اخبار داغ

حضور شهید محمدامین رحمانی در عملیات پاکسازی روستای تنگی سر

حضور شهید محمدامین رحمانی در عملیات پاکسازی روستای تنگی سر
شهید رحمانی در آن روزها به علت مجروحیت از ناحیه پا معمولاً با عصا حرکت می کردند؛ لذا از روستای گلین به بعد به علت صعب العبور بودن منطقه، قاطری را آوردند و شهید رحمانی سوار آن شد و جهت هدایت عملیات به محل مورد نظر رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، یکی از بازماندگان سازمان پیشمرگان مسلمان کرد، خاطره ای از حضور شهید محمد امین رحمانی در عملیات پاکسازی روستای تنگی سر و شهادت هولناک جمعی از رزمندگان سپاه اسلام در پایگاه این روستا به دست نیروهای ضدانقلاب را این گونه روایت می کند:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

حوادث تلخ و تکان دهنده شهادت جمعی از رزمندگان سپاه اسلام در روستای تنگی سر و محراب از توابع شهرستان سنندج همه مردم را متأثر کرد. جنایتی که در روستای تنگی سر به وقوع پیوست و بعدها به همین نام نیز مشهور شد، توسط گروهک خائن دموکرات قرم خورد. عوامل گروهک دموکرات در یک حمله ناجوانمردانه به پایگاه روستای تنگی سر دست به جنایت هولناکی زدند و برگ ننگین دیگری از جنایت و خیانت را در حق مردم مظلوم کردستان رقم زدند.

,

 

,

بعد از سقوط پایگاه روستای تنگی سر، شهید محمد امین رحمانی بنده را به همراه تعدادی از نیروها جهت پاکسازی مجدد روستای تنگی سر و محراب مأمور کرد. البته خود ایشان نیز در نزدیکی روستای تنگی سر مسئولیت عملیات را بر عهده داشتند. شهید رحمانی در آن روزها به علت مجروحیت از ناحیه پا معمولاً با عصا حرکت می کردند؛ لذا از روستای گلین به بعد به علت صعب العبور بودن منطقه، قاطری را آوردند و شهید رحمانی سوار آن شد و جهت هدایت عملیات به محل مورد نظر رفت.

,

 

,

تعدادی از رزمندگان کامیارانی نیز از سمت جنوب به طرف روستای تنگی سر حرکت کردند و در ورودی روستای محراب مستقر شدند. بعد از تلاش های فراوان و مجاهدت سرسختانه رزمندگان سپاه اسلام توانستیم وارد روستای تنگی سر شویم.

,

 

,

شهید رحمانی هنوز در ارتفاعات نزدیک به روستای تنگی سر هدایت عملیات را بر عهده داشت. وقتی وارد روستا شدیم، چند تن از اهالی روستا به استقبال ما آمدند. در این جنایت تعدادی از رزمندگان مهاجر و انصار به شهادت رسیده بودند؛ ماموستای روستای تنگی سر به همراه اهالی روستا توانسته بودند چهار تن از شهدا را که از اعضای سازمان پیشمرگان مسلمان کرد بودند، از جمله شهیدان خسرو فکوریان، عبدالله پیر خضری، ناصر امجدی و شهید سعید نصیری را در همان روستا دفن کنند، اما به دلیل حضور نیروهای ضد انقلاب جرأت نکرده بودند پیکرهای بیشتری را دفن نمایند.

,

 

,

مابقی شهدا به طرز فجیعی مثله شده بودند؛ برخی از اجساد اصلاً قابل شناسایی نبود. نیروهای ضدانقلاب با بی رحمی هرچه تمام به پیکر مطهر شهدای ما جسارت کرده بودند؛ پیکر شهدا را به رگبار گلوله بسته بودند و بر سر و صورت اشان سنگ کوبیده بودند و بعضاً سرشان را با سنگ له کرده بودند. بر روی سر و صورت برخی از شهدا آب جوش ریخته بودند و این کار وحشیانه باعث شده که پوست سر و صورت شهیدان کنده شود.

,

 

,

نیروهای ضدانقلاب پیکر مطهر یکی از شهدا را داخل فاضلاب روستای محراب انداخته بودند و مردم نیز از ترس نیروهای ضدانقلاب جرأت نزدیک شدن به پیکر مطهر شهید و تدفین جنازه را نداشتند.

,

 

,

پیکر پاک و مطهر شهدای مظلوم را در روستای تنگی سر جمع کردیم و شهید رحمانی برای انتقال پیکرهای مطهر شهدا درخواست هلی کوپتر کرد و توانستیم پیکر شهدا را به سنندج منتقل کنیم.

,

 

,

علی رغم اینکه شهید محمد امین رحمانی مدتی قبل بر اثر انفجار بمبی که نیروهای ضدانقلاب در داخل خودرو شخصی اش کار گذاشته بودند، از ناحیه پا مجروح شده بود و به سختی می توانست حرکت کند، اما به دلیل عمق فاجعه شخصاً در این عملیات حضور پیدا کردند و فرماندهی عملیات را نیز عهده دار شدند و در پایان نیز چنان درس عبرتی به نیروهای دموکرات دادند که تا مدت ها بر سر زبان مردم منطقه بود.

,

 

,

شهید محمد امین رحمانی دو ویژگی برجسته داشت؛ اولی ایمان به هدف و دومی استقامت در راهی که انتخاب کرده بود. شهید رحمانی از جمله شهدایی بود که در مرحله اول راه خود را آگاهانه انتخاب کرده بود و تمام فکر و ذکرش رسیدن به هدفی بود که به آن اعتقاد داشت و آن هم پاکسازی منطقه از لوث وجود گروهک های ضد انقلاب بود و در مرحله دوم استقامت و پایداری در برابر سختی ها و مشقت های این حرکت انقلابی و آگاهانه بود.

,

 

,

شهید محمد امین رحمانی پس از سال ها مجاهدت و جانفشانی در راه پاسداری از اسلام ناب محمدی(ص) و جمهوری اسلامی ایران، در روز ششم تیرماه سال 1363 در حالیکه فرماندهی گردان ضربت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاخه سنندج را بر عهده داشت توسط عوامل ضد انقلاب ترور و به شهادت رسید. مزار مطهر شهید در گلزار شهدای شهرستان سنندج می باشد. از شهید رحمانی چهار فرزند پسر و سه دختر به یادگار مانده است.

,

 

,

, ,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه