اخبار داغ

اقامه نماز عید فطر در مصلی و ۱۲۰ نقطه میاندوآب / نوای اللهم اهل الکبریا در میاندوآب طنین انداز شد

اقامه نماز عید فطر در مصلی و ۱۲۰ نقطه میاندوآب / نوای اللهم اهل الکبریا در میاندوآب طنین انداز شد
نماز عید سعید فطر امروز در مصلی امام خمینی(ره) و ۱۲۰ مسجد و نقطه دیگر میاندوآب، چهاربرج و باروق اقامه و عطر نوای اللهم اهل الکبریا در میاندوآب طنین انداز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، صبح اول شوال که می شود، عطر دل‌انگیز عبودیت و بندگی، از جای جای شهر به مشام جان می‌نشیند و آوای خوش بندگی، آسمان و زمین و آنچه در آن است را به جوش و خروش وامی‌دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

یک ماه مراقب از بندگی خالصانه برای ماندن بر خوان کریمانه خدا به پایان رسید و امروز مردم می آیند تا پاک شدن دوباره ی فطرت هایشان از غبار دنیا را جشن بگیرند.

,

همه مردم اعم از کودک و بزرگ آمدند تا تا این عید بزرگ، عید بندگی را به یکیدگر تبریک بگویند و در کنار یکدیگر با نوای” اللهم اهل الکبریا و العظمه …”  خدا را فریاد بزنند.

,

در این روز در میاندوآب مصلی امام خمینی(ره) و ۱۲۰ مسجد میاندوآب در روز عید سعید فطر، عید بندگی، میزبان مومنان و نمازگزارانی می شود که بعد از یک ماه روزه داری در ماه میهمانی خدا آمدند تا شکوه بندگی را در نماز عید فطر به نمایش بگذارند.

,

درب های مصلی امام خمینی(ره)از ساعت چهار صبح به روی نمازگزاران گشوده شد و  لحظه به لحظه بر جمعیت عظیم در مصلی امام خمینی(ره) افزوده می شد.

,

البته این حضور مردمی و گسترده برای نمایش جلوه ناب بندگی تنها مختص مصلی امام خمینی(ره) نبود و در ۱۲۰ مسجد دیگر در شهرستان میاندوآب و در شهرهای چهاربرج و باروق نیز این جلوه ها دیدنی بود.

,

مراسم در مصلی امام خمینی(ره) همزمان با اقامه نماز جماعت صبح شروع شد، در ابتدای مراسم و پس از اینکه قاری قرآن، آیاتی چند از کلام الله مجید را قرائت کرد، مراسم به طور رسمی آغاز شد.

,

مانند همه ساله، بچه های مهد قرآن، قبل از اقامه نماز عید فطر، بخشی از اقدامات خود را در یک سال گذشته به نمایش عموم گذاشته و به قول مدیرمهدقرآن میاندوآب، نوبت محصولات قرآنی می رسد تا به نمایش گذاشته شوند.

,

به ترتیب از کودکان خردسال که به روی سن رفته اند، سوالاتی را مطرح و این کودکان نیز آیاتی از کلام الله مجید را شروع به تلاوت قرآن می کند و مردم نیز با صلوات او را تشویق می کنند.

,

عقربه شمار ساعت، کم کم  به حوالی هفت صبح می رسد ونوبت به سخنرانی حجت الاسلام بایرامی، مدیرحوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب می رسد تا مطالبی را برای حاضران بیان کند، و وی به پشت تریبون رفته و سخنانی را در مورد عید فطر بیان می کند.

,

بعد از سخنرانی هم نماز پرشکوه عید فطر که مانند همه مراسمات فرهنگی و مذهبی با استقبال پرشور مردمی مواجه شده، به امامت حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآب اقامه می شود.

,

 اقامه نماز عید فطر در ۱۲۰ نقطه میاندوآب

,  اقامه نماز عید فطر در ۱۲۰ نقطه میاندوآب,  اقامه نماز عید فطر در ۱۲۰ نقطه میاندوآب,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با تبریک عید سعید فطر، گفت: نماز عید سعید فطر امروز در مصلی امام خمینی(ره) و ۱۲۰ مسجد و نقطه دیگر در میاندوآب، چهاربرج و باروق اقامه شد.

,

حجت الاسلام علی اعتمادی اظهار کرد: نماز عید سعید فطر  همواره از شکوه غیر قابل وصفی در میاندوآب برخوردار بوده و مردم پس از یک ماه روزه داری در این مراسم حضور پیدا می کنند.

,

وی با اشاره به اینکه عید فطر، روزی بسیار با عظمت دانست، افزود: این عید بزرگ فرصتی است برای نمایش عبودیت مسلمانان برای خداوند و نمایاندن وحدت امت اسلامی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه