اخبار داغ

مسئول تئاتر خیابانی حوزه هنری استان اصفهان:

تئاتر و هنر دفاع مقدس در مسیر فراموشی/ مسئولان از تئاترهای با مضامین انقلابی حمایت نمی کنند

تئاتر و هنر دفاع مقدس در مسیر فراموشی/ مسئولان از تئاترهای با مضامین انقلابی حمایت نمی کنند
قاسمی می‌گوید: بعضی از بودجه‌های فرهنگی مربوط به تئاترهای انقلابی صرف کارهایی می‌شود که هیچ نتیجه‌ای ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای لنجان؛ مسئول تئاتر خیابانی حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به جایگاه مضامین انقلابی در تئاتر اظهار کرد: تئاتر کشور ما در شرایطی قرار دارد که بیش از هر زمان دیگری به مضامین دفاع مقدس و احیاء اهداف شهدای عزیزمان نیاز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای لنجان,

فرزاد قاسمی بابیان اینکه میدان دادن به جوانان و اعتماد به آنان در عرصه‌های هنری باید در اولویت مسئولان باشد تصریح کرد: زمانی که مسئولان از حمایت کردن جوانان علاقه‌مند به فرهنگ ایثار و شهادت طفره می‌روند دیگر نباید انتظار شکوفایی تئاترهای دفاع مقدسی در کشور را داشته باشیم.

,

وی با تأکید بر اینکه تئاتر و هنر دفاع مقدس رو به فراموشی است متذکر شد: دلسرد کردن جوانان نسبت به ادامه فعالیت در عرصه‌های هنری دفاع مقدس و عدم‌حمایت از هنرجویان علاقه‌مند در این زمینه جزء عواملی است که آرام‌آرام زمینه فراموشی فعالیت‌های هنری مربوط به دفاع مقدس را فراهم می‌آورد.

,

مسئول تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری استان اصفهان بابیان این مطلب که بیشتر تولیدات درزمینهٔ تئاتر دفاع مقدس به خاطر ورود به جشنواره‌ها صورت می‌گیرد و برای نمایش عموم نیست خاطرنشان کرد: بی‌توجهی مسئولان ذی‌ربط باعث شده است تا یک احساس بی‌میلی در جوانان هنرمند ایجاد شود.

,

قاسمی عدم نگاه علمی مسئولان به پروژه‌های هنری دفاع مقدس را آسیب بزرگی برای کشورمان برشمرد و افزود: بعضی از بودجه‌های فرهنگی مربوط به تئاترهای انقلابی صرف کارهایی می‌شود که هیچ نتیجه‌ای ندارند، درحالی‌که با همین مقدار کم بودجه نیز می‌توان کارهای هنری بزرگی را خلق کرد.

,

وی ضمن انتقاد از بی‌میلی نویسندگان برای نگارش ژانرهای دفاع مقدسی در استان اصفهان تشریح کرد: عده‌ای قیافه روشنفکران را به خود می‌گیرند و دین خود به شهدا را فراموش کرده‌اند.

,

عضو شورای نظارت بر تئاتر شهرستان لنجان با توجه به تاریخچه‌ی تئاترهای خیابانی دفاع مقدس یادآور شد: بسیجی‌های هنرمند ما از همان روزهای اول جنگ در جبهه‌های نبرد نمایش اجرا می‌کردند که نمونه‌ی بارز این شهدا، هنرمند شهید محمدعلی شاهمرادی است.

,

قاسمی خواستار حمایت از تئاتر مردمی بچه‌های مسجد و تئاتر خیابانی دفاع مقدس در جامعه شد و تصریح کرد: امیدوارم مسئولان تئاتر شهرستان بادانش و پژوهش بیشتری این‌گونه نمایش‌ها را حمایت کنند و روزی برسد که تئاتر استان از بی‌دانشی رنج نبرد.

,

وی هنرمندان جوان را به سمت فعالیت‌های هنری در عرصه ایثار و شهادت دعوت کرد و اظهار کرد: جوانان باید زمام دار راه شهدا باشند و برای فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر در راستای دفاع مقدس تلاش کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه