اخبار داغ

مشروح خطبه های نماز عید فطر در استان مرکزی؛

تخریب چهره سپاه بازی در زمین دشمن است/دشمن به دنبال دوقطبی سازی جامعه

تخریب چهره سپاه بازی در زمین دشمن است/دشمن به دنبال دوقطبی سازی جامعه
ائمه جمعه استان مرکزی در خطبه های نماز عید فطر به پاسخ موشکی ایران به ترقه بازی های داعش، این حرکت شپاه را سیلی محکمی برای به خاک ذلت نشاندن داعش خواندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ رمضان دیگری به پایان رسید و مومنان و روزه‌داران استان مرکزی همانند دیگر نقاط جهان اسلام پس از یک ماه بندگی، در حالیکه ساعاتی به نماز صبح باقیمانده وضو گرفته و فوج فوج برای اقامه نماز سپاس از پروردگار برای توفیق روزه‌داری در رمضان به همراه زیر‌انداز، مهر و تسبیح و ادعیه حرکت می‌کنند و را به اماکن برگزاری نماز عید فطر رساندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

در استان مرکزی نماز باشکوه عید فطر در مصلی‌ها و بقاع متبرکه و مساجد سراسر استان با حضور مومنان روزه‌دار برگزار شد.

,

آری در عید فطر به شکرانه یک ماه‌روزه‌داری و خودسازی و رهایی از دام شیاطینی که یک ماه در غُل و زنجیر بودند، سر تعظیم در مقابل پروردگار هستی فرود آورده و آمرزش خویش را از درگاه الهی مسئلت می‌کنیم.

,

ماه مبارک رمضان، ماه رحمت، مغفرت و ماه ضیافت الهی در میعادگاه فطر به پایان رسید و جان‌های مشتاق و بی‌قرار و فطرت‌های پاک آرزومند انعام الهی و امیدواران پاداش حق‌تعالی را روشنی و صفایی دیگرباره بخشید.

,

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در نماز عید فطر اراک؛

, آیت‌الله دری نجف‌آبادی در نماز عید فطر اراک؛,

«آذرآب» در دست دولت بی‌تفنگ به خاک سیاه نشست/دشمن به دنبال دوقطبی سازی جامعه

, «آذرآب» در دست دولت بی‌تفنگ به خاک سیاه نشست/دشمن به دنبال دوقطبی سازی جامعه,

به گزارش دیار آفتاب؛ امروز دوشنبه ۵ تیرماه نماز عید فطر به امامت آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد.

, دیار آفتاب, .,

آیت الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز عید فطر با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان گفت: انس با قرآن، شرکت در مراسم معنوی شبهای قدر، حضور پرشور در مراسم روز قدس و کاهش آسیبهای اجتماعی و ایجاد زمینه برای ارتقای معنوی از نعمات و برکات خداوند متعال در این ماه مبارک است.

, .,

داعش با سیلی سپاه به خاک ذلت افتاد

, داعش با سیلی سپاه به خاک ذلت افتاد, داعش با سیلی سپاه به خاک ذلت افتاد,

وی اظهار کرد: اگر در ماه رمضان تکفیری‌ها در روز ۱۲ ماه رمضان تعدادی از هم وطنان ما را به شهادت رساندند در عوض در عملیات پر افتخار لیله القدر سپاه، داعشی‌ها به خاک ذلت افتادند و سیلی محکمی را دریافت کردند.

,

امام جمعه اراک با اشاره به لزوم هوشیاری همه مردم، برای حفظ وحدت در سطح جامعه، گفت: اگر هم انتقادی در سطح جامعه وجود دارد باید به صورت حکیمانه انتقاد کنیم. و در شرایط فعلی همه باید بدانیم که دشمنان می‌خواهند تفرقه ایجاد کنند.

,

دشمن به دنبال دوقطبی سازی جامعه

, دشمن به دنبال دوقطبی سازی جامعه, دشمن به دنبال دوقطبی سازی جامعه,

دری نجف آبادی افزود: دو قطبی کردن فضای کشور نقشه بیگانگان است. همه ما باید بدانیم که جامعه ما یک قطب نما بیشتر ندارد و همه باید پشت سر رهبر انقلاب حرکت کنیم و فرمان‌بردار باشیم.

,

وی در ادامه گفت: تقوا گنجینه بی‌نظیری است و باید بعد از ماه مبارک رمضان نیز این تقوا در سطح جامعه روز به روز تقویت شود.

,

ظلم هیچ جایی در جامعه ندارد

, ظلم هیچ جایی در جامعه ندارد, ظلم هیچ جایی در جامعه ندارد,

امام جمعه اراک با اشاره به هفته قوه قضاییه اظهار کرد: قوه قضاییه باید در مسیر مبارزه با فساد، با قاطعیت برخورد کند و به احدی اجازه ظلم به مظلومین را ندهد. در این مسیر باید نیروهای نظامی و انتظامی نیز قوه قضاییه را حمایت کنند.

,

دری نجف آبادی با بیان اینکه نباید اجازه داد فساد در جامعه رخنه کند، گفت: طلاق، اعتیاد، ناامنی و... اثرات بسیار سوء در جامعه دارد و این موارد باید به شدت پیشگیری شود و در موارد لزوم باید برخورد در دستور کار قرار بگیرد.

,

استان مرکزی سومین استان پیر کشور

, استان مرکزی سومین استان پیر کشور, استان مرکزی سومین استان پیر کشور,

وی با اشاره به اینکه مقوله خانواده بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: قداست و حرمت خانواده بسیار مهم است و تحکیم خانواده امری بسیار مهم در جامعه محسوب می‌شود.

,

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه استان مرکزی سومین استان پیر کشور است، گفت: نباید اجازه داد سن ازدواج در جامعه بالا برود و خانواده‌ها باید با تسهیل امورات جوانان، ازدواج آسان را در جامعه ترویج دهند.

,

اظهار نظر پیرامون دولت با تفنگ و دولت بی تفنگ حرفهای بی اساس است

, اظهار نظر پیرامون دولت با تفنگ و دولت بی تفنگ حرفهای بی اساس است, اظهار نظر پیرامون دولت با تفنگ و دولت بی تفنگ حرفهای بی اساس است,

دری نجف آبادی با بیان اینکه مسئولین کشور باید نظرات خود را با منطق عنوان کنند، افزود: صحبت‌های دولتی ها درباره دولت با تفنگ و دولت بی تفنگ حرفهای بی اساس و بی خودی است؛ مگر کارخانه آذرآب اراک را به تفنگ دارها دادند که امروز به خاک سیاه نشسته است؟

,

وی در ادامه گفت: نامه نگاری‌های بسیاری برای حل مشکلات کارخانه‌های استان صورت گرفته است و نباید اجازه داد سرمایههای کشور در مسیر مدیریت نادرست توسط بورس و بورس بازی به آتش کشیده شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: نباید امانت‌های مردم را به دست افراد دزد و بی‌عرضه داد و بیت المال باید در دست اهلش مدیریت شود.

,

امام جمعه شازند تاکید کرد:

, امام جمعه شازند تاکید کرد:,

نماز عید فطر نماد همبستگی و وحدت امت اسلام 

, نماز عید فطر نماد همبستگی و وحدت امت اسلام ,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه شازند در خطبه‌های نماز عید فطر، ضمن تبریک این عید بزرگ به همه مسلمین جهان گفت: آنچه باید از ماه رمضان حاصل شود، تقواست. این گونه نباشیم که فقط در ماه رمضان اطاعت خدا را بکنیم و در غیر آن ترک اطاعت کنیم.

, دیار آفتاب, شازند ما, شازند ما,

وی با بیان اینکه عید فطر اجابت دعای بندگان برای پیروزی بر هوای نفس و سربلندی از آزمایش خداوند ازلی است، عنوان کرد: ماه رمضان تمرین تقوا برای پاک شدن از گناهان و آمرزش است لذا مومنان باید بکوشند پس از ماه رمضان پاکی کسب شده را حفظ کنند.

,

,

, , , ,

امام جمعه شازند تصریح کرد: نماز عید فطر در فرهنگ اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چون مسلمانان با حضور گسترده و پرشور خود در نماز عید سعید فطر، وحدت و همبستگی خود را به جهانیان نشان می دهند.

,

موسوی از اعیاد فطر و قربان به عنوان اعیاد بزرگ اسلامی یاد کرد و افزود: فطر عید ضیافت و مقدمه‌ای برای لقاالله یعنی عید قربان است.

,

وی همچنین با اشاره به آثار تربیتی عید فطر بیان کرد: فلسفه عید، نماز و روزه به ولایت گره خورده است و این ولایت است که به عنوان حلقه محکم این عبادات مطرح است.

,

امام جمعه دلیجان تاکید کرد

, امام جمعه دلیجان تاکید کرد,

لزوم مراقبت از دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان

, لزوم مراقبت از دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان,

به گزارش دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی امام جمعه دلیجان در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در ارتباط با پرداخت زکات فطره اظهارداشت: زکات فطره مکمل عبادات و روزه‌داری مسلمانان است که باید به دست فقرا و نیازمندان واقعی برسد.

, دیار آفتاب, .,

کرامتی با اشاره به اینکه عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان جهان است، اظهار کرد: مهمترین پیام این عید سعید وحدت و انسجام امت اسلامی بر علیه کفر جهانی است.

,

وی با بیان اینکه باید مراقبت دستاوردهای ماه مبارک رمضان باشیم ادامه داد: مردم باید بعد از یک ماه عبادت و بندگی خدا این صفای باطنی و روح معنوی را در خود نگه دارند و در طول سال با معنویات و ارزش‌های اسلامی انس بگیرند.

, .,

امام جمعه دلیجان با تاکید بر اینکه امروز کشور نیاز به وحدت و همدلی مسئولان و اقشار مختلف جامعه دارد خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمنان برهم زدن اتحاد و همدلی بین مسلمانان و ایجاد نفاق و چند دستگی بین جوامع اسلامی است تا بتوانند برنامه های خود را پیش ببرند.

,

امام جمعه ساوه در خطبه نماز عید فطر:

, امام جمعه ساوه در خطبه نماز عید فطر:,

شعار تفرقه افکنانه در هر زمانی ناپسند است

, شعار تفرقه افکنانه در هر زمانی ناپسند است,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نارخبر، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در خطبه نماز عید فطر این شهر گفت: اهانت به رییس جمهور منتخب ۹۶ نادرست است همانطور که اهانت به رییس جمهور منتخب ۸۸ نادرست بود.

, دیار آفتاب, نارخبر،, نارخبر،, نارخبر،,

وی افزود: کسانی را که در فتنه ۸۸ با بر هم زدن روز قدس؛ علیه نظام اسلامی، رهبری و مسئولین شعار دادند را باید محکوم می‌کردید که امروز جمع دیگری آن را تکرار نکنند.

,

حسینی بیان کرد: توصیه‌ای به رییس جمهور محترم دارم اینکه انتخابات تمام شد، شکر این اقبال مردمی به آن است که به آنها خدمت کنید و شعارهای زمان انتخابات مخصوصا رفع رکود، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و مشکل مسکن را عمل کنید.

,

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کنید همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند« ایجاد صف بندی بین مردم و انشقاق در میان آنها، اینکه دسته ای به شما رای دادند، دسته ای به دیگران، اینها خلاف منافع ملی است»، انتخابات تمام شد الان وقت کار و اقدام به نفع مردم و در خدمت مردم است، حاشیه پردازی ها به ویژه تضعیف نهادهای قضایی  و امنیتی، خلاف منافع ملی است.

,

امام جمعه ساوه اظهار کرد: البته تضعیف قوه مجریه و اهانت به رییس جمهور محترم نیز ناروا و محکوم است همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ایشان مخالف برهم زدن مجالس یا شعار علیه مسئولین هستند.

,

وی افزود: شعار تفرقه افکنانه در هر زمانی چه در روز قدس باشد چه در زمان تبلیغات انتخاباتی ناپسند است.

,

حسینی با تبریک عید گفت: عید فطر بیانگر عظمت و شکوه امت اسلامی و هم تجلی بندگی پروردگار است.

,

وی با گرامیداشت یاد شهید آیت الله بهشتی و همه شهدای مظلوم فاجعه هفت تیر تصریح کرد: از دستگاه قضایی بخاطر مبارزه با مفاسد و استقلال کاری تشکر می کنم که جلوی موج سواری عده ای فرصت طلب را که می خواستند از این نمد کلاهی برای خودشان و تبلیغات انتخابات بسازند را گرفت.

,

امام جمعه محلات:

, امام جمعه محلات:,

عملیات موشکی سپاه پاسخی کوبنده به اقدامات تروریستی تهران/دشمنان به دنبال ایجاد تنش در منطقه هستند

, عملیات موشکی سپاه پاسخی کوبنده به اقدامات تروریستی تهران/دشمنان به دنبال ایجاد تنش در منطقه هستند,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از صبح محلات، حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات در خطبه‌های نماز عید سعید فطر شهر محلات گفت: حضور گسترده مسلمانان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس،  برگ برنده‌ای برای انقلاب اسلامی و جهان اسلام بود و امروز شاهد هستیم که مسئله قدس و فلسطین به عنوان محور وحدت میان مسلمانان و به عنوان نماد استکبار ستیزی جهان اسلام بدل شده است.

, دیار آفتاب, صبح محلات, صبح محلات, صبح محلات, صبح محلات,

, , , ,

وی در ادامه با اشاره به رخدادهای مهم ماه مبارک رمضان امسال گفت: حادثه تروریستی تهران با همدستی دشمن تکفیری صهیونیستی با پشتیبانی آل سعود انجام شد و نیروهای امنیتی اطلاعاتی با اقتدار و اقدام به موقع خود به خوبی نشان دادند حافظ امنیت کشور هستند.

,

عملیات موشکی سپاه پاسخی کوبنده به اقدامات تروریستی بود

, عملیات موشکی سپاه پاسخی کوبنده به اقدامات تروریستی بود, عملیات موشکی سپاه پاسخی کوبنده به اقدامات تروریستی بود, عملیات موشکی سپاه پاسخی کوبنده به اقدامات تروریستی بود,

ربانی، عملیات موشکی سپاه را پاسخی کوبنده به عملیات تروریستی تهران دانست و بیان کرد: تحلیل‌های فراوانی پیرامون این اقدام مقتدرانه سپاه وجود دارد اما همه باید بدانند، در جهانی که هیچ اعتمادی به دشمنان وجود ندارد ما باید اقتدار خود را حفظ کنیم.

,

امام جمعه محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب تحریم‌های جدید در سنای آمریکا گفت: تحریم‌های جدید آمریکا بر علیه ایران و برنامه موشکی، بسیاری از توهمات داخلی را از بین برد و نشان داد زیاده خواهی‌های آمریکا پایان ندارد و آمریکا تا دوباره بر ما چیره نشود و سلطه خود را بر ما تحمیل نکند از بهانه جویی‌های خود کوتاه نخواهد آمد.

,

سفر ترامپ به منطقه برای ایجاد تنش/تنش در منطقه تامین کننده منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی

, سفر ترامپ به منطقه برای ایجاد تنش/تنش در منطقه تامین کننده منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی, سفر ترامپ به منطقه برای ایجاد تنش/تنش در منطقه تامین کننده منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی, سفر ترامپ به منطقه برای ایجاد تنش/تنش در منطقه تامین کننده منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی,

وی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی قبل از ماه مبارک رمضان گفت: هدف ترامپ از سفر به عربستان، ایران هراسی و در پی آن غارت اموال مسلمانان بود چراکه آمریکا از ایجاد تنش در منطقه سود می‌برد و این تنش تامین کننده منافع آمریکا و تضمین کننده امنیت اسرائیل است و به همین دلیل تلاش می‌کنند تنش در منطقه را حفظ کنند.

,

ربانی همچنین با اشاره به دیدارهای مقام معظم رهبری با اقشار مختلف مردم و مسئولین در ماه مبارک رمضان گفت: رهبر انقلاب در این دیدارها راهبردهای حکیمانه‌ای برای آینده نظام و کشور داشت که این راهبردها باید مورد توجه همگان باشد و همه مسئولین و مردم باید به راه روشن آینده که در کلام مقام معظم رهبری نهفته است توجه کنند.

,

بی عدالتی در توزیع بودجه‌های استانی

, بی عدالتی در توزیع بودجه‌های استانی, بی عدالتی در توزیع بودجه‌های استانی, بی عدالتی در توزیع بودجه‌های استانی,

امام جمعه محلات در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بخشی از سخنرانی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی پیش از اقامه نماز عید فطر گفت: ما به شدت از نحوه توزیع بودجه استان گلایه مند هستیم و نحوه توزیع بودجه بسیار مسله ساز است.  برخی شهرهای همجوار ما تا ۶ برابر شهر ما بودجه گرفته‌اند و این اقدام قابل قبول نیست و اگر قرار باشد این همه نابرابری و بی عدالتی نسبت به شهرستان باشد ما چاره ای نداریم تصمیمی بگیریم که عده ای مانع اجرای آن شدند و مسئولین استانی باید به خواست مردم محلات توجه داشته باشند.

,

 

,
امام جمعه کمیجان:
, امام جمعه کمیجان:,

 تخریب چهره سپاه بازی در زمین دشمن است/تقویت وحدت مسلمانان از برکات عید فطر

,  تخریب چهره سپاه بازی در زمین دشمن است/تقویت وحدت مسلمانان از برکات عید فطر,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سلام کمیجان؛ نماز عید فطر در کمیجان به امامت حجت‌الاسلام مقدسی پور امام جمعه کمیجان برگزار شد.

, دیار آفتاب,  سلام کمیجان,

حجت‌الاسلام مقدسی‌پور گفت: در فرهنگ اسلامی اولین روز ماه شوال به عنوان عید فطر و جشن بازگشت به فطرت معین شده است. زیرا مسلمانان روزه دار در طول ماه رمضان با ارتباط های پی در پی با خداوند متعال و استغفار از گناهان به تصفیه روح و جان خویش همت گماشته و از تمام آلودگی های ظاهری و باطنی که برخلاف فطرت آن هاست خود را پاک نموده و به فطرت واقعی خود برمی گردند.

,

وی افزود: هر فرد مسلمان در اثر یک ماه ضیافت و مهمانی خداوند به صفای باطن دست یافته و در حقیقت شخصیت واقعی خویش را باز یافته اند.

,

تعظیم شعائر الهی

, تعظیم شعائر الهی, تعظیم شعائر الهی,

امام جمعه کمیجان بیان کرد: تعظیم شعائر الهی یکی دیگر از از ویژگی های عید سعید فطر است. شعار تکبیر، تهلیل، تحمید و تقدیس از جمله اعمالی است که به روز عید جلوه خاصی می بخشد. یک مسلمان باید از راه های مختلف ندای حیات بخش توحید را به گوش جهانیان برساند که یکی از این راه‌ها بیان شعار های مذهبی است.

,

خطیب نماز جمعه کمیجان تصریح کرد: اجتماع روز عید فطر میتواند در پیوند و همدلی مسلمانان نقش آفرین باشد آنان در گردهمایی روز عید فطر با مشکلات یکدیگر آشنا می شوند و در این گردهمایی بغض ها و کینه ها تبدیل به دوستی و همدلی می شود.

,

حماسه حضور در راهپیمایی روز قدس

, حماسه حضور در راهپیمایی روز قدس, حماسه حضور در راهپیمایی روز قدس,

وی با اشاره به راهپیمایی باشکوه روز قدس افزود: حضور حماسی مردم و مسئولین در راهپیمایی روز قدس در اصل و اساس پاسداشت انقلابی گری و استکبار ستیزی و تجدید بیعت با آرمان های امام راحل برای آزادی قدس شریف بود.

,

حجت الاسلام مقدسی پور بیان کرد: پیام این حضور حماسی برای سران مرتجع منطقه این است که دشمن مشترک کشورهای اسلامی، رژیم صهیونیستی است و همه باید برای نابودی این غده سرطانی متحد شوند.

,

کینه توزی دشمنان علیه سپاه

, کینه توزی دشمنان علیه سپاه, کینه توزی دشمنان علیه سپاه,

امام جمعه کمیجان گفت: تخریب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمله به آن از سوی برخی چهره ها و جریان های سیاسی؛ آنهم درست از زمانی که دشمنان انقلاب اسلامی اقدامات ویژه ای را علیه سپاه پاسداران آغاز کرده اند، نگران کننده است و قابل هضم و تحمل برای مردم ایران نیست.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به وضعیت منطقه‌ای جهانی، امروز کشور بیش از همیشه نیازمند سپاه پر صلابت و با قدرت است. از این رو ضروری است مسئولین در اعلام مواضع خود دقت و احتیاط بیشتری داشته باشند تا امکان هر گونه سواستفاده برای دشمنان کشور و انقلاب فراهم نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه