اخبار داغ

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان خبرداد:

ترک تحصیل ۱۰ هزار دانش آموز گلستانی به دلیل بدسرپرستی و فقر

ترک تحصیل ۱۰ هزار دانش آموز گلستانی به دلیل بدسرپرستی و فقر
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به تلاش آموزش و پرورش برای انسداد بیسوادی، گفت: حدود 10 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل و و تارک التحصیل در استان وجود دارد که یکی از دلایل اصلی آن بدسرپرستی و وضعیت اقتصادی خانواده های آنان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از کلاس بیست؛ "محمد رضا وطنی" در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:برای انسداد بیسوادی نیازمند یاری دستگاه های دولتی و سایر اقشار جامعه هستیم تا هیچ کس ازحق تحصیل محروم نشوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلاس بیست؛,

وی افزود: آموزش و پرورش گلستان برای بازگرداندن آنان به مدارس تلاش های بسیاری انجام داده است اما برای تحقق نتیجه مطلوب نیاز به کمک دستگاه های دولتی و اجرای دقیق قانون توسط دستگاه های ذیربط دارد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان انعقاد تفاهم نامه هایی با دستگاه های مانند کمیته امداد، بهزیستی، بهداشت و ... تصریح کرد: با ائمه جمعه شهرستان ها و ائمه جماعات محلات، بخشداران و دهیاران  صحبت شد تا از ظرفیت موجود برای بازگرداندن بچه ها به مدارس بهره برد.

,

وطنی اضافه کرد: انتظار داریم فرمانداران برای تحقق این امر و تحقق حقوق شهروندی در این امر تلاش بیشتری نموده و یاور آموزش و پرورش در بازگرداندن کودکان به کلاس های درس باشند.

,

وی در بخشی از سخنان خود بر حضور دستگاه های مرتبط با تعلیم وتربیت به اجرای قانون برای رفع مشکلات اظهار کرد: از سال 72 قانون شوراهای آموزش و پرورش تصویب و تایید شد و بر اساس این قانون شهرداری ها مکلف شدن از سهم درآمد مشخص شده در قانون نامبرده شده 5 درصد سهم آموزش و پرورش را پرداخت نمایند که صرف تجهیزات و فضاهای آموزشی و پرورشی بشود.

,

این مقام مسئول ادامه ادد: اگر این قانون از زمان تصویب به درستی اجراشده بود امروز مشکل فضا و تجهیزات نداشتیم.

,

وطنی با اذعان به اینکه سهم 5 درصد آموزش و پرورش صرف تعلیم و تربیت فرزندان ایران می شود، یادآورشد: بر اساس مصوبه آموزش و پرورش استان و دستور استاندار، فرمانداران هرماه براساس جدول تهیه شده گزارش از شهرداری ها اخذ و نسبت به پرداخت آن توسط شهرداری ها اقدام نمایند.

,

وی بیان کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص ورود و پیگیری همه ی دستگاه های دولتی برای کاهش آسیب های اجتماعی، به تشریح اقدامات آموزش و پرورش در این راستا پرداخت و تاکید کرد با تلاش های صورت گرفته ،گلستان نسبت به شاخص های تعیین شده وضعیت مطلوبی دارد.

,

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان افزود:در هر شهرستان یک دبیرعلوم اجتماعی موظف شده است در شورای اجتماعی شهرستان عضو وبا همکاری فرماندار آن شهرستان مسایل و مشکلات دانش آموزان شناسایی و ضمن ارائه در شورا، به کمک آن نسبت به کاهش آسیب های اجتماعی در محیط های آموزشی و حتی در بیرون آن اقدام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه