اخبار داغ

تفکرِ اقتصاد مقاومتی؛ نیرویی که چرخِ زندگی را می‌چرخاند/ تولید و پرورش قارچ در کنار کارگری + عکس

تفکرِ اقتصاد مقاومتی؛ نیرویی که چرخِ زندگی را می‌چرخاند/ تولید و پرورش قارچ در کنار کارگری + عکس
کارگر فراهانی که با پشتکار و همت خود و به کمک تسهیلات بسیج سازندگی امروز توانسته است، یک کارگاه تولید پرورش قارچ را راه‌اندازی و با استفاده از این برگِ برنده و البته تلاش از سَدُ مشکلات اقتصادی، عبور کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ در راستای تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص خودکفایی و اشتغال جوانان مهمترین اقدام در بحث اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر,

موضوع اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید کلیدهای فعالیت‌های بسیج سازندگی است چراکه در کشور منابع و ظرفیت‌هایی وجود دارد که همچنان مغفول مانده و به اندازه کافی به آنها پرداخته نشده است.

,

در این راستا بسیج سازندگی به عنوان یکی از پیشتازان عرصه حمایت از تولیدکنندگان وارد عمل شده و توانسته است با حمایت‌های خود به نوعی چرخ این واحدها را به حرکت در بیاورد.

,

, ,

عباسی، کارگری که با پشتکار و همت خود و تسهیلات بسیج سازندگی، توانسته است یک کارگاه تولید پرورش قارچ در نزدیک روستای برزآباد از توابع شهرستان فراهان راه‌اندازی و با استفاده از این برگِ برنده و البته تلاش و پشتکار از سَدِ مشکلات اقتصادی، عبور کند.

, با استفاده از این برگِ برنده و البته تلاش و پشتکار از سَدِ مشکلات اقتصادی، عبور کند.,

وی عشق و علاقه و اینکه ارتزاق از راه کشاورزی برکت بیشتری دارد، را عامل ورود خود به کار پرورش قارچ می‌داند.

, وی عشق و علاقه و اینکه ارتزاق از راه کشاورزی برکت بیشتری دارد، را عامل ورود خود به کار پرورش قارچ می‌داند.,

این تولیدکننده فراهانی گفت: کار خود را ابتدا باید یک سالن و با کمک تسهیلات بسیج سازندگی شروع کردم و کم کم سالن ها را گسترش دادم. هم اکنون برای یک نفر اشتغالزایی کرده ام و خودم هم به صورت پاره وقت مشغول تولید و پرورش قارچ هستم.

, اشتغالزایی کرده ام و خودم هم به صورت پاره وقت مشغول تولید و پرورش قارچ هستم.,

وی با بیان اینکه از کار خود راضی است، افزود: میزان محصول تولیدی روزانه با توجه به شرایط تولید، متغیر است و از ۲۰ تا ۱۰۰ کیلو محصول روزانه برداشت داشته‌ام.

,

, ,

عباسی اظهار کرد: شروع کار تولید سخت است و جوانان باید با صبر و پشت کار زیاد وارد عرصه تولید شوند، با مشکلات کنار بیایند تا به یک مرحله ثبات برسند.

, عباسی اظهار کرد: شروع کار تولید سخت است و جوانان باید با صبر و پشت کار زیاد وارد عرصه تولید شوند، با مشکلات کنار بیایند تا به یک مرحله ثبات برسند.,

وقتی در کوران مشکلات، چرخ زندگی را با اراده می‌چرخانی

, وقتی در کوران مشکلات، چرخ زندگی را با اراده می‌چرخانی, وقتی در کوران مشکلات، چرخ زندگی را با اراده می‌چرخانی,

این کارآفرین فراهانی تصریح کرد: کارگر یکی از شرکت های فراهان هستم، متاسفانه با توجه به رکود صنایع در سالهای اخیر، شرکت ما هم از این مهم استثنا نبوده است و بارها به همین دلیل اتفاق افتاده که حقوق ما به تعویق افتاده یا به مرخصی اجباری رفته‌ایم.

,

وی بیان کرد: همین شرایط کار سبب شد به فکر کاری جدید در کنار کارگری باشم تا بتوانم از طریق آن چرخ زندگی خود را بچرخانم و اشتغالزایی کرده باشم.

,

عباسی اظهار کرد: بزودی یک سالن تولید دیگر را در یکی از روستاهای اطراف راه‌انداری می‌کنم، هم اکنون در حال تجهیز سالن هستم و با ایجاد این سالن تولید هم امکان اشتغال برای یک نفر هم فراهم می‌شود.

, بزودی یک سالن تولید دیگر را در یکی از روستاهای اطراف راه‌انداری می‌کنم، هم اکنون در حال تجهیز سالن هستم و با ایجاد این سالن تولید هم امکان اشتغال برای یک نفر هم فراهم می‌شود.,

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: اگر دولت با راهکارهایی متعدد از تولیدکنندگان حمایت کند، مثل اعطای وام های کم بهره، فعالان عرصه تولید نیز کار خود را گسترش می دهند و با اشتغالزایی باری از دوش دولت بر می‌دارند.

,

نبود صنایع تبدیلی مشکلات را مضاعف می‌کند

, نبود صنایع تبدیلی مشکلات را مضاعف می‌کند, نبود صنایع تبدیلی مشکلات را مضاعف می‌کند,

وی با اشاره به موانع تولید قارچ در شهرستان افزود: نبود شرکت تعاونی مصرف در کار پرورش قارچ یکی از مشکلات مهم در راستای فروش این محصول است. نبود همدلی میان فعالان این عرصه مهمترین عاملی است که تاکنون شرکت تعاونی تشکیل نشده است.

, وی با اشاره به موانع تولید قارچ در شهرستان افزود: نبود شرکت تعاونی مصرف در کار پرورش قارچ یکی از مشکلات مهم در راستای فروش این محصول است. نبود همدلی میان فعالان این عرصه مهمترین عاملی است که تاکنون شرکت تعاونی تشکیل نشده است.,

عباسی تصریح کرد: در تابستان به دلیل گرمای هوا، پرورش دهندگان قارچ دچار مشکل شده و تولید کم می شود، نبود صنایع تبدیلی در شهرستان و همچنین نبود یخچال سردخانه در کنار سالن برای فروش محصول و عرضه به بازار از جمله مشکلاتی موجود برای پرورش دهندگان قارچ است.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه