اخبار داغ

امام جمعه شهرستان جیرفت:

رحمانیت تنها یک روی سکه اسلام است/ حقوق بشر مورد تایید آمریکا آن است که اهدافش را تامین کند

رحمانیت تنها یک روی سکه اسلام است/ حقوق بشر مورد تایید آمریکا آن است که اهدافش را تامین کند
حجت الاسلام و المسلمین کرمی پور گفت: اسلام رحمانی تنها یک روی سکه است؛ شعارهایی که اقایان سر می دهند بوی سازش می دهد بدین معنا که باید با آمریکا کنار آمده و با اسرائیل رودر رو نشویم که این امر با اهدافی که حضرت امام برای ما ترسیم کرده، همخوانی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا کرمی پور در گفتگو با ناب نیوز با اشاره به آیه ای از قرآن کریم مبنی بر هشدار خداوند به پیامبر (ص) در خصوص یهود و نصارا گفت: خداوند در قرآن می فرماید "یهود و نصارا از تو راضی نمی شوند تازمانی که از آنها تبعیت و پیروی محض کنی"؛ اگر تبعیت محض داشته باشی به ظاهر از تو راضی هستند تا وقتی از آنها طرفداری کنی ومنابع زیرزمینی و روزمینی اسلام را در اختیار آنها بگذاری.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

امام جمعه شهرستان جیرفت با تاکید براینکه این آیه صریح قرآن است و شکی در آن نیست، اظهار داشت: حضرت امام (ره) و به تبعیت ایشان مقام معظم رهبری (مدظله) مصادیق دشمنی را به خوبی مشخص کرده اند؛ حضرت امام آمریکا را دشمن و اسرائیل را جرثومه فساد دانستند که باید دور انداخته شود.

,

وی ابراز کرد: آمریکا و اسرائیل به دنبال این هستند که جهان را در قبضه قدرت خود قرار دهند و هرکشوری که بر خلاف نظریات آنها حرکت کند بااو مقابله می کنند؛ اگر جمهوری اسلامی از آمریکا و اسرائیل تبعیت کند، آن را کشور خوبی می دانند در حالیکه امام خمینی از همان آغاز نهضت خود در سال 42 دشمنی خود را بااین دوکشور نشان دادند و فرمودند اسرائیل باید از نقشه جهان پاک شود.

,

حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در طول 38 سال گذشته به دولت های مختلف تذکر دادند که موضع خود را نسبت به دشمن یعنی آمریکا و اسرائیل شفاف کنند اما برخی دولت ها  موضع خود را مشخص نکردند؛ مثلا دولت یازدهم موضع گیری های صریح و شفاف با دشمن نداشته وحتی در برخی موارد مانند مذاکرات سازش داشته است.

,

امام جمعه جیرفت با تاکید برفرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سازش با آمریکا هزینه دارد، تصریح کرد: برخی آقایان از اسلام رحمانی سخن می گویند در حالیکه اسلام یک سکه دوروست؛  بنا به فرموده خداوند پیامبر با دوستان با مهربانی و رحمانیت و با دشمنان از روی غضب برخورد می کند.

,

وی ادامه داد: اینکه برخی می گویند تمام اسلام رحمانیت است، مخالف کلام صریح قرآن می باشد و اسلام رحمانی تنها یک روی سکه است؛ شعارهایی که اقایان سر می دهند بوی سازش می دهد بدین معنا که باید با آمریکا کنار آمده و با اسرائیل رودر رو نشویم که این امر با اهدافی که حضرت امام برای ما ترسیم کرده، همخوانی ندارد.

,

حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی با بیان اینکه اسلام حتی برای حیوانات نیز حق قائل است، اذعان داشت: در نامه 25 نهج البلاغه حضرت علی (ع) به کسانی که برای جمع آوری زکات می روند، دستور می دهد اگر شترانی به عنوان زکات دادند بین مادر و بچه جدایی نیندازید؛ بین راه بار را فقط روی یک شتر نگذارید؛ اگر سبزه زاری بود یا به آب رسیدید، بگذارید حیوانات بچرند و از آب استفاده کنند.

,

وی بیان کرد: آمریکا که امروز دم از حقوق بشر می زند، ابتدا باید خود را اصلاح کند؛ امروزه هرکشوری که با آمریکا سازش کند، از نظر آنها حقوق بشر را رعایت می کند؛ کمااینکه عربستان سعودی که قریب به دوسال است یمنی ها را زیربمباران قرار داده، مصداق رعایت حقوق بشر است.

,

امام جمعه جیرفت با اشاره به 17000 شهید ترور در ایران که توسط آمریکا معصومانه و مظلومانه به شهادت رسیدند،  تاکید کرد: حقوق بشر مدنظر جمهوری اسلامی، به معنای رعایت حقوق تمام انسان ها در هر کشور و قاره و با هر ملیتی است؛ اما آمریکا تنها حقوق بشر مورد تایید خود را قبول دارد که اهدافش را تامین کند.

,

حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور خاطرنشان کرد: حقوق بشر در جمهوری اسلامی مطابق چیزی است که در آیات و روایات برای انسان درنظر گرفته شده است که در سایر ادیان نیز آمده اما طبق سیاست سیاستمداران، تحریف هایی در آن صورت گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه