اخبار داغ

رئیس شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان:

شش هزار و ۵۰۰ نفر در مجموعه شهرک ها شاغل هستند

شش هزار و ۵۰۰ نفر در مجموعه شهرک ها شاغل هستند
کشمیری پارک علم و فن آوری را محلی برای تجمیع شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: تفاوت های اساسی بین شرکت های صنعتی و دانس بنیان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح اردستان؛ رئیس شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان شامگاه یکشنبه، در جلسه امضاء تفاهم نامه تاسیس و راه اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری شهرستان اردستان در گفت و گویی اظهار کرد: نوآوری رکن اصلی در جهش و توسعه اقتصادی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح اردستان,

مهدی کشمیری گفت: از عناصر بوجود آمدن مراکز خلاقیت می توان به وجود دانشگاههای مهندس پرور، آموزشگاههای فنی حرفه ای، شهرک های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی می توان توجه کرد.

,

وی افزود: شرکت های بزرگ حرف اول را در رشد و توسعه اقتصادی نمی زنند و مراکز رشدی که داریم می توانند به کار آفرینان در این زمینه کمک کنند.

,

رئیس شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان عناصر موثر در رشد اقتصادی و اشتغال طبقه خلاق را کمک به شرکت های کوچک دانست و عنصر توسعه را مبتنی بر دانایی عنوان کرد.

,

کشمیری هدف اصلی پارک های علم و فن آوری را افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکت های حاضر در پارک های فن آوری و موسسه های متکی بر علم و دانش دانست.

,

وی پارک علم و فن آوری را محلی برای تجمیع شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: تفاوت های اساسی بین شرکت های صنعتی و دانس بنیان وجود دارد.

,

رئیس شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان معتقد است هر چند سابقه فن آوری به دهه ۸۰ مربوط می شود اما شتاب قابل ملاحظه ای داشته و شرکت علمی تحقیقاتی اصفهان اولین بار در کشور شکل گرفته و به کل کشور گسترش پیدا کرده  است که در حال حاضر در تمام مراکز استانها یک مورد از این شرکت های علمی تحقیقاتی وجود دارد.

,

کشمیری با بیان اینکه حدود ۵۰۰ شرکت فنآور در شهر ک تحقیقاتی اصفهان فعال هستند، تصریح کرد: شرکت های موجود از دو نفر تا ۲۰۰ نفر در آن شاغل هستند که در زمینه های مختلف همچون الکترونیک، مکانیک و مهندسی شیمی فعالیت دارند.

,

وی تاکید کرد: شش هزار و 500 نفر در مجموعه شهرک ها شاغل هستند و زمینه کار برای هفت هزار نفر فراهم شده که دو سوم به صورت تمام وقت و یک سوم بصورت پاره وقت و با تحصیلات دانشگاهی فعالیت دارند.

,

رئیس شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان گفت: فروش فن آوری با مشارکت سرمایه گذار تجاری سازی بیش از۶۶ فن آوری به ارزش ۴۱۵ میلیارد ریال و جمع سرمایه گذاری ۸۳۰ میلیارد ریالی و ارزش تقریبی فعلی این موارد چهار هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه