اخبار داغ

یک مجموعه دار آثار هنری:

کیش ظرفیت مناسبی در معرفی هنر خلیج فارس دارد/ دنیا به آثار هنری نگاه سرمایه ای دارد

کیش ظرفیت مناسبی در معرفی هنر خلیج فارس دارد/ دنیا به آثار هنری نگاه سرمایه ای دارد
یک مجموعه دار آثار هنری با اشاره به اینکه مجموعه موزه هنری خلیج فارس میتواند به عنوان یک قطب هنری در خلیج فارس مطرح و شناخته شود افزود: دنیا به اثار هنری به نگاه سرمایه ای دارد در حالیکه در کشور ما اینگونه نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، منصور آزاد کام بهره بردار نمایشگاه آثار هنری برگزار شده در موزه خلیج فارس در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اینکه کیش می تواند به عنوان قطب هنری خلیج فارس در منطقه مطرح شود افزود: ما برای این مجموعه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی در نظر گرفته ایم که برگزاری این نمایشگاه نخستین برنامه از برنامه های کوتاه مدت ماست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

وی افزود: این نمایشگاه مجموعه ای از سبک های مختلف هنرمندان ایرانی و گلچینی از حجم، گرافیک، نقاشی، هنرهای تجسمی و هنرهای دستی است که با موضوع نگاه مستقیم به هنر ایرانی و اسلامی برپا شده است.

,

آزاد کام با اشاره به اینکه نگاه اصلی ما به این نمایشگاه بومگرایانه است ،اظهار کرد: در این مجموعه در مقابل هر اثر که به تماشا بایستید متوجه خواهید شد که این هنر، اثر یک هنرمند ایرانی است زیرا ما به دنبال این هستیم تا هنرمندان ایرانی با قدرت بیشتری در عرصه های هنر تجسمی که نشان از هنر ایرانی داشته باشد در نمایشگاه حضور پیدا کند نه اینکه اثر تنها تعریفی از هنرهای غرب را با خود به دنبال داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه کیش به دلیل موقعیت و شرایط محیطی، آب و هوا، مکان و زیر ساخت های آماده می تواند قطب هنری منطقه باشد،افزود:  می خواهیم شرایطی فراهم کنیم تا نمایشگاه ها و حراجی های هنری بزرگ منطقه در این موزه برگزار شود و کیش تبدیل به قطب توریسم هنری منطقه شود

,

آزاد کام ادامه داد: هم اکنون بیش از 320 اثر از 45 هنرمند مطرح از کیش و سراسر کشور در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار دارد و در میان این آثار می توان اثرهایی از استاد شاد، داریوش فرد و حسین محجوب را دید و همچنین هنرمندان جوانی که در آینده ای نه چندان دور می توانند از هنرمندان برجسته کشور باشند.

,

وی بیان کرد: در دنیا مردم به آثار هنری ترسیمی و تجسمی به عنوان یک سرمایه نگاه می کنند در حالیکه در ایران مردم تصور می کنند با خرید آثار هنری پول های خود را دور می ریزند اما باید اعلام کنم که این آثار تماما دارای شناسنامه بوده و خریداران می توانند هر زمان که بخواهند با بازگرداندن آثار پول خود را به روز دریافت کرده و یا از خدمات دیگری مانند تعویض اثر هنری خود استفاده کنند.

,

این بهره بردار نمایشگاه تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما آثار هنری به عنوان یک سرمایه شناخته نمی شود و مردم فکر می کنند که در صورتی که برای آثار هنری هزینه کنند سرمایه آن ها قابل برگشت نخواهد بود در حالیکه در تمام دنیا آثار و هنرهای تجسمی یک سرمایه است و مانند طلا معامله می شود

,

آزاد کام ارزش آثار به نمایش گذاشته شده در این موزه را 9 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: کمترین قیمت برای آثار ارائه شده در این نمایشگاه 8 میلیون ریال و  بالاترین قیمت 450 میلیون ریال است.

,

نمایشگاه آثار هنرهای ترسیمی و تجسمی تا 15 مرداد همه روزه از ساعت 10 صبح تا 13 و عصرها از 17 تا 22 آماده بازدید علاقمندان به هنراست.

,

مجموعه موزه خلیج فارس کیش در غرب جزیره  با مساحت بیش از 3 هزار متر مربع و به طول 52 متر با 4 سالن گالری، آمفی تئاتر، بخش های اداری و کارگاهی، کافی شاپ به شکل دو صدف که مرواریدی در میان آن ها جای گرفته است به عنوان نماد موزه کیش ساخته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه