اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی مطرح کرد؛

اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در ۷۳ روستای استان مرکزی

اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در ۷۳ روستای استان مرکزی
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، گفت: مرحله اول طرح ضربتی تولید و اشتغال، در ۷۳ روستای استان اجرا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: استان مرکزی به واسطه حدود ۱۵۰۰ روستایی که در خود جا داده، یک پتانسیل بالقوه را در اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال روستای بر عهده دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

حسینی اظهار کرد: می‌توان این روستاها را به ۱۵۰۰ فرصت بدل کرد که هرکدام دارای شاخصه‌های جداگانه، اقلیم، فرهنگ، باورها و آیین مختلف هستند و توانایی ایجاد شبکه‌ای، در هم تنیده و در عین حال منظم را دارند.

,

وی ادامه داد: دو روستای آهو در شهرستان آشتیان و هزاوه در اراک از اولین روستاهایی بودند که در استان مرکزی، میزبان کارشناسان سازمان در اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال روستایی شدند.

,

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، بیان کرد: با امکان سنجی، شناسایی داشته‌ها و نداشته‌ها و همینطور شناخت وضعیت موجود، اطلاعاتی را به سازمان ارائه داده اند که طبق آن اطلاعات، برنامه‌ها، افق و بودجه‌های پیشنهادی برای توسعه روستاها تدوین می‌شود.

,

وی گفت: این روستاها، به علاوه دیگر روستاهای دارای قابلیت در استان که مجموعه‌های شناخته شده‌ای نیز هستند، می‌توانند به پایلوت‌هایی برای روستاها و دهیاران استان بدل شوند تا بافت روستاها را حفظ و پی به داشته‌های نهان روستاهای خود برند.

,

حسینی با اشاره به اینکه مرحله اول طرح ضربتی تولید و اشتغال، در ۷۳ روستای استان اجرا می‌شود، بیان کرد: در گام‌های بعدی این طرح ۵۰۰ روستا را در برخواهد گرفت که قطعا تاثیر به سزایی در برنامه‌های مورد نظر توسعه روستایی کشور خواهد داشت.

,

وی ادامه داد: با اجرای این طرح به غیر از عواید اقتصادی که شامل حال کشور می‌شود، گامی اجتماعی در شهرها و از آن مهمتر اقدامی عملی برای استحکام بخشی و احیا هویت جامعه روستایی به دست خواهد آمد که چه بسا از رشد اقتصادی نیز مهمتر باشد از این رو می‌توان این طرح را ادای دین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به روستاها دانست.

,

فروردین ماه ۹۶، پروژه‌ای در سطح ملی تحت عنوان «طرح ضربتی تولید و اشتغال روستایی» در کشور آغاز شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه