اخبار داغ

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بروجن خبر داد؛

افزون بر ۳۰۰ میلیون ریال زکات فطره در بروجن جمع آوری شد

افزون بر ۳۰۰  میلیون ریال زکات فطره در بروجن جمع آوری شد
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بروجن از جمع‌آوری 325 میلیون ریال زکات فطره در مصلی های نماز عید فطر این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محسن سلیمی بنی در گفتگو با کلار، اظهار داشت: امسال 325 میلیون ریال زکات فطره در سطح مصلی های عید فطر شهرستان بروجن جمع آوری شد.

سلیمی گفت: میزان زکات فطریه جمع آوری شده در مصلی های عید فطر سفید دشت، نقنه، بلداجی، گندمان و بروجن 263 میلیون ریال فطریه عام، 37 میلیون ریال سهم سادات و 25 میلیون ریال هم کفاره غیر عمد بوده است.

وی با اشاره به این که جمع آوری زکات فطریه در سطح مساجد، موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری شهرستان هنوز ادامه دارد، گفت: 150 نفر عوامل اجرایی در محل برگزاری نماز عید فطر برای سهولت و پرداخت زکات فطریه مشارکت داشتند.

سلیمی خاطرنشان کرد: 130 صندوق زکات فطره روز عید فطر در شهرها و روستاهای شهرستان بروجن مستقر شدند که در این صندوق ها فطریه سادات، عام و کفاره جمع آوری شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بروجن با اشاره به این که زکات فطره یکی از کمک‌های مهم در راستای محرومیت‌زدایی و رفع نیازهای افراد است، گفت: کمیته امداد نیز از جمله دستگاه‌های متولی دراین امر است که با اعتماد مردم در این راستا فعالیت‌ می کند.

سلیمی با بیان این که ضروری ترین فریضه دین زکات است و فرهنگ سازی این موضوع در جامعه برکات  زیادی را به دنبال دارد، افزود: اگر زکات در جامعه به خوبی جا بیفتد فقر در جامعه از بین می رود.

وی با اشاره به این که یکی از فلسفه‌های روزه‌داری همدردی با محرومان و کمک به آنان است، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای افزایش انگیزه‌ نوع‌دوستی میان مردم و خیران است.

سلیمی اضافه کرد: مهمترین مزیت پرداخت زکات فطره کمک به وضعیت اقتصادی زندگی نیازمندان است که باید به همنوعان و افراد نیازمند پرداخت شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه