اخبار داغ

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان:

فقط یک فقره امداد در کوهستان سمیرم ۸۰ میلیون ریال هزینه داشت

فقط یک فقره امداد در کوهستان سمیرم ۸۰ میلیون ریال هزینه داشت
کریمی گفت: هلال احمر استان اصفهان برای پرداخت هزینه ها، حتی در تامین بودجه ایاب و ذهاب یکهزارو ۴۰۰ داوطلب، با کسری بودجه مواجه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاهین پرس؛ معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان، در بازدید از پایگاه امداد و نجات بین جاده ای خیر ساز حاج منوچهر مومن زاده و دیدار صمیمی با نجاتگران و امدادگران این پایگاه با بیان اینکه در حوادث نجات جان انسان ها بسیار جدی و مهم  است و نباید هزینه های مورد نیاز پایگاه های امداد و نجات کم و زیاد شود گفت: در اغلب کشورهای دنیا بهترین امکانات برای امدادگران در حوادث هزینه می شود درحالی که در کشور ما تنها پایگاه احداث می کنند و به جای آنکه دولت برای آن چارت سازمانی تهیه کند، با تغییر دولت، بودجه هزینه آن کم و یا زیاد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاهین پرس,

داریوش کریمی تعداد پایگاه های امداد جاده ای سطح استان را 40 عدد برشمرد و ادامه داد: 25 پایگاه امداد و نجات استان دارای مجوز هستند و همچنین مجوز 9 پایگاه امداد جاده ای دیگر استان نیز صادر شده ولی بدلیل تامین نشدن بودجه و اعتبارات، تاکنون ابلاغ نشده است.

,

وی با اشاره به مشکلات بودجه ای ماه های اخیر پایگاه های امداد و نجات بین جاده ای خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان اصفهان برای پرداخت هزینه های داوطلبان با مشکل مواجه شده است و حتی در تامین بودجه ایاب و ذهاب یکهزارو 400 داوطلب استان، با کسری بودجه مواجه است.

,

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان اضافه کرد: این معاونت برای پشتیبانی در تامین و تجهیزات پایگاه ها همواره در تلاش برای انتخاب کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب است.

,

این مسئول به حادثه یافتن جسد کوهنورد در کوه های سمیرم که یک هفته به طول انجامید اشاره کرد و افزود: عملیات جستجو و یافتن جسد مفقود شده کوهنورد هشت میلیون برای یک پایگاه جاده ای هزینه ایجاد کرد که این مبلغ منهای هزینه چند 10 میلیونی پرواز بالگرد به منطقه بود.

,

کریمی اضافه کرد: در حوادث مختلف همه از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر انتظارات زیادی دارند این در حالی است که امدادگران و نجاتگران داوطلب بدون هیچ گونه تعهد استخدامی و بیمه ای با ایثار و از خودگذشتگی کارهای بزرگ انجام می دهند.

,

وی با اشاره به مشکلات آموزش و دوره های بازآموزی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در حالی که پرسنل پایگاه های اورژانس 115 در دانشگاه ها آموزش های لازم را دیده و به راحتی در جای خود به کار گزفته می شوند ولی در جمعیت هلال احمر افراد با دارا بودن مدارک مختلف دانشگاهی، دوره های امداد و نجات را می بینند که این کار بسیار دشواری است.

,

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در اعنراض به شیوه استخدامی خاطرنشان کرد: در برگزاری آزمون های استخدامی نباید تنها به مدارک دانشگاهی توجه کرد بلکه باید عمق استخدام را با توجه به توانایی های افراد گسترش داد.

,

بر این اساس، در حاشیه این بازدید با محمدرضا طاهری با انجام بیش از 750 ماموریت به عنوان نجاتگر درجه یک جمعیت هلال احمر شاهین شهر که در کنار آتش نشان بودن، از سال 83 بصورت رسمی به عنوان داوطلب افتخاری در پایگاه های امداد و نجات شاهین شهر مشغول به فعالیت است به گفتگو نشستیم که ملاحظه می فرمایید.

,

مهمترین ویژگی های یک نجاتگر توانایی و تخصص، ایمان به خدا و حسن خلق مزین به صبر است

,

نجاتگر درجه یک هلال احمر در خصوص فعالیت های این جمعیت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شاهین پرس گفت: فعالیت های هلال احمر، به واقع همانند فعالیت های اورژانس و آتش نشانی است و نیروهای این دو سازمان علاوه بر نیروهای مردمی با افتخار به صورت داوطلب در هلال احمر نیز فعال هستند.

,

محمدرضا طاهری ،نجات جان مصدومان حادثه را مهمترین اولویت نجاتگران جمعیت هلال احمر عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه تعدادی از پرسنل اورژانس115 و سازمان آتش نشانی بصورت افتخاری و داوطلبانه در پایگاه های امداد و نجات جاده ای مشغول به فعالیت هستند حضور هلال احمر در حوادث مکمل حضور اورژانس و آتش نشانی است به این معنی که در صورت دیر رسیدن هریک از آنان نجاتگران و امدادگران با توجه به تخصص و توانایی که دارند در حوادث پس از رها سازی مصدومان، اقدامات امدادی و اورژانسی انجام می دهند.

,

وی بیشترین مأموریت هایی که منجر به اعزام نیرو می شود را به ترتیب حوادث جاده ای از قبیل تصادفات و واژگونی خودروها، حوادث کارگاهی و امداد و نجات کوهستان عنوان کردو افزود: دوره های تخصصی همه ساله در فصل تابستان و دوره های بازآموزی ویژه نوروز در اسفندماه برگزار می شود که اعضای علاقمند به فعالیت در پایگاه های امداد و نجات حتما باید در دوره های تخصصی شرکت کنند.

,

نجاتگر درجه یک جمعیت هلال احمر شاهین شهر مهمترین شرط و اولویت برای یک نجاتگر را توانایی و تخصص عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط بحرانی حوادث مختلف یک نجاتگر علاوه بر تخصص و توانایی باید دارای ایمان قوی به خدا، حسن خلق مزین به صبر و سلامت جسمانی باشد تا بتواند در حوادث مختلف و شرایط بحرانی حساس، مهمترین وظیفه خود که نجات جان مصدومان است را به خوبی انجام دهد.

,

وی با بیان اینکه نجاتگران خادمان مردم هستند گفت: در هر ساعت از شب و روز که از طریق سامانه، وقوع حادثه ای اعلام شود بلافاصله نیروها به محل حادثه اعزام می شوند حال فرقی نمی کند که بر سر سفر افطار یا سحر ماه مبارک رمضان یا نیمه شب در حال استراحت باشیم و چه بسا برخی از این ماموریت ها نیز ناشی از مزاحمت های تلفنی باشد.

,

طاهری درادامه از حوادث زلزله بم و ورزقان و سیل دیر به عنوان تلخ ترین حوادثی که اعزام شده است و از نجات جان مصدوم حادثه ای دیگر که با تلاش فراوان موفق به احیای کامل شد را به عنوان شیرین ترین خاطرات خود نام برد و افزود: با وجود اینکه از کارمندان سازمان آتش نشانی شاهین شهر هستم از سال 83 نیز بصورت رسمی و داوطلبانه در پایگاه های امداد و نجات جاده ای مورچه خورت، عوارضی کاشان و سه مشغول به فعالیت هستم.

,

وی توضیح داد: تا دی ماه سال 95 با انجام 750 ماموریت که 50 مورد موفقیت آمیز و یک مورد نیز با احیای قلبی همراه بود باعث حیات دوباره یکی از مصدومان حوادث شدیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه