آن که ریشه در فطرت همه آدم های کشور ما دارند، لااقل در طول این ماه از رفتارهای بزه کارانه خود دوری می‌کنند.

,

 

,

زینب کمایی دیگر شهروند باشتی گفت:در ماه مبارک رمضان  نزاعات خیابانی بسیار کاهش پیدا کرده است، به این معنا که مردم در این ماه با صبر و حوصله بیشتری در روابط اجتماعی خود ایفای نقش می‌کنند و مانند ماه های دیگر به بهانه یک بوق یا جای پارک، دعوایی خطرناک را کلید نمی زنند، افرادی که شاید اگر در ماه های دیگری در موقعیت های مشابه قرار می گرفتند پتانسیل بروز دعوایی تراژیک و مرگبار را داشتند.

,

رامین شمشیری شهروند باشتی ضمن اشاره به تاثیرات مثبت در بین افراد جامعه گفت: ماه مبارک رمضان تمرینی است برای پاک کردن و زدودن روح انسان از همه گناهان و اشتباهاتی که انجام داده است.

,

وی افزود:بیدار شدن سحری و سفره افطاری و آش و شله زرد نذری همه و همه المان هایی هست که از روزهای کودکی از ماه رمضان در ذهن مردم باقی مانده است و یکی از عواملی که باعث می‌شود در طول ماه رمضان همه آدم های شهر بدون توجه به میزان اعتقادات و باورهای مذهبی شان، روزه بگیرند و پای سفره های سحری و افطاری حاضر شوند.

,

شمشیری گفت:جرائم در این ماه بسیار کاهش پیدا می کند و مردم به علت اعتقادات عمیقی که دارند حرمت این ماه را حفظ میکنند.از تاثیرات دیگر این ماه عزیز این است که بیمای ها در این ماه به دلیل روزه گرفتن و پرهیز از پرخوری و رفتارهای افراطی بیماری های کمتری را دچار می شوند.

,

انتهای پیام/

,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه