اخبار داغ

«بی‌احتیاطی»در صدر عوامل حوادث ناشی از کار

«بی‌احتیاطی»در صدر عوامل حوادث ناشی از کار
بیشترین حادثه دیدگان ناشی از کار در ۹ ماهه نخست سال گذشته به استان‌ اصفهان با ۱۲۶۸ نفر و کمترین حادثه دیدگان به استان‌ خراسان شمالی با ۳۵ نفر اختصاص داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۲ میلیون ۶۶۹ هزار و ۳۱۷ نفر در معرض خطر حوادث ناشی از کار بودند که در مجموع ۱۳ هزار و ۶۳ نفر در حوادث ناشی از کار دچار حادثه شدند. استان تهران بیشترین «مشمولان در معرض خطر حوادث کار» را به خود اختصاص داده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما بیشترین حادثه دیدگان ناشی از کار در ۹ ماهه نخست سال گذشته به استان‌های اصفهان با ۱۲۶۸ نفر و استان تهران با ۱۱۰۰ نفر و کمترین آن به استان‌های خراسان شمالی با ۳۵ نفر و اردبیل ۵۴ نفر بوده است.

,

در عین حال بیشترین کارگران (بیمه شدگان تامین اجتماعی) در معرض خطر به ترتیب مربوط به استان‌های تهران (شرق تهران) با یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۴۵۲ نفر، غرب تهران با یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۶۳۰ نفر و اصفهان با ۹۶۶ هزار و ۶۳ نفر است. همچنین کمترین کارگران در معرض خطر به استان‌های کهگیلویه و بویر احمد با ۹۱ هزار و ۴۴۶ نفر و ایلام با ۹۸ هزار و ۵۷۵ نفر اختصاص دارد.

,

توزیع حادثه دیدگان ناشی از کار - ۹ ماهه ابتدای سال ۹۵

,

, ,

بیشترین علل حوادث ناشی از کار به ترتیب مربوط به بی‌احتیاطی افراد با تعداد ۸۸۳۷ حادثه، سایر علل با تعداد ۲۲۸۵ حادثه و عدم رعایت مقررات ایمنی با تعداد ۱۲۴۴ حادثه بوده است.

,

توزیع حوادث ناشی از کار به تفکیک علت وقوع حادثه

,

, ,

بر اساس آمار موجود، از ۲۶۴۲ مورد حادثه ناشی از کار در زمستان ۲۴۳۱ ،۱۳۹۵ مورد ( ۹۲ درصد) منجر به غیر فوت و۲۱۱ مورد ( ۸ درصد) منجر به فوت شده است. تعداد حادثه دیدگان ناشی از کار در زمستان ۱۳۹۵، به میزان ۲۶.۹ درصد نسبت به پاییز ۱۳۹۵ کاهش داشته است.

,

بر اساس آمار ثبت شده، استاهای خوزستان، یزد و اردبیل به ترتیب بیشترین افزایش حوادث ناشی از کار را در زمستان ۱۳۹۵ نسبت به پاییز ۱۳۹۵ داشته و در مقابل استان‌های قزوین، سمنان و چهارمحال وبختیاری به ترتیب کمترین افزایش را تجربه کرده‌اند.

,

بیشترین کاهش در تعداد حادثه‌دیدگان ناشی از کار در زمستان ۱۳۹۵ نسبت به پاییز ۱۳۹۵ ، به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان اتفاق افتاده است. در استان خراسان شمالی تعداد حادثه‌دیدگان ناشی از کار در زمستان ۱۳۹۵ نسبت به پاییز ۱۳۹۵هیچ تغییری نکرده است.

,

 

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه