اخبار داغ

یادداشت؛

عید فطر پاداش عبودیت و بندگی خالصانه است

عید فطر پاداش عبودیت و بندگی خالصانه است
در عید فطر، دل‌های مؤمنان بر دو راهی عید رمضان و رفتن ماه رمضان می‌ماند که از آمدن عید٬ دل شاد باشد٬ یا از رفتن ماه رمضان٬ محزون؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از لرسو؛ در میان مسلمانان، چند عید بزرگ وجود دارند که دارای اهمیت و جایگاه خاصی هستند. بعضی از این اعیاد به تشیع اختصاص دارند و برخی دیگر، پراهمیت در کل جهان اسلام می‌باشند و عید سعید فطر، یکی از این اعیاد جهان شمول است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لرسو,

در عید فطر، دل‌های مؤمنان بر دو راهی عید رمضان و رفتن ماه رمضان می‌ماند که از آمدن عید٬ دل شاد باشد٬ یا از رفتن ماه رمضان٬ محزون؟

,

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت

,

صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

,

عید فطر، پاک‌ترین و زلال‌ترین اعیاد است؛ چراکه پاداش یک ماه عبادت و زهد و تهجد و شست و شوی جان در نهر پاک رمضان می‌باشد و در عید فطر پیروزی فطرت بر شهوت را به جشن می‌نشینیم.

,

عید فطر٬ عید فطرت و خودسازی است که اگر نباشد، سایر عیدها تکمیل نگردد و اگر چنین عیدی در زندگی انسان تحقق یابد، همه روز٬ روز عید است.

,

عید فطر؛ عید بزرگ عبودیت و بندگی است٬ عید فطر؛ عید آسودگی از آتش غفلت است٬ عید رهیدگی از رنجش هواهای نفسانی و خواهش‌های شیطانی.

,

عید فطر؛عید بزرگ و پایان ضیافت الهی است؛ روز پاداش و مزد مؤمنان روزه‌دار حقیقی و شب زنده‌داران بیداردل؛ عید فطر؛ عید پایان رمضان نیست ٬بلکه عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است٬ چونان ققنوس که از خاکستر خویش دوباره متولد می‌شود و رمضان کورهای است که منیّت انسان را می‌سوزاند و آدمی نو با جانی تازه از آن سر برمی‌آورد.

,

بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در تبیین معنای عید واقعی می‌فرمایند:

,

«عید واقعى آن وقتى است که انسان رضاى خدا را به دست بیاورد، درون خود را اصلاح کند...»

,

همچنین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز می‌فرمایند:

,

«ماه رمضان و عید فطر هنگامی مبارک خواهد بود که مسلمانان بتوانند از این فرصت برای خودسازی و به وجود آوردن حیات طیبه در نفس خویش استفاده کنند.»

,

به امید آنکه با بهره‌گیری از ظرفیت رمضان و این عید بزرگ، نو به نو شده و جامعه خود را به شکوفایی اخلاقی٬ انسانی رهنمون باشیم.

,

رحیم رضاخانی

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه