اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی آبیک:

۵۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی آبیک به زیر کشت چغندر قند رفت

۵۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی آبیک به زیر کشت چغندر قند رفت
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: عملیات کشت محصول چغندر قند در سطح ۵۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی آبیک انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن لطفی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در گفت وگو با نگاه آبیک اطهار کرد: تاکنون عملیات کشت محصول چغندر قند در سطح ۵۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان انجام و ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگاه آبیک,

وی در ادامه اضافه کرد: در سال زراعی جار ی پیش بینی می شود از هر هکتار بیش از ۴۰ تن چغندر قند برداشت شود.

,

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان آبیک عنوان کرد: در سال جاری ۱۷۹ نفر بهره برداران چغندر کار در سطحی بیش از ۷۵۴ هکتار عقدر قرار داد با کارخانه قند قزوین بسته اند.

,

لطفی تصریح کرد: با توجه به کاهش سطح زیر کشت چغندرقند در سالهای اخیر بعلت مسائل و مشکلات فراوان و رغبت کشاورزان برای کشت دیگر محصولات از جمله ذرت بایستی تدابیر لازم در جهت توسعه کشت این محصول اندیشیده شود.

,

این مسئول تاکید کرد: اتخاذ مکانیسم های حمایتی و تشویقی بیشتر از جمله عقد قرارداد کشت، خرید تضمینی محصول، تخصیص اعتبارات و تسهیلات، تامین و توزیع نهاده های مورد نیاز را از جمله اقدامات در راستای توسعه کشت چغندر قند دانست.

,

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در پایان خاطر نشان کرد : در همین راستا از سال گذشته اقدامات مناسبی برای افزایش توسعه کشت این محصول انجام شده که در سال زراعی جاری سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال قبل افزایش داشته و انتظار می رود سطح زیر کشت این محصول تا پایان فصل کشت افزایش یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه