اخبار داغ

نویسنده و کارگردان نمایش مرگ لاکچری:

هنرمندان جاسک از کمبود فضای فرهنگی و هنری رنج می برند

هنرمندان جاسک از کمبود فضای فرهنگی و هنری رنج می برند
نویسنده نمایش مرگ لاکچری با بیان اینکه هنرمندان شهرستان جاسک از کمبود فضای فرهنگی و هنری رنج می برند،اظهار کرد:جاسک راه زیادی را باید برای پیشرو بودن طی کند و بستر مناسبی وجود ندارد و دید عوام نسبت به هنر منفی است و مسئولان به هنر توجهی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده ؛نمایش «مرگ لاکچری» به کارگردانی آزاد کمالیان از گروه تئاتر " ماهی آزاد "در آمفی تئاتر جاسک به روی صحنه رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

نمایش «مرگ لاکچری» بر اساس نوشته ای از «وودی آلن» نویسنده غربی است که برای تماشای علاقه مندان به هنر تئاتر، در فرهنگسرای شهید باهنر اجرا در آمد.

,

این نمایشنامه در دو اپیزود مختلف اجرا می شود که در اپیزود اول نمایش "درآکولا" و در اپیزود دوم نمایش "مرگ لاکچری" است که زندگی مارک زاکربرگ خالق فیسبوک را به چالش می کشد.

,

گروه تئاتر "ماهی آزاد" اولین کار هنری خود را در شهرستان جاسک تجربه می کند و احتمال زیاد این نمایش در بندرعباس نیز به روی صحنه برود.

,

آزاد کمالیان کارگردان و نویسنده نمایش مرگ لاکچری شهرستان جاسک در حاشیه اجرای این نمایش در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده گفت:هنر یک موضوع ذاتی است و بنده قبل از 10 سالگی با موسیقی و نوازندگی آشنا شدم و در واقع هنر را با موسیقی شناختم و تازه وارد عرصه هنر نمایش شدم و عمده بازیگری من به دوران آموزشگاهی بر می گردد.

, فرهنگ کده,

 

,

, ,

وی با بیان اینکه نمایش مرگ لاکچری نخستین تجربه نویسندگی و کارگردانی من است ؛اظهار کرد: عمده تجربه بازیگری ام مربوط به دوره دبیرستان و بیشتر فعالیت بنده در عرصه هنری حول موسیقی بوده است .

,

 

,

کمالیان در خصوص موضوع نمایش مرگ لاکچری بیان کرد: نمایش مرگ لاکچری یک هجوی با موضوع مرگ که به کمدی کلاسیک نزدیک است که این نمایشنامه بر اساس داستان های وودی الن نوشته شده که در دو اپیزود مختلف اجرا می شود.

,

 

,

کارگردان نمایش مرگ لاکچری تصریح کرد: علی بلوچ ، علی اصغر سعیدی ، احسان ایمانی ، برزو خدادادی ، مهدی قنبری ، عارفه فکری ، فرشته شاهویی و محدثه جعفری از بازیگران نمایش مرگ لاکچری که در این نمایش نقش آفرینی کردند و دیگر عامل این نمایش دستیار نجمه باعثی و نور ، صدا و منشی صحنه آرش آشوری است.

,

 

,

این نویسنده هرمزگانی با اشاره به اینکه وضعیت فرهنگی و هنری جاسک مناسب نیست ؛ افزود: جاسک راه زیادی را باید برای پیشرو بودن طی کند و بستر مناسبی وجود ندارد و دید عوام نسبت به هنر منفی است و مسئولان به هنر توجهی ندارند.

,

 

,

وی اضافه کرد: وضعیت موسیقی در جاسک عملا پویا نیست و ما به تعداد انگشتان یک دست نوازنده ساز بومی در شهرستان نداریم که وضعیت موسیقی پاپ هم از بومی بدتر است که سال هاست که حتی یک اثر هم ساخته نمی شود که این اصلا خوب نیست.

,

 

,

, ,

کمالیان در ادامه به دلایل افت موسیقی پرداخت و گفت: ما تبلیغات خوبی نسبت به داشته هایمان نداریم و در نتیجه ساز های بومی محبوبیت زیادی بین قشر جوان ندارد و نوازنده های پاپ ما مشغول اجرا در عروسی ها هستند و دلیلی برای تولید نمی بینند.
کارگردان نمایش مرگ لاکچری یادآور شد: بنده به شخصه مشکل خاصی برای فعالیتم در عرصه هنری نمی بینم چرا که درآمدم از هنر نیست و اصطلاحا هنر را برای دلمم کار میکنم برای امرار معاش فعالیت ندارم.

,
,

 

,

وی به مشوق خود در عرصه هنری اشاره کرد و گفت : از آنجایی که پدرم هنرمند است و بزرگترین الگو و مشوق من در راه هنری می باشد .

,

 

,

وی به تاثیر گذاری هنر نمایش بر روی مخاطب اشاره کرد و افزود: فارغ از موضوع متن نمایش یا ترانه خود نفس این دو باعث تعادل روان مخاطب دارد و میتواند این حجم خشونت و استرس را از جامعه کم کند و اصولا موسیقی و نمایش از روحانی ترین هنر ها هستند.

,


نویسنده نمایش مرگ لاکچری با بیان اینکه هنرمندان شهرستان جاسک از کمبود فضای فرهنگی و هنری رنج می برند ؛ بیان کرد: فرهنگ بیشتر از فضا به آموزشش خانوادگی احتیاج دارد که امروزه نام هنر در ذهن پدر و مادر ها معنی جالبی ندارد و مردم این شهر نسبت به فضاهای هنری دید منفی دارند این اصلا اتفاق خوبی نیست.

,
,

, ,

کمالیان خاطر نشان کرد: هنر را باید به مردم دوباره آموزش داد نه خود هنر را تاثیر هنر آن را ، هنوز بسیاری از مردم هنر را بیهوده و صرفا بابت خوشگذرانی می دانند لذا باید اول تاریخ، هنر و فرهنگ جاسک را شناخت بعد از بچه ها شروع کرد به یک شکل زیبا و جذاب به بچه ها شناساند و بعد از آن دیدگاه منفی که مردم نسبت به هنر دارند تغییر داد.

,

 

,

وی عدم حمایت مسئولان در منزوی شدن هنرمند بومی موثر دانست و گفت:مسئولان و مردم، هنر و هنرمند را "دِسِر" می بینند تا هنرمند در ذهن آنها تبدیل به "نان" نشود هیچ چیز درست نمیشود که این موضوع  باعث شده هنرمند خودش را هم کم کم ارزش بداند.

,

 

,

کارگردان نمایش مرگ لاکچری افزود: بنده به عنوان یک هنرمند به مسئولان فرهنگی و هنری این شهر و استان پیشنهاد میکنم اگر خودشان هنرمند نیستند لطفا هر چه سریع تر استعفا بدهند.

,

 

,

کمالیان در پایان اظهار کرد: ذات هنر مثل آب پاک است شاید ما انحراف پیدا کنیم اما ماهیت هنر مثل خالقش پاک می باشد و حرفم با پدر مادرها است  چرا که ما باید از بچه ها شروع کنیم فرزند هنرمند، باهوش تر، جسور تر و با وجدان تر تربیت می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه