اخبار داغ

یادداشت؛

هفته حقوق بشر آمریکایی نمایشی از چهره واقعی شیطان بزرگ/آمریکا بزرگ‌ترین نقض‌کننده‌ی حقوق بشر در دنیا

هفته حقوق بشر آمریکایی نمایشی از چهره واقعی شیطان بزرگ/آمریکا بزرگ‌ترین نقض‌کننده‌ی حقوق بشر در دنیا
هفته حقوق بشر آمریکایی گام عملی برای نشان دادن چهره واقعی شیطان بزرگ به مردم ستمدیده جهان و تاکیدی ابدی برای فراموش نشدن جنایات ضد ایرانی غربی ها ست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح منوجان هر روزی که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و درخت آن تنومندتر می شود، این جمله تاریخی امام خمینی(ره) بیشتر رخ می کند که فرمود «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح منوجان ,

هفته دوم تیرماه (۶ تا ۱۲تیر) در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، هفته‌ای پرحادثه​ است، که عمدتا استکبار جهانی به رهبری آمریکا نقش اصلی را در آنها ایفا کرده است. به این منظور، این هفته، هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است. در بازه زمانی ۶ تا ۱۲ تیرماه به ویژه در دهه ۱۳۶۰ به حوادث و رویدادهایی بر می­ خوریم که به دلیل جنایاتی که چه به صورت مستقیم و چه با حمایت استکبار جهانی علیه مردم ایران صورت گرفته است.

,

دومین روز از هفته حقوق بشر آمریکایی مصادف است با ترور شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای او که در سال ۱۳۶۰ به فیض شهادت نائل آمدند.در این روز شهید بهشتی و تعداد زیادی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در دفتر مرکزی این حزب در سرچشمه تهران جلسه‌ای داشتند . اما منافقین که منطقی جز ترور و خشونت نداشتند با بمب گذاری ، شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان که دارای مسؤولیت‌هایی همچون نمایندگی مجلس ، وزارت و … داشتند به شهادت رساندند.

,

با توجه به فاجعه تروریستی هفتم تیرماه و شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب در جریان بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و سایر حوادث تروریسی که در تیرماه اتفاق افتاده است، از جمله سوء قصد نافرجام به مقام معظم رهبری در ۶ تیر سال ۱۳۶۰، بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران در ۷ تیر سال ۱۳۶۰ ، بمباران شیمیایی سردشت توسط رزیم بعث عراق در ۸ تیرماه سال ۱۳۶۶ ، به شهادت رساندن شهید کچویی و شهید صدوقی در نهم و یازدهم تیرماه ، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی در ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷و همچنین ربوده شدن دیپلمات های ایرانی در لبنان توسط عوامل رژیم صهیونیستی در ۱۴ تیر سال ۱۳۶۱، پیشنهاد شده است، از ششم لغایت دوازدهم تیر ماه، هفته ای تحت عنوان” هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی” نامگذاری شود و موارد نقض حقوق بشر توسط مدعیان حقوق بشر به ویژه دولت آمریکا و حمایت آنان از گروهها و اقدامات تروریستی، در این هفته بازخوانی و مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

,

 آنچه که ذکر شد تنها گوشه و نمونه ای از مصادیق حقوق بشر آمریکایی و یا به عبارتی جنایات ضد بشری استکبار جهانی علیه ملت ایران بود.

,

هفته  حقوق بشر آمریکایی گام عملی برای نشان دادن چهره واقعی شیطان بزرگ به مردم ستمدیده جهان و تاکیدی ابدی برای فراموش نشدن جنایات ضد ایرانی غربی ها ست.

,

همچنین آمریکایی ها به هیچ یک از اصول حقوق بشر و قوانین بین الملل پایبند نیستند و نامگذاری هفته دوم تیرماه به عنوان هفته «حقوق بشر آمریکایی» نقش موثری در آگاه‌سازی نسل حاضر از جنایات آمریکا دارد.

,

در نتیجه همه وظیفه داریم با آگاه‌‌سازی، چهره آمریکا را به دنیا معرفی کنیم تا مردم از جنایات آمریکا در جهان  آگاه شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه