اخبار داغ

مسئول خواهران سازمان بسیج فرهنگیان لرستان:

خاکریز اول آتش به اختیار، در نظام آموزش و پرورش خودسازی است

خاکریز اول آتش به اختیار، در نظام آموزش و پرورش خودسازی است
مسئول خواهران سازمان بسیج فرهنگیان لرستان گفت: خاکریز اول آتش به اختیار درنظام آموزش و پرورش می باشد و اولین اقدام خودسازی هست چرا که فرماندهی آتش به اختیار است و قدرت مصلحت اندیشی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آساره خبر؛ حدیث رحیمی پور مسئول خواهران سازمان بسیج فرهنگیان استان لرستان در رابطه با آتش به اختیار در سازمان آموزش و پروش گفت:مفهوم آتش به اختیار باید گفت " آتش به اختیار" یعنی دشمن آنقدر نزدیک شده است که دیگر فرصتی برای برنامه ریزی نیست و نیز هجوم و شبیه خون فرهنگی بقدری بالا است که نمی شود همه چیز را هماهنگ کرد چراکه این هماهنگی موجب فرصت سوزی و از دست دادن زمان طلایی عمل خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آساره خبر,

وی افزود: شهید بهشتی (رحمة الله علیه) مفهوم" آتش به اختیار " را اینطور بیان میکند این انقلاب و این جامعه آنقدر کار درست هست که دیگر استراحت بی استراحت، آنقدر کار هست که میتوان انجام داد بی آنکه هیچ پست و سمت و حکم و ابلاغی در کار باشد .

,

رحیمی پور عنوان داشت: صدور حکم آتش به اختیار از جانب مقام معظم رهبری عمق فاجعه فرهنگی و نیاز به عمل به هنگام را به ذهن متبادر میکند و این فرمان در واقع ضمن تشر و تلنگری جدی به مسؤلین و احساس عدم رضایت از کیفیت عملکرد آنها است، روحیه و دغدغه جوانان را مناسب تر برای عرصه عمل میبیند .

,

مدیریت خواهران سازمان بسیج فرهنگیان استان تصریح کرد: مفهوم آتش به اختیار در حوزه آموزش و در حوزه پرورش موضوعیت دارد به طوری که بسیاری از علوم ما هنوز اسلامی نیستند و نمونه ای از این مصادیق را میتوان در علوم انسانی مشاهده کرد که هنوز پس از سالها اعتراض گسترده رهبری این مهم مورد توجه قرار نگرفته است؛ و در زمینه پرورش نیز ساعات پرورشی به عنوان ساعاتی ضعیف و ناکارآمد و بی فایده معرفی شده است.

,

وی یاد آور شد: ضعف در انتقال اطلاعات مذهبی-فرهنگی ، تاریخ اسلام و روانشناسی اسلامی و به حاشیه راندن کلام قرآنی و اندیشمندان جهان اسلام خاصه معصومین علیه اسلام و نفوذ غرب حتی در جایگزین کردن اندیشمندان خود در کتب ما ، نمونه بارزی از شبیخون فرهنگی است که باعث میشود معلمین عزیز خود را مخاطب فرمان جهادی آتش به اختیار رهبری قرار دهند و همچنین خود را آنچنان مصلح به علوم و تعالیم اسلامی کنند که تا زمانی که مسؤلین ما متن را رها کرده و مشغول حواشی آموزش و پرورش هستند ، اولویت خود را این قرار دهند که خط به خط کتب آموزشی و کلاس پرورشی را با تعالیم اسلامی تطبیق دهند ؛ به طوری که فریاد مغایرت علوم با تعالیم اسلامی و ضعف و عمل خنثی در حوزه پرورشی را به دغدغه ای جمعی و گفتمانی فراگیر مبدل کنند .

,

رحیمی پور افزود: اهمیت مباحث پرورشی از آن روست که عملی که در آن ایمان نباشد به کفر و دستمایه ای برای ظلم نظیر آنچه در جهان غرب میبینم تبدیل خواهد شد ؛ بنابراین آموزش و پرورش مکمل هم هستند و باید به این دو مهم با هم رسیدگی شود . همان طورکه این موضوع در گفته شهید چمران کاملا هویداست که : " میگویند تقوا از تخصص لازم تر است آن را میپذیرم اما میگویم آنکس که تخصص ندارد و کاری را میپذیرد بی تقواست .

,

وی بیان داشت: لازم میدانم که همگی، خود را مخاطب سخنان رهبری قرار داده و احساس تکلیف در خود را پرورش دهیم و در برابر اتهامات کسانی که قدرت و رسانه های جمعی را به دست دارند احساس ضعف از خود نشان ندهند و خود را برتر از پیامبری (ص) که بر او آب دهان ریختند نپنداریم .

,

مسئول خواهران سازمان بسیج فرهنگیان خاطر نشان کرد: خاکریز اول آتش به اختیار نظام آموزش و پرورش می باشد و اولین اقدام خودسازی باشد چرا که فرماندهی آتش به اختیار است که قدرت مصلحت اندیشی دارد و اشتباه عملیاتی و تاکتیکی در او بندرت یافت میشود و پس از آن مطالعه و کسب اطلاعات مکفی در زمینه تعالیم اسلامی و انقلابی ، تاریخ اسلام و مسائل سیاسی روز و تطبیق با آنچه در حال وقوع است و در وهله اول تذکر لسانی و همت فردی و چنانچه نتیجه نداد تبدیل فجایع پنهان و اسناد محرمانه در حال انجام به دغدغه ای جمعی و گفتمانی فراگیر نظیر حرکت به هنگام در موضوع سند ننگین 2030 برای اصلاحی ساختاری و جلوگیری از نفوذی فراگیر تر می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه