اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه استان اصفهان مطرح شد؛

تمام همت دشمن ایجاد اختلاف در اجتماعات است/ فطر بازگشت انسان به فطرت

تمام همت دشمن ایجاد اختلاف در اجتماعات است/ فطر بازگشت انسان به فطرت
صبح امروز و بعد از یک ماه روزه داری و تضرّع به درگاه الهی، مردم مسلمان در مناطق و شهرهای مختلف استان اصفهان نماز با شکوه عید فطر را اقامه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش صاحب نیوز؛ آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه و خطیب نماز عید فطر اصفهان، با تبریک عید سعید فطر به همه مسلمانان، گفت: فطر، برای کسی فطر است که خداوند روزه او را قبول و نمازهای شب او را پذیرفته باش و هر روزی که انسان در آن گناه نکند آن روز برای او عید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در خطبه‌های پس از اقامه نماز عید سعید فطر در اصفهان با تبریک این عید بزرگ و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار کرد: امام محمد باقر(ع) می‌فرماید: چه زیباست کار خوب بعد از کار بد و چه بد هست انجام کار بد بعد از کار خوب.

,

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، بابیان اینکه نباید ارزش روزه‌های خود را پس از ماه مبارک رمضان از بین ببریم، گفت: با یاد کردن ایام ماه رمضان از انجام معصیت در طول سال وزندگی جلوگیری بکنید.

,

خطیب نماز عید فطر اصفهان، اظهار کرد: در تنهایی و در خفا هم به اعمالی که انجام می‌دهید مراقبت داشته باشید، نشود که مانند دستگاه‌های قضایی دنیا تا شخص شاهد نباشد کسی ادعای فرد را قبول نمی‌کند، خداوند بر همه اعمال شاهد و ناظر هست.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان بابیان اینکه اگر خلاف در خلوت انجام نشود، دستگاه قضایی جمع می‌شود، گفت: اگر افراد در همه حال حقیقت امور را بگویند زمانی که در دستگاه قضایی حاضر می‌شوند، با راست‌گویی که دارند، هرکدام خود می‌داند که حق با کیست.

,

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اظهار اینکه با آنچه خداوند به انسان داده گناه نکنید، اظهار کرد: تمام سعی و تلاش خود را بر انجام این مسئله بگذارید، همه اعضا و جوارح نعمتی از سوی خدا به همه ما است.

,

وی فطر را برای کسی فطر عنوان کرد که خداوند روزه او را قبول و نمازهای شب او را پذیرفته باشد، گفت: هرروزی که انسان در آن گناه نکند آن روز برای او عید است.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: خدا انسان را بر فطرت خداشناسی آفرید؛ عید فطر بعد از ماه مبارک رمضان بعد از یک ماه تمرین کردن و عید قربان دو عید بزرگ اسلام است که انسان به فطرت خود بازمی‌گردد.

,

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بابیان اینکه انجام مناسک حج ، گوش کردن به دستورات خدا است، اظهار کرد: در اعمال این مناسک 10 روز عبد شدن تمرین می‌شود تا روز عید قربان برسد.

,

 

,

امام جمعه خور:
ماه رمضان برکت بخش زندگی است
حجت الاسلام مهدی نژاد گفت: حضور در ضیافت الهی باعث برکت بخشیدن به زندگی است.
به گزارش صاحب نیوز؛ امام جمعه خور در خطبه های نماز عید سعید فطر شهر خور گفت: حضور در ضیافت الهی باعث برکت بخشیدن به زندگی است.

,
, ماه رمضان برکت بخش زندگی است,
,
,

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مهدی نژاد با اشاره به عبادت های خالصانه مردم در ماه مبارک رمضان افزود: همانطور که در ماه رمضان به یاد خدا بودیم و در انجام اعمال خیر و عبادت از دیگران سبقت می گرفتیم، این اعمال خیر را در دیگر ماه های سال ادامه دهیم.

,

وی سیاست شیطان را قدم به قدم رخنه کردن در ایمان عنوان کرد و افزود: شیطان در اولین مرحله با وسوسه سراغ انسان می آید و در گام بعدی پس از تماس با انسان در قلب آدمی لانه می کند.

,

خطیب نماز عید فطر خور رخنه در روح را گام دیگر شیطان برای گمراه ساختن آدمی عنوان کرد و افزود: شیطان پس از آن که توانست در روح انسان نفوذ کند انسان را عضو حزب خودش قرار می دهد و سرپرست انسان می شود.

,

وی با اشاره به اینکه در آخرین مرحله انسان یکی از شیاطین می شود و با زبان و قلب و اعضای خود به شیطان خدمت می کند، خاطرنشان کرد: یاد خداست که می تواند انسان را از شرّ شیطان حفظ کند.

,

حجت الاسلام مهدی نژاد باز ماندن از خیر، انحراف فکری، بی اثر شدن موعظه در انسان، عدم توانایی از توبه کردن، زندگی نکبت بار در دنیا و اخرت، کور شدن از دیدن حق در دنیا و آخرت، سخت شدن زندگی در دنیا و گرفتاری به عذاب سخت در آخرت را از آثار نبود یاد خدا عنوان کرد و افزود: سلطه شیطان بر اثر اعمال خود ماست، دلی که جای خداوند است اگر با شیطان پر شود باعث مسلط شدن شیطان برما می شود.

,

وی با اشاره به برگزاری جلسات قرآنی در ماه مبارک رمضان، بر محور قرار دادن قرآن در همه امور تأکید کرد و افزود: قرآن برای مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی برنامه دارد، اقتصاد مقاومتی نسخه قرآنی است که دیگر کشور ها آن را عملی کرده اند و نتیجه آن را گرقته اند.

,

 

,

امام جمعه سمیرم:
بی تفاوتی مسئولان با حمایت از کشاورزی سازگاری ندارد
حجت الاسلام رجائی پور کشاورزان را قطب تولید کننده کشور خواند و حمایت از آنان را الزامی دانست.
به گزارش صاحب نیوز؛ امام جمعه سمیرم در خطبه های نماز عید فطر اظهار کرد: ماه رمضان، ماه بندگی و اخلاص تمام شد و توشه و اندوخته های این ماه باید تا سال آینده همراه همه باشد.

,
, بی تفاوتی مسئولان با حمایت از کشاورزی سازگاری ندارد,
,
,

حجت الاسلام حسین رجائی پور با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران در پسابرجام گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس، دولتمردان و کمیته برجام کشور در همین مسیر پاسخی مناسب آماده کند تا دشمنان ملت به این راحتی علیه ملت ما اقدام نکنند.

,

وی اقتصاد سمیرم را وابسته به کشاورزی دانست و افزود: با توجه به خشکسالی، تحریم و رکود حمایت از کشاورزی با بی تفاوتی مسئولان سازگاری نداشته و باید از کشاورزان به عنوان قشر تولید کننده کشور حمایت جدی انجام شود.

,

حجت الاسلام رجائی پور تصریح کرد: امروز جوانان ما با مشکل سخت گیری والدین در بحث ازدواج روبرو بوده و مهریه های سنگین در کنار بیکاری و عدم تامین مسکن باعث دوری جوانان از این سنت نبوی شده است.

,

به گزارش سمیرم خبر، در ورودی مصلی نماز جمعه، ایستگاه صلواتی و نمایشگاه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور و ایستگاه سلامت توسط جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم برپا شده بود.

,

 

,

امام جمعه آران و بیدگل:
همه آران و بیدگل را به عنوان شهرستان ولایت و تلاوت می‌شناسند
آیت الله موسوی گفت: آران و بیدگل به عنوان یک شهرستان قرآنی مشهور است و همه آن را به عنوان شهرستان ولایت و تلاوت می‌شناسند.
به گزارش صاحب نیوز؛ امام جمعه آران و بیدگل صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با دعوت همگان به تقوا و تبریک این عید بزرگ اظهار کرد: عید فطر عید دریافت جایزه و پاداش از خداوند است.

,
, همه آران و بیدگل را به عنوان شهرستان ولایت و تلاوت می‌شناسند,
,
,

آیت الله سید محمد موسوی با اشاره به وضعیت فعلی امت اسلامی تصریح کرد: ما در شرایطی وارد عید سعید فطر شدیم که امت اسلامی در شرایط دشواری قرار دارد و آماج حملات دشمنان است.

,

وی اضافه کرد: امروز تکفیری‌ها، رژیم سعودی و صهیونیست‌ها مثلث شومی را به وجود آوده‌اند و در جهان اسلام فتنه افکنی می‌کنند.

,

امام جمعه آران و بیدگل به سالروز حادثه تروریستی هفتم تیر و هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: شهادت شهید دکتر بهشتی یکی از محکم‌ترین شواهد و بیناتی است که ایران را قربانی تروریسم معرفی می‌کند.

,

خطیب نماز عید تنها راه برون‌رفت امت اسلامی از شرایط حاضر را وحدت عنوان کرد و ادامه داد: بزرگترین پیام نماز عید فطر وحدت و همبستگی امت اسلامی است.

,

موسوی با تشکر از مردم آران و بیدگل به خاطر حضور در راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: مردم این خطه همچون مردم سراسر کشور، با این راهپیمایی هم با آرمان‌های امام و ولایت فقیه بیعتی مجدد بستند و هم از جنایات مستکبران، خصوصا صهیونیست‌ها اعلام انزجار کردند.

,

وی از مسئولان برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در آران و بیدگل، خصوصا در بقاع متبرکه شهرستان تجلیل کرد و افزود: از جمله برنامه‌های شاخص جزءخوانی شهرستان، آیین جزءخوانی حرم حضرت محمد هلال(ع) بود که با نظم و شکوهی خاص برگزار و از سوی رسانه ملی پوشش داده شد.

,

امام جمعه آران و بیدگل اضافه کرد: آران و بیدگل به عنوان یک شهرستان قرآنی مشهور است و همه آن را به عنوان شهرستان ولایت و تلاوت می‌شناسند.

,

 

,

امام جمعه اردستان:
مدیری اگر بیکار است و بر مسندی نشسته آن را جابجا کنید
حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه از دولت و عوامل در اختیارش انتظار خدمت صادقانه داریم، تصریح کرد: اگر مدیری بیکار بوده و بر مسندی نشسته است آن را جابجا کنید تا خاطر مردم مکدر نشود.
به گزارش صاحب نیوز؛ امام جمعه اردستان صبح امروز در خطبه های نماز عید فطر، اظهار کرد: از مسئولان عالی رتبه کشور انتظار داریم با اتحاد و انسجام کامل و با در نظر گرفتن منافع ملی زیر پرچم ولایت فقیه تلاش کنند.

,
, مدیری اگر بیکار است و بر مسندی نشسته آن را جابجا کنید,
,
,

حجت الاسلام حسن دهشیری گفت: سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را جدی بگیرند چرا که دغدغه مقام معظم رهبری و همه مردم همین است.

,

وی به مسئولان استانی و مدیران کل و استانداریادآور شد: نیروهای زیر مجموعه شما که در شهرستانها فعالیت دارند آنها را به خود رها نگذارید و با اشراف کامل، با بازرسی های آشکار و پنهان ارزیابی دقیقی از مدیران خود داشته باشید.

,

دهشیری با بیان اینکه از دولت و عوامل در اختیارش انتظار خدمت صادقانه داریم، تصریح کرد: اگر مدیری بیکار است و بر مسندی نشسته است آن را جابجا کنید تا خاطر مردم مکدر نشود.

,

خطیب نماز عید فطر تاکید کرد: مسئولان شهرستان و فرماندار و مدیران شهرستان با اشراف کامل و با پیگیری و رفع مشکلات شهرستان و منطقه اقدام اساسی را داشته و تلاش مضاعفی را برای منطقه که عمده آن بیکاری است داشته باشند.

,

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: فرماندار اردستان با همکاری نماینده مجلس شورای اسلامی و با صاحب نظران در عرصه رفع مشکلات گام بردارند تا مردم دعا گوی شما باشند.

,

وی از ارگانها و سازمانهای فرهنگی شهرستان همچون ارشاد، بسیج، تبلیغات اسلامی، هیأت امنای مساجد، آموزش و پرورش و دانشگاهها خواست تا تلاش کنند و مسائل فرهنگی منطقه را رصد کرده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده و فرهنگ را سرلوحه خدمات فرهنگی خود قراردهند.

,

وی خطاب به والدین گفت: فرزندان ما دشمنان فراوانی دارند آنها را سرخود رهایشان نکنیم و با تذکر و با عنایت های ویژه نگذاریم در دام شیادان قرار گیرند.

,

دهشیری به جوانان تذکر داد تا چشمانشان را باز کنند و ببینند که دشمن برای لحظه لحظه زندگیشان برنامه دارد و بدانند دشمن تلاس دارد تا شما را از اوج عزت به ذلت بکشانند پس دست دوستی با هر کس ندهید و با صلابت کامل برای خانواده های مذهبی خود موجب افتخار باشید

,

امام جمعه اردستان خطاب به قضات دادگستری اظهار کرد: دست اندرکاران امر قضاوت با دقت و سرعت احکام خود را صادر کنند و مردم را با عدالت آشنا کرده و از بعضی حاشیه سازی هایی که ایجاد می شود پرهیز کرده و دامن دستگاه قضایی را پاک نگه دارند.

,

وی از کسانی که در فضای مجازی تلاش می کنند ضمن تشکر گفت آنها را توجه می دهیم که پلیس فتا هم وجود دارد پس هر چیزی را نشر ندهیم و شایعات را دامن نزنیم و بی مورد آبروی منطقه را نبریم و چرا فضای منطقه را سیاه نشان بدهیم آیا سزاوار است آب به آسیاب دشمن بریزیم و این موارد به ضرر منطقه خواهد بود.

,

خطیب نماز عید فطر با بیان اینکه از اختلاف و دو دستگی در هر سطحی باید پرهیز کرد و بر سر مطلبی دعوا نداریم راهها مشخص و وظایف تعریف شده اما با اتحاد هر کس کار خود را انجام دهد، تصریح کرد: اردستان شخصیتهای مختلفی در سطح کشور دارد سعی کنند پشت سرشان را هم ببینند و اگر قرار است سرمایه گذاری کنید چرا در منطقه خودتان این کار را نکنید.

,

 

,

امام جمعه کاشان:
دشمن هرکجا باشد در تیررس حافظان کشور است
آیت الله نمازی گفت: دشمنان در دریا و صحرا و هرکجا که پناه بگیرند در تیررس حافظان امنیت کشور هستند.
به گزارش صاحب نیوز؛ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، صبح امروز در خطبه های نماز عید فطر در مصلای حضرت بقیه الله این شهرستان با تقدیر از حضور یکپارچه و دشمن شکن مردم دارالمومنین کاشان در راهپیمایی روز قدس که با زبان روزه و در هوای گرم به حمایت از مظلومان عالم، اظهار خشم کردند، اظهار کرد: دشمن برای حمله، درصدد یک لحظه غفلت ماست و بر اساس بیان امیرالمومنین در نهج البلاغه، شکست در انتظار کسانی است که از اتحاد دست می کشند.

,
, دشمن هرکجا باشد در تیررس حافظان کشور است,
,
,

آیت الله عبدالنبی نمازی، ضمن تبریک عید سعید فطر، نسبت فضای گناه آلود جامعه هشدار داد و اهتمام والدین را نسبت به رعایت دستورهای اسلامی برای تربیت دینی فرزندان و نسل های آینده خواستار شد.

,

وی با بیان اینکه مرزهای کشور مقتدرانه توسط نیروهای مسلح حراست می شود ابراز کرد: حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موشک های آتشین به مقر داعش در سوریه، نمودی از آمادگی نظامی ما در عالی ترین سطح است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی افزود: دشمنان در دریا و صحرا و هرکجا که پناه بگیرند در تیررس حافظان امنیت کشور هستند.

,

به گفته وی، اتحاد میان ملت های مسلمان تنها راه برون رفت از بحران های دامنگیر است؛ در حالی که دشمنان بشریت در کمین نشسته و هر لحظه در حال نقشه‌کشی علیه مسلمانان و تجزیه آن‌ها و الحاق به فلسطین اشغالی هستند.

,

آیت الله نمازی در پایان ضمن پرهیز دادن آحاد مردم و سیاسیون از پرداختن به موضوعات تفرقه انگیز، نسبت به حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان در طول سال تاکید کرد.

,

 

,

خطیب نماز عید فطر بهارستان:
ماه مبارک رمضان زمانی برای رهایی انسان از آتش است
حجت الاسلام صادقی: گفت: ماه مبارک رمضان برهه ای برای نجات آدمی از آتش جهنم بوده و این امر بی گمان از موهبت های بزرگ الهی است.
به گزارش صاحب نیوز؛ امام جمعه شهر بهارستان در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با دعوت همگان به تقوا و تبریک این عید بزرگ اظهار کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ ماه رمضان توبه و انابه و بازگشت به خدای متعال است.

,
, ماه مبارک رمضان زمانی برای رهایی انسان از آتش است,
,
,

حجت الاسلام ابراهیم صادقی افزود: ماه مبارک رمضان برهه ای است برای نجات آدمی از آتش جهنم و این امر بی گمان از موهبت های بزرگ الهی است چرا که مومنانی که توفیق داشته اند در این روزهای مبارک اسباب آمرزش و نجات خود را فراهم ساختند و آنانی که توفیق نداشتند که از این موهبت استفاده کنند، بدون شک ضرر بزرگی متحمل شده اند.

,

امام جمعه بهارستان ادامه داد: فرصت ها و موهبت ها همانند ابرهایی هستند که به آنی در نظر آمده و به همان شکل که ظاهر گشته اند از نظر غائب می شوند؛ بنابراین باید از این فرصت ها بهره حداکثری برد و لذا یکی از روش های استفاده از فرصت رمضان موعظه است.

,

جت الاسلام صادقی در ادامه تاکید کرد: عید سعید فطر روز رحمت و مغفرت و روز اجر و پاداش برای مؤمنان است،.

,

به گفته وی، این روز برای نیکوکاران و کسانی که برای خدا و در راه خدا عملی انجام دادند و حرکتی کردند و دلهای خود را به خدای رحیم و غفور نزدیک کردند روز بزرگی است.

,

وی تصریح کرد :کتابی به نام سٌنن نبی اکرم(ص) از مرحوم علامه طباطبایی وجود دارد که مطالعه این کتاب ارزشمند را به همه توصیه می کنم زیرا ما باید سنت های پیامبر(ص) را در زندگی مان احیا کنیم و در روایتی از معصومین (ع) نقل شده است که : “هر کس سنت ایشان را زنده کند گره از کار و مشکلات زندگی وی باز شود و آثار و برکات فراوانی نصیبش می شود.”

,

وی اظهار کرد: این سنت ها برای همه ما در زندگی قابل اجراست، و اعمالی چون شب را با وضو خوابید، نماز اول وقت، انجام اعمال نیک و پسندیده که چنین روزی سفارش شده است.

,

 

,

امام جمعه گلپایگان:
امروز تمام همت دشمن ایجاد اختلاف در اجتماعات ماست
حجت الاسلام علاءالدینی با بیان اینکه حرمت شکنی و اختلاف حرام است، خاطرنشان کرد: اهانت به مسئولان جمهوری اسلامی و شعار مرگ علیه آنان سردادن خطاست.
به گزارش صاحب نیوز؛ امام جمعه گلپایگان گفت: امروز تمام همت دشمن ایجاد اختلاف در اجتماعات ماست.

,
, امروز تمام همت دشمن ایجاد اختلاف در اجتماعات ماست,
,
,

حجت الاسلام والمسلمین محمد علاء الدینی در نماز عید فطر گلپایگان، اظهار کرد: دشمن با خرج هزینه های بسیار به دنبال اختلاف افکنی در بین مردم و مسئولان نظام است.

,

وی با بیان اینکه رهبری برای حل مشکلات و اختلاف ها نسخه شفاف بخش دارد، بیان کرد: اصلی کردن و فرعی کردن مسائل یک راهکار است.

,

خطیب نماز عید فطر این شهر با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید در مقابل دشمن شفاف سازی کند، تصریح کرد: این موارد اصل است ولی اینکه در کنار رئیس جمهور چه کسی و کسانی می نشینند یک فرع است.

,

حجت الاسلام علاءالدینی با بیان اینکه حرمت شکنی و اختلاف حرام است، خاطرنشان کرد: اهانت به مسئولان جمهوری اسلامی و شعار مرگ علیه آنان دادن خطاست.

,

امام جمعه گلپایگان، با اشاره به اینکه انتقاد باید سازنده باشد و نه تخریب کند عنوان کرد: پازل دشمن را تکمیل نکنیم.

,

وی ادامه داد: روز عید روز اجتماع است و تکلیف ما حفظ و تقویت این اجتماع است.

,

خطیب جمعه این خطه با بیان اینکه پنتاگون ایران را کلید تسلط به 35 کشور می داند، تصریح کرد: دشمن با تسلط به ایران می خواهد به تمام کشورهای منطقه مسلط شود.

,

حجت الاسلام والمسلمین علاءالدینی با یاداوری اینکه اسلام با هرگونه تفرقه افکنی در نظام اسلامی مخالف است و فلسفه حکم حرام بودن غیبت، سخن چینی و سوءظن نیز همین است گفت: حضور در اجتماع پر برکت و با حضور در اجتماع می توان مشکلات بزرگ را حل کرد.

,

وی یاداور شد: گلپایگان با مشارکت مومنان و در اجتماع گلریزان 220 میلیون تومان به طور مستقیم برای آزادی زندانیان جمع آوری شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه