اخبار داغ

در جلسه ی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی استان مطرح شد؛

انتقاد استاندار اصفهان از وضع نامناسب عفاف و حجاب /پیشنهاد ایجاد دبیرخانه ی حجاب و عفاف در استان

انتقاد استاندار اصفهان از وضع نامناسب عفاف و حجاب /پیشنهاد ایجاد دبیرخانه ی حجاب و عفاف در استان
زرگرپور گفت : وضعیت حجاب و عفاف در استان ولایتمدار و شهید پرور اصفهان و در استانی که مسائل دینی جایگاه ویژه ای دارد مناسب و زیبنده نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ استاندار اصفهان در جلسه ی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان اظهار کرد: دررابطه با حجاب و عفاف برخی از دستگاه ها وظیفه ی درون سازمانی و برخی برون سازمانی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رسول زرگرپور با بیان اینکه دستگاه هایی که وظیفه ی درون سازمانی دارند ملزم به نظارت بر حجاب و عفاف در داخل سازمان خود هستند، گفت: وظیفه ی اصلی برخی ادارات ، برون سازمانی است و باید مبلغ، مروج و مبشر حجاب و عفاف در سطح جامعه باشند.

,

وی افزود: در دستگاههای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی حجاب و عفاف مولفه ی اصلی و ذات کار آن ها است و انتظار می رود که در ترویج حجاب و عفاف و جاری سازی مقوله ی زندگی اسلامی پیشقدم باشند.

,

استاندار اصفهان تاکید کرد: این دستگاه ها هم وظیفه ی هدایتی و محتوایی برای دستگاه های دیگر دارند و هم باید در زمینه جاری سازی حجاب و عفاف در جامعه تلاش کنند.

,

وی با اشاره به اینکه مدیریت استان به سازمان هایی که وظایف حجاب و عفاف را در خارج از سازمان ها بر عهده دارند، بسیار امید دارد، اظهار کرد: وضعیت حجاب و عفاف در استان ولایتمدار و شهید پرور اصفهان و در استانی که مسائل دینی جایگاه ویژه ای دارد مناسب و زیبنده نیست.

,

زرگرپور با تاکید بر اینکه باید در خصوص حجاب و عفاف بیشتر کار شود، گفت: شیوه ها و ایده های نو باید در دستور کار قرار گیرد.

,

استانداراصفهان با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت های مختلفی در این  خصوص انجام می دهد، گفت: حرکت های تشویقی و ترغیبی باید در دستور کار قرار گیرد و انتظار می رود دستگاه های متولی اقدامهای بیشتری در این خصوص انجام دهند و مدیریت استان هم برای هرگونه کمک و حمایتی اعلام آمادگی می کند.

,

استاندار اصفهان پیشنهاد ایجاد دبیرخانه ی حجاب و عفاف را خوب ارزیابی کرد و افزود: در دبیر خانه باید با تشکیل اتاق فکر،پژوهش های علمی صورت گیرد و پیشنهادهای مفید با ایده های نو ارائه گردد.

,

زرگرپور با بیان اینکه در خصوص حجاب و عفاف اقدام های خوبی صورت گرفته است، گفت: باید نهاد و چارچوبی مشخص شود که همه ی این فعالیت ها را ساماندهی  کند.

,

وی به اجتماع روز عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: در سال گذشته یکی از بهترین و مهمترین اجتماعات این روز در استان اصفهان صورت گرفته ولی باید هماهنگی های لازم با دیگر دستگاه ها صورت گیرد که اینگونه تجمعات تبعات منفی نداشته باشد.

,

استانداراصفهان گفت: اصل تجمعات قانونی در این راستا و با شکوه و با ابهت مورد تاکید همه ی مسئولان است ولی محل و نحوه  برگزاری باید به گونه ای باشد که با کمترین مشکل همراه باشد.

,

زرگرپور به موضوع حجاب و عفاف در ادارات اشاره کرد و افزود: حجاب بانوان در ادارات چادر است و مراجعه کنندگان نیز حتی المقدور حجاب برتر و در غیر اینصورت باید حجاب عرفی را در نظر بگیرند.

,

وی از مسئولان مربوطه خواست که در ارزیابی های حجاب و عفاف ادارات تمامی جوانب را در نظر بگیرند و بگونه ای این ارزیابی ها صورت گیرد که جنبه ی تشویقی خود را حفظ و تبعات منفی نداشته باشد.

,

زرگرپور در ادامه با اشاره به عدم رعایت حقوق شهروندی در حرکت هیآت مذهبی گفت: حرکت این هیآت باید در یک قالب و با نظم و انضباط و در مسیرهای خاصی صورت گیرد و این موضوع باید به صورت یک آیین نامه ابلاغ شود.

,

*انتقاد استاندار اصفهان از عدم رعایت حقوق شهروندی در بخشهایی از صدا و سیما

,

استانداراصفهان در ادامه با اشاره به گزارش اقدامات  صدا و سیما در خصوص حجاب و عفاف و حقوق شهروندی اظهار کرد: صدا و سیما در ابعاد مختلف از جمله مفاهیم سبک زندگی و مسائل مربوط به آموزه های اسلامی خوب عمل کرده و تاثیرگذاری خوبی داشته که قابل قدردانی است.

,

مدیر ارشد استان با انتقاد از عدم رعایت حقوق شهروندی در برنامه های سیاسی و اخبار از سوی صدا و سیما گفت: انتظار می رود که دیدگاه های مختلف شهروندان در این برنامه ها مورد توجه قرار گیرد و با حفظ خطوط قرمز، همه ی اقشار جامعه بتوانند از گزارش های مورد نظر جناح های مختلف استفاده کنند.

,

زرگرپور با بیان اینکه دستگاه های اجرایی در این خصوص معترض هستند، گفت: صدا و سیما باید این انتقاد را بپذیرد و اگر از دستگاهی در برنامه های خود انتقاد می کند،اجازه دهد که آن دستگاه بطور کامل پاسخگو باشد.

,

استانداراصفهان یادآور شد: انتظار می رود که حوزه ی سیاسی و اخبار صداوسیما نیز پا به پای مردم با رعایت حقوق شهروندی فعالیت های خود را پیش برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه