اخبار داغ

عضو مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

معنویتی که در رمضان بدست آورده‌اید را حفظ کنید

معنویتی که در رمضان بدست آورده‌اید را حفظ کنید
عضو مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در ماه رمضان انسان یک ماه مهمان خداوند است و انسانیت را تمرین می‌کند و اینچنین آماده می‌شود که طی سایر ماه‌های سال آنگونه که در رمضان بوده است را تداوم بخشد یعنی پاک زندگی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدناصر سقای‌بی‌ریا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ایران روشن، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید فطر ابراز داشت: خداوند فرصت‌هایی را در دین قرار داده است که بعضی از این فرصت‌ها همانند رمضان و حج تجمیعی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایران روشن,

وی افزود: در فرصت‌های تجمیعی مؤمنان مهمان خداوند هستند، برنامه‌های خاصی انجام می‌دهند و در این فرصت‌ها اوج می‌گیرند.

,

عضو مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه گرچه برای ارتباط با خداوند زمان و مکان خاصی لازم نیست و بنده هر زمانی که بخواهد می‌تواند با خداوند ارتباط بگیرد اضافه کرد: ایامی که در اسلام ویژه محسوب می‌شوند در قرآن از آن‌ها به عنوان «ایام الله» یاد شده و اعمال ویژه‌ای برای آن‌ها وارد شده است، در هر هفته روز و شب جمعه نیز اوقات ویژه‌ای محسوب می‌شوند و دارای ویژگی‌هایی هستند که انسان بهتر می‌تواند از انس گرفتن با خدا بهره‌مند شود.

,

حجت‌الاسلام سقای‎بی‌ریا ادامه داد: در ماه رمضان انسان یک ماه مهمان خداوند است و اینچنین آماده می‌شود که طی سایر ماه‌های سال آنگونه که در رمضان بوده است را تداوم بخشد یعنی انس با خدا را در زندگی‌اش تقویت کند، از زذایل اخلاقی مانند دروغ و ... پرهیز کند و برای رسیدن به کمال معنوی تلاش کند.

,

وی ضمن تأکید بر لزوم حفظ پاکی و معنویتی که انسان در رمضان به دست آورده است گفت: یکی از راه‌های حفظ این معنویت این است که انسان خود را در مکان‌ها و موقعیت‌هایی قرار دهد که در آن‌ها امکان انس گرفتن با خداوند بیشتر است.

,

عضو مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: در طول زندگی انسان نسیم‌های رحمت فراوانی می‌وزد، انسان باید خود را در معرض این نسیم‌ها قرار دهد و نهایت استفاده را از رحمت الهی ببرد.

,

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا با بیان اینکه باید از ساعات و فرصت‌هایی که یادآور یاد خداوند است استفاده کرد و بیشتر به خداوند نزدیک شد افزود: یکی از کارهایی که یاد انسان را همواره به سوی خداوند متوجه می‌سازد «نماز اول وقت» است، اگر انسان نمازش را در اول وقت بخواند به قول بزرگان به جایی که باید برسد خواهد رسید.

,

وی بار دیگر فرا رسیدن عید فطر را به مسلمانان تبریک گفت و اضافه کرد: عید فطر یادآور قیامت است چرا که کسانی که در رمضان همانند قیامت کسانی که اعمالشان را خوب انجام دادند از خداوند پاداش می‌گیرند و به خاطر عبادت یک ماهه تکریم می‌شوند.

,

عضو مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: روزهای عید همراه با رسیدگی به فقرا زیبا است، فلسفه پرداخت فطریه که بر مسلمانان واجب است نیز همین است که فقرا نیز با بهره‌مندی از نعمت‌های الهی عید را به شادی بگذرانند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه