اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد/

برخورد امنیتی با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران توسط دولت/ بگیر و ببند خبرنگاران به بهانه های واهی

برخورد امنیتی با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران توسط دولت/ بگیر و ببند خبرنگاران به بهانه های واهی
نزدیک به 24 ساعت از انتشار خبر بازداشت "حامد طالبی" و "علی اکبری " توسط وزارت اطلاعات می‌گذرد و هنوز هیچ منبعی در خصوص علت دستگیری دو فعال رسانه‌ای توضیحاتی ارائه نداده است؛ از طرفی بی‌خبری خانواده‌های این دو دبیر خبرگزاری فارس از آن‌ها موجب ایجاد نگرانی‌هایی در خصوص صحت و سلامت "حامد طالبی" و "علی اکبری" شده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حاشیه‌ راهپیمایی روز قدس، همزمان با حضور حسن روحانی در میان مردم، عده‌ای انتقادات خود نسبت به دولت را با شعارهایی توهین آمیز مطرح کردند؛ شعارهایی که بلافاصله واکنش فعالان سیاسی هر دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب را در پی داشت و با مخالفت حداکثری فعالان سیاسی کشور مواجه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پس از این اتفاق تلخ اما کانال‌های تلگرامی و رسانه‌های خارجی دست به کار شدند؛ کانال تلگرامی "آمد نیوز" که گفته می‌شود توسط "روح‌الله زم" فرزند "محمدعلی زم" هدایت می‌شود، مدعی شد "حامد طالبی" از دبیران خبرگزاری فارس پشت پرده حواشی به وجود آمده علیه روحانی در روز قدس؛ مطالبی که بلافاصله توسط "حامد طالبی تکذیب شد و وی اعلام کرد از منتشرکنندگان این مطلب شکایت خواهد کرد.

,

حامد طالبی در واکنش به ادعای "آمد نیوز" که نوشته بود: "حامد طالبی، حامی افراطی احمدی نژاد دبیر سابق خبرگزاری فارس، طراح اصلی و لیدر حمله کنندگان و شعار دهندگان ولایت معاش افراطی، علیه رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس بوده است."؛ در کانال تلگرامی خود نوشت: "ظاهرا در راهپیمایی روز قدس، عده ای علیه رئیس جمهور محترم شعارهایی دادند.

,

ساعتی بعد از پایان راهپیمایی، چند کانال مجهول الهویه مدعی شدند که فلانی (بنده) این اقدام را انجام دادم!

,

چنین ادعایی از اساس کذب است چون من هنگام حضور رئیس جمهور در آن محل نبودم و اساسا اگر انتقادی هم باشد، با زبان قلم بیان می شود نه شعار."

,

دستگیری خبرنگاران خبرگزاری فارس توسط وزارت اطلاعات

, دستگیری خبرنگاران خبرگزاری فارس توسط وزارت اطلاعات, دستگیری خبرنگاران خبرگزاری فارس توسط وزارت اطلاعات,

در حالی که این خبرنگار خبرگزاری فارس ادعای مطرح شده توسط کانال تلگرامی آمد نیوز را تکذیب کرد؛ روز گذشته خبری مبنی بر بازداشت "حامد طالبی" و "علی اکبری" توسط وزارت اطلاعات منتشر شد، این در حالی است که وزیر اطلاعات چندی پیش اعلام کرده بود که این وزارتخانه برای "نگیر و نبد است" و در اواخر سال 95 هم مسئولان دولتی سروصدایی بی‌سابقه در خصوص دستگیری چند از مدیران کانال‌های مبتذل تلگرامی به راه انداختند و به شدت نسبت به این موضوع معترض شدند.

,

سید یاسر جبرائیلی معاون پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس، با اعلام خبر دستگیری حامد طالبی توسط وزارت اطلاعات در کانال تلگرامی خود نوشت: "وزارت اطلاعات به دلیل نامعلومی حامد طالبی از دبیران خبرگزاری فارس را احضار و ظاهرا بازداشت کرده است.

,

پیشتر کانال حامی دولت و ضدانقلاب آمدنیوز طالبی را به دروغ متهم به دست داشتن در شعاردهی علیه رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس کرده بود.

,

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی حتما باید از جناب علوی در این باره سوال کنند که اولا برای برخورد با کانال‌های لجن پراکن چون آمد نیوز چه اقداماتی انجام شده است و ثانیا با کدام منطق وزارت چنین رسانه‌هایی را منبع و سند بگیر و ببند خود قرار داده است؟"

,

دولت حسن روحانی در حالی از ابتدا شعار آزادی بیان سرمی‌دهد که همواره برخوردی تند با منتقدان داشته و این اواخر کار را به "بگیر و ببند" کشانده و همین موضوع موجب شده تا کاربران شبکه‌های اجتماعی از دولت یازدهم با عنوان " دولت با دستبند" یاد کنند.

,

رضا سراج کارشناس مسائل سیاسی در واکنش به دستگیری یک خبرنگار توسط وزارت اطلاعات نوشت: "حامد طالبی از دبیران خبرگزاری فارس دستگیر شد. معلوم می‌شود نگیر و نبند فقط برای ضدانقلاب است و بگیر و ببند مخصوص نیروهای انقلابی است. با تهمت و فحش و بگیر و ببند در مطالبه‌گری و مبارزه با فساد و تبعیض راسخ‌تر خواهیم شد."

,

دولتی‌ها در شرایطی به برخوردهای امنیتی با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران روی آورده‌اند که این موضوع همواره مورد اعتراض حامیان آن‌ها بوده است.

,

واکنش منفی رمضان زاده به بازداشت «غیرمنطقی»

, واکنش منفی رمضان زاده به بازداشت «غیرمنطقی», واکنش منفی رمضان زاده به بازداشت «غیرمنطقی»,

«عبدالله رمضان زاده» سخنگوی دولت اصلاحات ساعتی پس از بازداشت دو خبرنگار خبرگزاری فارس، نسبت بازداشت غیرمنطقی تذکر داد.

,

این فعال اصلاح طلب در توییتی نوشت: «بازداشت کسی که احتمال فرارش نمی‌رود، بدون احضار قبلی به دادسرا و صدور قرار مناسب توسط بازپرس، منطقی نیست».

,

اما جای سوال است که مسئولان وزارت اطلاعات چطور به ادعای کانال تلگرامی استناد می‌کنند که به گفته خود آن‌ها از خارج از کشور هدایت می‌شود؟

,

تحریک "آمد نیوز"، خط دهی "تاج زاده" و دستور "روحانی"

, تحریک "آمد نیوز"، خط دهی "تاج زاده" و دستور "روحانی", تحریک "آمد نیوز"، خط دهی "تاج زاده" و دستور "روحانی",

مهدی محمدی روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل سیاسی در خصوص بازداشت دو تن از دبیران خبرگزاری فارس در کانال تلگرامی خود نوشت: با تحریک آمدنیوز، خط دهی تاج زاده -مقرری بگیر "نهاد خاص"- و دستور روحانی، حامد طالبی بازداشت شده. جرمش احتمالا پخش لایو راهپیمایی روز قدس از صفحه اینستای فارس پلاس است. من به کاشف رابطه آمدنیوز، تاج زاده و روحانی هدیه ناقابلی تقدیم می کنم. دیروز هم اینستاگرام پیج میثم مطیعی را بست. چه عیب دارد. رییس جمهور سال ٥٩ هم می گویند چماقدار و شلوغ کن داشته است. برادرش ولی نمی دانم ربطی به چپاول ثروت ملت در آن دوره داشته یا نه!؟ جهت بهتر قضیه آن است که جای گلایه نمی ماند. خیلی هم خوب است که با هر کس مجرم است برخورد کنند. طالبی خطایی نکرده ولی راه برخورد با خطاکاران باز خواهد شد."

,

نزدیک به 24 ساعت از انتشار خبر بازداشت "حامد طالبی" و "علی اکبری " توسط وزارت اطلاعات می‌گذرد و هنوز هیچ منبعی در خصوص علت دستگیری دو فعال رسانه‌ای توضیحاتی ارائه نداده است؛ از طرفی بی‌خبری خانواده‌های این دو دبیر خبرگزاری فارس از آن‌ها موجب ایجاد نگرانی‌هایی در خصوص صحت و سلامت "حامد طالبی" و "علی اکبری" شده است.

, نزدیک به 24 ساعت از انتشار خبر بازداشت "حامد طالبی" و "علی اکبری " توسط وزارت اطلاعات می‌گذرد و هنوز هیچ منبعی در خصوص علت دستگیری دو فعال رسانه‌ای توضیحاتی ارائه نداده است؛ از طرفی بی‌خبری خانواده‌های این دو دبیر خبرگزاری فارس از آن‌ها موجب ایجاد نگرانی‌هایی در خصوص صحت و سلامت "حامد طالبی" و "علی اکبری" شده است., نزدیک به 24 ساعت از انتشار خبر بازداشت "حامد طالبی" و "علی اکبری " توسط وزارت اطلاعات می‌گذرد و هنوز هیچ منبعی در خصوص علت دستگیری دو فعال رسانه‌ای توضیحاتی ارائه نداده است؛ از طرفی بی‌خبری خانواده‌های این دو دبیر خبرگزاری فارس از آن‌ها موجب ایجاد نگرانی‌هایی در خصوص صحت و سلامت "حامد طالبی" و "علی اکبری" شده است.,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه