اخبار داغ

سرپرست شبکه دامپزشکی سرایان:

شبکه دامپزشکی سرایان در مورد بیماری هاری هشدار داد

شبکه دامپزشکی سرایان در مورد بیماری هاری هشدار داد
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان سرایان در مورد خطرات بیماری هاری از بیماریهای مشترک انسان و دام هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میلاد خالقی زاده سرپرست دامپزشکی سرایان در گفتگو با سرایان بیدار، بیماری هاری یک بیماری بسیارخطرناک است که درصورتی که فردمبتلا ،واکسیناسیون و اقدامات درمانی لازم را انجام ندهد مرگش حتمی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار، ,

وی افزود: هاری کشنده ترین بیماری مشترک بین انسان و حیوانات است وحیواناتی مانندسگ،گربه ،اسباب بازی بچه نیستندوبایدازتماس با این حیوانات جداخودداری شود.

,

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان اظهارکرد:ازتحریک ونزدیک شدن به سگ وگربه باید پرهیزشودوبیماری هاری توسط همه پستانداران مانندسگ،گربه،گاو،گوسفند،بز،شغال،گرگ،پلنگ،میمون،خفاش وخرس به انسان منتقل می گردد.

,

خالقی زاده گفت:هر گونه تغییردررفتاروعادات حیوانات به ویژه رفتارهای تهاجمی و ترس از آب و نور مشکوک به هاری است ونسبت به واکسیناسیون سگهای گله وگربه خانگی از طریه شبکه های دامپزشکی باید اقدام شود.

,

وی خاطرنشان ساخت:در صورت هرگونه گاز گرفتگی وایجاد خراش بدن توسط حیوانات مشکوک به هاری محل جراحت را با آب و صابون به مدت 15 دقیقه شستشو داده ، سریعا به مراکزدرمانی مراجعه و جهت اقدامات بعدی مراتب را تلفنی با شماره - به شبکه های دامپزشکی شهرستان ها اطلاع داده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه