اخبار داغ

نابودی بزرگترین پل خاورمیانه به خاطر بدعهدی مسئولان/ هدر رفت دو هزار میلیارد اعتبار در خلیج فارس

نابودی بزرگترین پل خاورمیانه به خاطر بدعهدی مسئولان/ هدر رفت دو هزار میلیارد اعتبار در خلیج فارس
طرح ارتباطی پل خلیج فارس از کاروان دولت نهم، دهم و یازدهم با وعده های بی سرانجام مسئولین گذشت و اکنون در آستانه دولت دوازدهم شاهد تخریب این سازه مهم هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛هشت سال پیش پروژه‌ای در سطح ملی تصویب شد که اجرای آن از نظر استراتژیکی و حمل و نقل بین المللی نقش ویژه ای در تبادلات اقتصادی داشت و اکنون با 30درصد پیشرفت پروژه تعطیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

سازه ای که عنوان بزرگترین پل خاورمیانه را یدک می کشد قرار بود ظرف مدت 18 مورد بهره برداری قرار گیرد اکنون با پس از هشت سال عملیات ساخت و ساز و هزینه  ٣٠٠میلیارد تومان با 30درصد پیشرفت پروژه تعطیل شده و در حال تخریب و پوسیدگی 100 درصدی است.

,

پروژه عظیم پل خلیج فارس که در دوره دولت نهم کلید خورد تا با احداث این سازه رونق اقتصادی و تسهیل در تردد مردم از سرزمین اصلی به جزیره قشم صورت گیرد، اکنون در بلاتکلیفی به سر می برد.

,

حمیدرضا مومنی،رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای آغاز به کار این پروژه، تاکنون بالغ بر دو هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که در صورت تخصیص نیافتن 500 میلیارد ریال پایه‌های پل تا چند ماه دیگر مستهلک‌شده و قابلیت استفاده در پل را از دست خواهند داد.

,

مومنی ادامه داد: عدم تخصیص به‌موقع اعتبار، عملاً اجرای این پروژه را سخت کرده و مسئولان باید انتظارات ملی، استانی و محلی را برای احداث این پل در نظر بگیرند.

,

نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اخطار داد: در صورت عدم تزریق 500 میلیارد ریال اعتبار، عملاً دو هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دولت در سال‌های گذشته در این پروژه از بین می‌رود.

,

 

,

, ,

 

,

بزرگترین پل خاورمیانه در کمای اعتبارات

, بزرگترین پل خاورمیانه در کمای اعتبارات ,

پل خلیج فارس و نقش بسزای آن در رونق اقتصادی که مورد تایید رئیس جمهور و اعضای دولت و رجل باسابقه اقتصادی کشور است تاکنون به‌صورت متوقف باقی‌مانده و تلاش‌های صورت گرفته برای حل مشکل تأمین مالی آن ناکام مانده است.

,

پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و تاکید بر مذاکرات هسته ای و برجام تکمیل این پروژه به اجرای برجام و لغو تحریم ها در سال 94 موکول شد و تاکید شد: کشور در بن بست اعتبارات قرار دارد که با اغو تحریم ها پروژه پل خلیج فارس با شتاب بیشتری به پایان می رسد.

,

اوایل سال گذشته باقری زاده ،مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری قشم گفت:مذاکرات جدی بین شورای عالی مناطق آزاد و هیات دولت صورت گرفته و با دستور معاون رئیس جمهور درخصوص تکمیل این پل موانع موجود در این مسیر برداشته می شود.

,

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات ما برای تکمیل پروژه ها چه در منطقه آزاد و چه در سرزمین اصلی کمبود منابع پایدار و ارزان قیمت است وبرای تامین اعتبار و ایجاد مرکز مبادلات تجاری بین المللی قشم مذاکراتی را با شرکت های معتبر ژاپنی آغاز کردیم که امیدواریم به نتیجه های مطلوبی برسد.

,

حال باگذشت هشت سال از زمان تصویب و ۵ سال از زمان مقرر برای راه‌اندازی پروژه پل خلیج فارس  به‌عنوان بزرگترین پل خاورمیانه در دست احداث کشور، همچنان در مراحل ابتدایی ساخت قرار داشته و توقف‌های چندساله آن و فرسودگی ها این پروژه را به نابودی کشانده است.

,

پل خلیج فارس یکی از مطالبان مردم است

, پل خلیج فارس یکی از مطالبان مردم است,

یکی از زیرساخت‌هایی که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر اقتصاد استان و نیز ایجاد اشتغال بگذارد پل خلیج فارس است که باوجود اقدامات اولیه‌ای که برای آن صورت گرفته اما متأسفانه روند ساخت آن به‌کندی پیش می‌رود که باید به‌صورت ویژه پیگیری و موردحمایت قرار بگیرد

,

طرح شبکه جامع ارتباطى خلیج فارس  با گذشت 38 سال به عنوان یکى از آرزوهاى دیرینه اسفند ماه سال 89 در جزیره قشم کلید خورد و در حالی که امید می رفت احداث آن در تولید ثروت، سرمایه گذارى و فعالیتهاى اقتصادى جزیره قشم و استان هرمزگان را متحول کند اکنون داغی بر دل مردم صبور این استان شده تا میلیاردها اعتباری که از خزانه و بیت المال برای این سازه هزینه شده در آب شور دریا و گل و لا به نابوی کشیده شود.

,

حجت الاسلام جوکار، امام جمعه قشم توقف پروژه پل خلیج فارس را هدر رفت سرمایه عظیم ملی عنوان و تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم آمادگی دارد در صورت واگذاری اختیارات، بدون استفاده از بودجه های دولتی پل را به بهره برداری رساند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه