اخبار داغ

گزارشی از طوفان گرد و غبار در جنوب غرب سیستان و بلوچستان؛

سایه ۳ روزه گرد و غبار در شهرستان دلگان/ گرما همراه با وزش باد شدید زندگی را طاقت فرسا کرده است

سایه ۳ روزه گرد و غبار در شهرستان دلگان/ گرما همراه با وزش باد شدید زندگی را طاقت فرسا کرده است
وزش باد شدید به همراه گرد و غبار شدید از سه روز قبل زندگی مردم دلگان در جنوب غرب سیستان و بلوچستان را سخت و طاقت فرسا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، طوفان شن که از سه روز قبل در منطقه جنوب غرب سیستان و بلوچستان آغاز شده است، همچنان ادامه دارد. این طوفان که همراه با گرد و غبار و سرعت بسیار زیاد است، در بخشی از مناطق دلگان باعث بروز مشکلاتی برای رانندگان و کشاورزان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دلگان پرس,

بامری یکی از اهالی شهرستان دلگان با اشاره به وزش باد شدید در این منطقه، اظهار کرد: وزش این طوفان در جنوب غرب سیستان و بلوچستان به حدی بالا است که در برخی از جاده ها و مسیرهای مواصلاتی این مناطق تردد و عبور و مرور به دشواری انجام می شود.

,

وی با بیان اینکه گرد و غبار این طوفان باعث بروز مشکلاتی برای مردم شهرستان دلگان شده است، تصریح کرد: روزهای گذشته گرمی بالای 50 درجه و از سه روز قبل طوفان شرایط را برای مردم شهرستان دلگان طاقت فرسا کرده است.

,

بامری با تاکید بر اینکه جاده های جنوب غرب سیستان و بلوچستان در هنگام طوفان شن شرایط بسیار بد و دشواری را برای رانندگان ایجاد می کند، اضافه کرد: بطوری که میدان دید رانندگان در مواردی به کمتر از 4 متر می رسد.

,

, , , ,

یک کارشناس بهداشت در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص اظهار کرد: کودکان، افراد سالخورده و بیماران هنگام بروز پدیده گرد و غبار از فعالیت در خارج منزل پرهیز کنند و در صورت ضرورت فعالیت در هوای آزاد، زمان آن را به حداقل ممکن برسانند.

, خبرنگار ما,

وی بیان کرد: در این شرایط استفاده از کولرهای آبی و پنکه ها به دلیل امکان نفوذ هوای حاوی ریزگرد به فضای داخل و معلق نگه داشتن ذرات در هوای داخل خانه توصیه نمی شود.

,

خسروی با تاکید بر اینکه بهترین وسیله ای که شهروندان در این شرایط جهت جلوگیری از نفوذ ریزگردها می توانند استفاده کنند ماسک است، عنوان کرد: اگر ماسک در دسترس نبود، می توانید پارچه نخی را خیس کنید و جلوی بینی و دهان خود بگیرید که این کار مانع نفوذ حجم زیادی از آلاینده ها به داخل ریه ها می شود.

,

, , , ,

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با یکی از رسانه ها در خصوص وضعیت هوای این منطقه اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد در ساعات پیش رو به جز نواحی محدودی از نیمه جنوبی و سواحل استان، شاهد  روند کاهشی دما در سطح استان باشیم و خوشبختانه از شدت گرما کاسته شده است.

,

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تداوم حضور شیب فشاری را در شرق کشور نشان می‌دهد، بنابراین تا پایان هفته در شمال استان به ویژه منطقه سیستان بادهای 120 روزه همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش دید تداوم دارد.

,

وی ادامه داد: وزش باد تا چهارشنبه شدیدتر بوده و در برخی نقاط طوفان، گرد و خاک و حرکت شن‌های روان بسیار محتمل است؛ روز پنجشنبه به طور موقت از شدت وزش باد کاسته می‌شود و مجدد روز جمعه افزایش شدت وزش باد خواهیم داشت و در این مدت در سایر نقاط استان علاوه بر افزایش غبار، باد و گرد و خاک با شدت کمتر رخ می‌دهد.

,

علی ای حال وقوع طوفان گرد و غبار از روز سه روز تاکنون با افق دید کمتر از 250 متر و غلظت بالا و با شرایط نامطلوب محیطی در چجنوب غرب سیستان و بلوچستان حاکم شده است.

,

مجید بامری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه