اخبار داغ

یادداشت؛

گریه ای برای خندوانه

گریه ای برای خندوانه
مسابقات خنداننده شوی خندوانه در مرحله ی مقدماتی با استقبال بسیار خوب مردم روبه رو شد و همین استقبال خوب موجب ایجاد توقعاتی از این برنامه و سازندگان آن شده است که بتوانند لحظات شاد و سالمی برای خانواده ها ایجاد کنند و نه لحظاتی که حتی نتوان معانی برخی حرکات و کلمات را در جمع خانواده بیان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   آرمان کرمان ؛مسابقات خنداننده شوی خندوانه در مرحله ی مقدماتی با استقبال بسیار خوب مردم روبه رو شد و همین استقبال خوب موجب ایجاد توقعاتی از این برنامه و سازندگان آن شده است که بتوانند لحظات شاد و سالمی برای خانواده ها ایجاد کنند و نه لحظاتی که حتی نتوان معانی برخی حرکات و کلمات را در جمع خانواده بیان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از   آرمان کرمان ؛,  آرمان کرمان ,  آرمان کرمان ,


بدون شک هیچ کس نیست که بر تحولاتی که برنامه ی تلویزیونی خندوانه در صدا و سیمای ایران و حتی در جامعه ایجاد کرده است منکر باشد ، اما آیا این تحولات و تغییرات نباید دارای خطوط قرمزی باشند ، البته سازندگان خندوانه تا به امروز به خوبی تمامی این خطوط قرمز را رعایت کرده اند و یا حتی اگر خطی از دیدگاه آنان قرمز نبوده به نوعی ظریف با آن برخورد کرده اند که مورد قبول قشر عظیمی از جامعه و مسئولان قرار گرفته اند ، اما شب گذشته ...

,
,


شب گذشته و اولین قسمت از مرحله ی دوم مسابقات خنداننده شو ؛ مسابقاتی که در مرحله ی اول به خوبی انتظارات مردم را برآورده کرد و حسابی مردم را پای تلویزیون های خود میخکوب کرد و خنداند.

,
,


در مرحله ی اول این مسابقات شرکت کنندگان برتر و راه یافته به مرحله ی دوم ، با متن های روان ، زیبا و شوخی های بجا و  بیان خاطرات ساختنی شیرین خود را به خوبی مطرح کردند ؛ حتی شرکت کنندگانی که در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی از بیان هیچ کلماتی چه زشت و چه زیبا کوتاهی نکرده و نمی کردند اما در این مسابقه با بیانی متفاوت و با اجراهایی زیبا تحولات زیادی را در خود ایجاد کرده بودند.

,
,


اما در اولین شب مرحله ی دوم این مسابقه ، چیزی در حد فاجعه رخ داد ، فاجعه ای که حتی خود داواران و شخص رامبد جوان در این زمینه شک و تردید کردند و نتوانستند این حس خود  را از بیندگان تلویزیونی مخفی کنند.

,
,


متاسفانه متن های ضعیف و به شدت مستهجن ؛ بیان کلمات و ماجراهایی که در حد و شان برنامه ای با میلیون ها بیننده نبود ، حرکات فیزیکی ای که نه تنها مخاطب را به خنده وادار نمی کرد بلکه کاملا تاثیر سوء داشت و بیان معانی برخی از آنان در جمع های خانوادگی و با حضور کودکان امکان پذیر نبود.

,
,


خلاصه همه ی آن چیزهای خوبی که از مرحله ی اول در ذهن ها نگاشته شده بود با اجراهای اولین شب مسابقه در مرحله ی دوم به تلی از خاکستر تبدیل شد.

,
,


اگر همین افراد و همین مربی ها در مرحله ی اول به آن زیبایی و با استفاده از کلمات و حرکاتی معمولی و در عرف جامعه ای اسلامی مخاطبان را نخندانده بودند ، می توان گفت آری  برای جلب توجه بیشتر به صورت علنی به اینگونه رفتارهای و بیان کلماتی دست زده اند ؛ اما اکنون که همه ی مردم دیده اند که می شود به راحتی و بدون رد کردن حتی کوچکترین خط قرمزی شاد بود ، چرا باید اینگونه باشد.

,
,


متاسفانه عده از شرکت کنندگان صحنه ی مسابقه را با فضای مجازی اشتباه گرفته اند و نمی دانند مخاطبان چند صد هزاری اینستاگرام آنان با مخاطبان چند میلیونی تلویزیون متفاوت است  و در نوشت متن های استندهای خود دقت لازم را نداشته اند و به نظر می رسد که گویا مربیان هم به این اشتباه افتاده اند.

,
,


در دو دوره ی قبل برنامه ی خندوانه که مسابقه ی خنداننده ی برتر برگزار شد ، این روند رخ نداد ، بلکه هرچه کمدین ها به مراحل بالاتر می رسیدند همچنان با رعایت تمامی مسائل مخاطبان را به خوبی می خنداندند و می خنداندند.

,
,


امیدوارم که سازندگان این برنامه همانطور که رامبد جوان در پایان قسمت اول دور دوم مسابقات اعلام کرد باید فکری بحال این مسابقه شود و تلاش کنند خندهای مردم بر لبانشان همچنان ادامه داشته باشد.

,
,


عمید شجاعی

,
,

 

,

انتهای پیام/م

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه