اخبار داغ

وجود ۲۰ مدرسه کپری در جاسک و بشاگرد/ بندرعباس رتبه دار مدارس تخریبی در هرمزگان

وجود ۲۰ مدرسه کپری در جاسک و بشاگرد/ بندرعباس رتبه دار مدارس تخریبی در هرمزگان
بیشترین مدارس تخریبی هرمزگان در شهرستان های بندرعباس،میناب و رودان وجود دارد که بندرعباس با ۳۵۰ مدرسه تخریبی نیازمند تامین اعتبار برای بازسازی،بهسازی، تامین و تجهیز شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛؛مدرسه خانه دوم فرزندان محسوب می شود که باید دانش آموزان بدون دغدغه در آن درس بخوانند و در کنار آن خانواده ها هم بدون این که دغدغه خاطری داشته باشند فرزندانشان را برای کسب علم و دانش به مدرسه بفرستند، اما وجود مدارس تخریبی در استان هرمزگان باعث شده که خانواده ها و دانش آموزان با مشکلات زیادی رو به رو شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از,  هرمز, ؛؛مدرسه خانه دوم فرزندان محسوب می شود که باید دانش آموزان بدون دغدغه در آن درس بخوانند و در کنار آن خانواده ها هم بدون این که دغدغه خاطری داشته باشند فرزندانشان را برای کسب علم و دانش به مدرسه بفرستند، اما وجود مدارس تخریبی در استان هرمزگان باعث شده که خانواده ها و دانش آموزان با مشکلات زیادی رو به رو شوند.,

در شرایط کنونی هنوز همه مدارس واقع در روستاهای استان هرمزگان ایمن نیستند، همچنین در تعدادی از مدارس بیم وقوع حوادث ناگوار وجود دارد، وجود مدارسی که قدمتی 50 ساله دارند و قابل بازسازی هم نیستند یکی از نگرانی‌های مسئولان استانی است که همواره تلاش‌هایی برای نوسازی آنها وجود داشته؛ ولی تاکنون موفقیت در این زمینه کامل نبوده است.

,

 

,

علاوه بر اینها تعداد زیادی مدرسه در روستاهای استان وجود دارد که در سال‌های گذشته حتی تعمیر هم نشده‌اند، وضعیت این مدارس به نحوی است که امکان وقوع حوادث ناگوار در آنها وجود دارد، وضعیت این مدارس نگران کننده است و پیگیری برای بازسازی و بهبود شرایط فیزیکی آنها ضروری است.

,

 

,

به‌ رغم تمام اظهارات در زمینه تحول در نظام آموزشی کشور، هنوز هم بزرگ‌ترین مشکل دانش‌آموزان به‌ویژه در نقاط محروم، فضای فیزیکی مدارس است چنان که در اوایل اسفند ماه سال گذشته مدرسه «میرزای شیرازی» روستای زهوکی میناب با قدمتی بیش از ۴۰سال فرو ریخت که شهرستان میناب بعد از بندرعباس رتبه دوم مدارس تخریبی را دارا است.

,

 

,

اما اکنون که در اواخر سال تحصیلی هستیم، ولی کمبود فضای آموزشی بر سر دانش آموزان مدارس روستاهای استان هرمزگان سایه افکنده و آنان را با مشکلات متعددی همچون نبود امکانات آموزشی و یا فرسودگی فضای آموزشی مواجه کرده است.

,

حمید هراتی، سرپرست اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان هرمزگان  اظهار کرد: در استان هرمزگان قریب به یک هزار و 300 مدرسه تخریبی وجود دارد که نیازمند اعتبار 2400 میلیارد تومانی است.

,

 

,

وی بیان کرد: بیش از 52 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان هرمزگان وجود دارد که نیازمند ساخت مدارس است که از این تعداد20 هزار مدرسه در شهرستان ها نیاز می باشد که 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

,

, ,

سرپرست اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان تصریح کرد: در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که خیرین ملی به سمت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان آمده اند که ما 70 درصد منابع خیرین را به سمت مناطق شرق هرمزگان جهت مقاوم سازی مدارس تخریبی هدایت کردیم.

,

 

,

هراتی افزود: بیشترین مدارس تخریبی هرمزگان در شهرستان های بندرعباس،میناب و رودان وجود دارد که  بندرعباس با 350 مدرسه تخریبی نیازمند تامین اعتبار برای بازسازی،بهسازی، تامین و تجهیز شوند.

,

 

,

وی در ادامه عنوان کرد: در اواخر سال 95 خساراتی به مدارس غیر استاندارد در استان هرمزگان وارد شد که در راستای مقاوم سازی مدارس تخریبی بیش از 350 هزار متر مربع ایزوگام تهیه کردیم که تاکنون 260 هزار متر مربع در سطح استان رایگان در اختیار آموزش و پرورش استان و سطح شهرستان ها قرار گرفت.

,

 

,

سرپرست اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان تاکید کرد: در شورای آموزش و پرورش استاندار هرمزگان جهت بازسازی مدارس ناشی از بارندگی دو میلیارد تومان اعتبار در اختیار آموزش و پرورش استان قرار داد.

,

 

,

هراتی با بیان اینکه در سال گذشته 118 پروژه آموزشی به بهره برداری رسید، گفت: 118 پروژه آموزشی در قالب بیش از 530 کلاس درس و بیش از 750 میلیارد ریال اعتبار در سطح استان هرمزگان تقدیم شده است.

,

 

,

وی بیان کرد: بیش از 11 مدرسه کپری در روستاهای شهرستان جاسک وجود دارد که در حال حاضر چهار مدرسه یک کلاسه توسط بانک گردشگری در حال ساخت می باشد که جایگزین کپرها می شود.

,

وجود ۵۴ مدرسه تخریبی،کپری، کانکسی در بشاگرد

, وجود ۵۴ مدرسه تخریبی،کپری، کانکسی در بشاگرد,

عبدالرضا روشن ضمیر مدیر آموزش و پرورش بشاگرد اظهار کرد: 54 مدرسه تخریبی،کپری، کانکسی و اجاره ای در شهرستان بشاگرد وجود دارد که باید بازسازی شود.

,

 

,

وی بیان کرد: چهار مدرسه کپری در شهرستان بشاگرد در روستاهای گیشدان، خورشک، دهوست بالا، حجت آباد، سیت بند خرس است که باید خیرین و آموزش و پرورش استان و اداره کل نوسازی مدارس برای احداث مدرسه اقدام کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه