اخبار داغ

برگ افتخاری از تاریخ قاینات:

شهید دکتر مهدی امین زاده از شهدای ترور ۷ تیر ۱۳۶۰

شهید دکتر مهدی امین زاده از شهدای ترور ۷ تیر ۱۳۶۰
شهیدمهدی امین زاده در حادثه تروریستی انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیر ۱۳۶۰ که به دست پلید منافقین صورت گرفت به خیل شهیدان پیوست وشربت شهادت نوشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، شهید دکتر مهدی امین زاده به سال 1328 در شهرستان قاین دیده به جهان گشود.پس از سپری کردن دوره ی کودکی به مدرسه رفت و تا مقطع سیکل در زادگاهش به تحصیل پرداخت ، سپس به مشهد مهاجرت کرد و پس از طی دوره ی متوسطه، در رشته ی اقتصاد و علوم سیاسی در دانشگاه پذیرفته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

برای همه کسانی که در انجمنهای اسلامی دانشگاهی ایران و خارج از کشور فعالیت داشتند امین زاده چهره ای سرشناس و شناخته شده بود. شهید مزبور علاوه بر همکاری با انجمن اسلامی واشنگتن با کمک سایر دوستان اقدام به تاسیس یک کتابخانه اسلامی و همچنین کلاس های سخنرانی مذهبی و تفسیر قرآن در این دانشگاه نمود.

,

او پس از اخذ فوق لیسانس در رشته اقتصاد در رشته دکترای برنامه ریزی اقتصاد در شهر تگزاس دنبال کرد و هنگامی که امام خمینی (ره) در پاریس اقامت داشتند با شور و شوق خود را به آن جا رساند و در معیت ایشان به ایران بازگشت، و پس از چندی به اتفاق همرزم خود- شهید دکتر اسدالله زاده- در حزب جمهوری اسلامی مشهد به فعالیت پرداخت.

,

 

,

او مبارزه علیه رژیم پهلوی را از دانشگاه آغاز کرد

, او مبارزه علیه رژیم پهلوی را از دانشگاه آغاز کرد,

شهید امین زاده به سال 1351 از دانشگاه فارغ التحصیل گردید و جهت ادامه ی تحصیل عازم آمریکا شد .اقامت چندین ساله وی در آمریکا کوچک ترین خللی به ایمان او وارد نکرد؛چرا که خود را لحظه ای از فراگیری علوم الهی و سیاسی بی نیاز نمی دید.وی یکی از اعضای کارآمد اتحادیه انجمن های اسلامی آمریکا و کانادا بود و فعالیت های گسترده ای در زمینه ی نشر فرهنگ اسلام و مبارزه با رژیم حاکم در ایران داشت.

,

وی به سال 1358 به عضویت هیئت مدیره ی شرکت گسترش خدمات بازرگانی درآمد و در بهمن ماه سال 1359 با سمت معاونت بازرگانی داخلی به فعالیت پرداخت.

,

طرح ملی کردن سردخانه های ایران با توجه به حصر اقتصادی آن زمان از جمله اقدامات مؤثر وی بود.

,

سرانجام این شهید بزرگوار در حادثه تروریستی انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی  در7تیر1360که به دست پلید منافقین صورت گرفت به خیل شهیدان پیوست وشربت شهادت نوشید. .

,

از شهید فرزند دختری باقی مانده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه