اخبار داغ

امام جمعه تربت حیدریه:

بهترین مسیر اقامه عدل در جامعه اسلامی کار عمیق فرهنگی است

بهترین مسیر اقامه عدل در جامعه اسلامی کار عمیق فرهنگی است
امام جمعه تربت حیدریه قضاوت بین مردم را یکی ازفلسفه های وجودی رسالت انبیای الهی دانست و گفت: بهترین مسیر اقامه عدل در جامعه اسلامی کار عمیق و ریشه دار فرهنگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی صبح امروز در دیدار با قضات و کارکنان حوزه قضایی تربت حیدریه اظهار کرد: تا زمانی که مردم امت واحده باشند نیاز به دستگاه قضا نیست؛ اما هوای نفس و نزاع های غیر قابل حل این نیاز را بوجود آورد تا دستگاه قضاوت در جامعه بین مردم اقامه عدل و داد کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی تصریح کرد: قضاوت و اقامه عدل بین مردم از شئون انبیای الهی و فلسفه وجودی رسالت آنان است که بهترین مسیر اقامه عدل در جامعه اسلامی با کار عمیق و ریشه دار فرهنگی محقق می شود.

,

 

,

رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی خاطر نشان کرد: کار عمیق فرهنگی به معنای آن است که مردم تابع و تسلیم در برابر حق باشند، بنابراین متصدیان امور فرهنگی در جامعه با پیاده سازی فرهنگ ناب اسلامی در ابعاد مختلف آن می توانند به این مهم جامه عمل بپوشانند.

,

 

,

حجت الاسلام عصمتی تاکید کرد: با اغنای فرهنگی می توان مردم را متعبد به اخلاق اسلامی و واجبات الهی کرد تا جامعه مورد نظر امام عصر(عج) شکل بگیرد و زمینه ای فراهم شود تا ارزشهای اسلامی و انسانی در جامعه حاکم و منکر و پلیدی ها زدوده شود.

,

 

,

وی سرچشمه همه این اقدامات را رهایی از هوای نفس دانست و افزود: تمام معضلات و مشکلات کنونی امت اسلامی برپایه هوای نفس شکل گرفته و اگر جامعه ای بتواند با فریضه الهی و فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر بر این مشکل فائق آید جامعه ای آرمانی با برقراری عدالت اجتماعی شکل خواهد گرفت.

,

 

,

امام جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: هر جا که مردم  به دین و ارزشهای اسلامی و عمل به احکام دینی اهتمام بیشتری داشتند، بزهکاری و اختلاف و جرائم در آن کمتر بوده و نتیجه آن سهولت کار در دستگاه قضایی است.

,

 

,

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اقتدار قضایی را از عوامل مهم اقامه عدل در جامعه اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: اقامه عدل در برابر متجاوز به حق فرد یا جامعه نیازمند اقتدار در دستگاه قضائی است که این اقتدار در جلوه های مختلف از تمام تعدی ها در جامعه اسلامی ممانعت می کند.

,

 

,

امام جمعه تربت حیدریه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یاران این شهید والامقام، اقتدار و امنیت امروز نظام اسلامی را مرهون رشادت شهدا و ایثارگرانی دانست که با تمام وجود در برابر استکبار جهانی ایستاده و لحظه ای از آرمانهای انقلاب کوتاه نیامدند.

,

 

,

در ابتدای این جلسه محمد ابراهیم زاده چناری رئیس دادگستری تربت حیدریه گزارشی از عملکرد یکساله دستگاه قضایی را ارائه کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه