اخبار داغ

آغاز برداشت انار از باغات شهرستان هیرمند

آغاز برداشت انار از باغات شهرستان هیرمند
برداشت انار از سطح دو هکتار از باغات روستای زمان سرگلزایی شهرستان هیرمند آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای هیرمند؛ تنوع کشت محصولات در منطقه سیستان به دلیل آب و هوا و شرایط محیطی مناسب همواره متفاوت بوده است، در این منطقه همچنین اگر شرایط جوی آب و هوا او تامین آب مورد نیاز کشاورزی اجازه بدهد انواع محصولات کشاورزی را می توان به زیر کشت برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای هیرمند؛,

باغات انگور یکی از مهمترین محصلات کشاورزی در منطقه سیستان بعد از خربزه و هندوانه است که از زمین های کشاورزی سیستان برداشت می شود.

,

اما در کنار این محصولات انار یکی از میوه هایی است که باغ داران شهرستان های مختلف سیستان در فصل تابستان آن را برداشت می کنند و به مرحله فروش می رسانند.

,

شهرستان هیرمند یکی از شهرهایی است که باغداران در آن علاوه بر کشت انگور و خربزه ، به کشت انار روی آورده اند و محصولات خوبی را از این باغ ها برداشت می کنند.

,

محمد مهدی سرگلزایی یکی از باغداران روستای زمان سرگلزایی است که بیش از دوهکتار از باغات خود را به کشت انار اختصاص داده است و دو سال پیاپی محصولات بسیار متفاوتی را توانسته است از ان برداشت کند.

,

, ,

, ,

وی در این خصوص گفت: در سال گذشته بیش از دو تن میوه انار از باغات سطح روستا برداشت کرده ایم که این میزان در منطقه سیستان منحصر به فرد است.

,

وی افزود: امسال نیز فصل برداشت اغاز شده است و تصمیم داریم پس از برداشت این میوه آن را به رب تبدیل کینم.

,

سرگلزایی خاطرنشان کرد:  پیشبینی می شود که امسال نیز از سطح باغات انار این روستا بیش از دو تن انار برداشت شود، و به مرحله فروش برسد، البته اکثر محصولات به رب انار تبدیل خواهند شد.

,

وی که یکی از باغداران موفق در منطقه سیستان است خاطرنشان کرد: محصولاتی از جمله، انگور،خربزه، هندوانه و همچنین بسیاری از محصولات کشاوری از قبیل گندم،بامیه،جو از دیگر محصولات مزارع کشاورزی این روستا است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه