اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی ایران مطرح کرد ؛

چرا مسئولین با وجود تفاوت مبنایی در تعریف تروریسم باز تسلیم FATF می شوند؟

چرا مسئولین با وجود تفاوت مبنایی در تعریف تروریسم باز تسلیم FATF می شوند؟
کارشناس مسائل اقتصادی ایران گفت : وقتی این تفاوت مبنایی در تعریف تروریسم وجود دارد مسئولین ما به چه شکلی می خواهند وارد این سیستم شوند و چرا راه حل دیگری را انتخاب نمی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی ایران در گفتگو با خبرنگار  آرمان کرمان با اشاره به تمدید تعلیق محدودیت ها علیه ایران در کارگروه بین الملی FATF اظهار داشت : یکی از مسائلی که در این خصوص وجود دارد این است که بین ما و این کارگروه در تعریف تروریسم تفاوت وجود دارد و آن ها ما را کمک کننده به تروریست می دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آرمان کرمان,

وی گفت : در صورتی که واقعیت مسئله این است که کشورهایی همچون سوریه و عراق مورد هجوم قرار گرفته اند و ایران تنها به آن ها کمک می کند.

,

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد : وقتی این تفاوت مبنایی در تعریف تروریسم وجود دارد مسئولین ما به چه شکلی می خواهند وارد این سیستم شوند و چرا راه حل دیگری را انتخاب نمی کنند.

,

رزاقی با اشاره به این که چرا ما به طرف قراردادهای دو جانبه پیمان های ارزی نمی رویم ، خاطر نشان کرد : در حال حاضر حدود ۴۰ الی ۵۰ کشور این کار را انجام داده اند و با این کار شرایطی به وجود می آید تا ما با پول داخل کشور خود با کشورهای دیگر مبادلات کالا انجام دهیم.

,

وی عنوان کرد :  چرا باید اقتصاد کشورمان به گونه ای اداره شود که این چنین ارز دارای اهمیت شود ؟ امروزه ایران همه چیز را از کشورهای دیگر وارد می کند و تولیداتش هم تمام مواد اولیه و ماشین الات آن از خارج وارد می شوند و این بدان معناست که اقتصاد ضربه پذیر و شکننده است.

,

کارشناس مسائل اقتصادی ایران ادامه داد : ما در کشور فقط نفت خام را استخراج می کنیم و منابع مان در پتروشیمی را صادر می نمایم که این را تولید نمی گویند زیرا دلار ارزان را برای واردات می دهیم و همه چیز هم تحت تاثیر این واردات قرار می گیرد حال باید پرسید چرا این کار را تغییر نمی دهیم تا به خود اتکایی و استقلال اقتصادی برسیم.

,

رزاقی توضیح داد : مسئولین ما همه این مسائل را می دانند و باز اصرار دارند که با این کارگروه بین المللی FATF ارتباط داشته باشند ، مسئولین ما می دانند که آن ها می خواهند شرایطی را به وجود آورند که در داخل ایران همه بانک ها پول هایی را که سپاه و نهادهای دیگری انتقال می دهند را به خارجی ها گزارش دهند و اجازه این نقل و انتقالات ها با تایید آن ها باشد .

,

وی افزود : حال سوال این است که چرا و به چه دلیلی مسئولین ما باید این وضع را قبول کنند ؛ به نظر می آید ما با مسئولینی روبرو هستیم که مفهوم استقلال اقتصادی و عنوان الگوی اقتصادی که در جمهوری اسلامی ، قانون اساسی و اندیشه های اسلامی مطرح شده است را نمی شناسند و می خواهند همان سیاست های تعدیل سرمایه داری صندوق ملی پول را که از زمان دولت سازندگی در پیش گرفته اند را اجرا کنند .

,

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد : حال این مشکلات بر می گردد به یکسری مسائل بسیار بنیادی تر که در ذهن مسئولین کشور ، وزرا و نمایندگان مجلس وجود دارد ؛ زیرا عدم اعتراض نمایندگان مجلس به این که چرا ما باید در این خط حرکت کنیم و چه دلیل دارد که همه نقل و انتقالات ارزی ایران با دلار انجام شود هم یکی دیگر از مشکلات است.

,

رزاقی در پایان اظهار داشت : مطمئنا هر چه زمان بگذرد و این روند ادامه داشته باشد، ما زمانی را از دست می دهیم که برای اقتصاد مالی ما بسیار مهم است ؛ چرا نفت ما خام فروخته می شود و دولت وابستگی به نفت دارد ؟ چرا کالاهای مصرفی ما واردات می شوند و در آخر چرا از پولدارها مالیات گرفته نمی شود .

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه