اخبار داغ

نقدی بر کج سلیقگی شبکه سهند؛

قبح شکنی آنتن دادن به خوانندگان غربی در رسانه ملی و حرکت در مسیر ۲۰۳۰

قبح شکنی آنتن دادن به خوانندگان غربی در رسانه ملی و حرکت در مسیر ۲۰۳۰
اگر از ترویج مدگرایی و تبلیغ تورهای هفتگی ترکیه در گزارش خبری شبکه سهند بگذریم؛ پخش بخشی از کنسرت یک خواننده ترکیه ای همراه با تصویر وی در حال اجرا، از موضوعات زننده ای بود که سوژه این گزارش جنجالی شده بود و به نظر می رسد عده ای درصدند تا قبح نشر تصاویر و کنسرت های خوانندگان غربی را در سیمای جمهوری اسلامی بشکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ائل ، تلویزیون و محصولات آن به عنوان یکی از موثرترین وسایل ارتباط جمعی می توانند نقشی دوسویه ایفا کنند؛ یا به تقویت و نهادینه کردن ارزش های اخلاقی پرداخته یا با عملکرد نادرست خود به تقویت و رواج ضدارزش ها بپردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ائل ,

بخش خبری شبکه استانی سهند آذربایجان شرقی دو روز پیش اقدام به پخش گزارشی در خصوص تاثیر فرهنگی شبکه های ماهواره ای ترکیه ای بر مردم آذری زبان ایران و واکاوی فرهنگ القایی غرب از سوی منطقه قفقاز به مردم ایران بود که در نگاه اول موضوع جالبی به نظر می رسید.

,

اما آنچه که در این گزارش خبری به روی آنتن سیما رفت؛ چیزی نبود که بتواند موضوع سوژه را عملی کرده باشد و با غفلت از تاثیرات سو این شبکه ها بر بنیان خانواده و هویت ایرانی اسلامی افراد، به سراغ شهروندانی برای مصاحبه رفته بود که با ذوق شایان، از ابراز رضایت خود از تماشای این کانال های غربی می گفتند.

,

هر چند در این گزارش خبری از کارشناس ارتباطات و جامعه شناسی نیز بهره جسته شده بود اما باز هم مقصود نهایی این رسانه های در اختیار غرب که موضوع گزارش بود؛ هیچگاه به مخاطب تفهیم نشد و بینندگان بیشتر با وجود چنین رسانه هایی آشنا شدند تا تاثیرات مخرب آن.

,

اگر از ترویج مدگرایی و زندگی اشرافی و تبلیغ تورهای هفتگی ترکیه در این گزارش بگذریم؛ پخش بخشی از کنسرت یک خواننده ترکیه ای همراه با تصویر وی در حال اجرا، از موضوعات زننده ای بود که سوژه این گزارش جنجالی شده بود که نمی دانیم باید به آن گاف رسانه ای گفت یا کج سلیقگی؛ ولی در هر حال با توجه به مسبوق به سابقه بودن این حرکت ها در شبکه های دیگر سیما، به نظر می رسد عده ای درصدند تا قبح نشر تصاویر و کنسرت های خوانندگان غربی را در سیمای جمهوری اسلامی بشکنند.

,

اگر چه شبکه سهند پیگیر این سوژه اجتماعی مهم بوده و سعی داشت در جهت آگاه سازی حرکت کند اما برای پر کردن آرشیو خود، با شخصیت هایی مصاحبه شده بود که در جهت عکس مقصود سخن می گفتند؛ گرچه اینگونه کج سلیقگی ها از سوی برخی در صدا و سیما تازگی ندارد  اما جای سوال وجود دارد که دلیل اعمال این سیاست‌های سلیقه‌ای در سوژه مهمی مثل مسایل اجتماعی و حوزه خانواده خصوصا بعد از جنجال های سند ۲۰۳۰ چیست که باید سیاست گذاران رسانه ملی پاسخی برای این داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه