اخبار داغ

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اردبیل:

مشکل اردبیل فقط عمران و شهرسازی نیست/ در زیر پوست شهر مسائل اجتماعی نگران‌کننده است

مشکل اردبیل فقط عمران و شهرسازی نیست/ در زیر پوست شهر مسائل اجتماعی نگران‌کننده است
منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اردبیل، در گفتگویی صمیمی از آنچه در زیر پوست شهر اردبیل می گذرد و انتظارات و مطالباتی که شورای پنجم شهر اردبیل می تواند آنها را برآورده کند، سخن گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، حبیب فتحی شیخ احمد چهره ای تلویزیونی است که توانسته با 19 هزار و 339 رای یکی از 11 منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اردبیل شود، وی این هفته مهمان پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما بود و در گفتگویی  صمیمی از اوضاع و احوال این روزهای شهر اردبیل، از آنچه این روزها در زیر پوست شهر اردبیل می گذرد و البته انتظارات و مطالباتی که شورای پنجم شهر اردبیل می تواند آنها را برآورده کنند، سخن گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

گفتگوی عضو منتخب پنجمین دوره شورای شهر اردبیل را در ادامه بخوانید. 

,

چه خلاءها و نیازهایی در شهر اردبیل دیدید که وارد گود انتخاباتی شدید؟

, چه خلاءها و نیازهایی در شهر اردبیل دیدید که وارد گود انتخاباتی شدید؟,

اردبیل با توجه به قدمت،قابلیت‌ها، پتانسیل‌ و موقعیتی که داراست برازنده و در شان مردمانش نیست؛ برخی معتقدند مشکلات عدیده ای که در این شهر وجود دارد بیشترش مربوط به حوزه عمران است، اما یادمان نرود مشکلات اردبیل تنها مربوط به چهره و شاکله شهر نیست چرا که یک سری از مشکلات در زیر پوست این شهر جریان دارند که لازم و ضروریست دلایل آن بررسی شود.

,

آیا تا بحال از خود پرسیده ایم چرا آمار نزاع خیابانی، خشونت، اعتیاد و طلاق روز به روز در شهرما رو به تزاید است ، اینها معضلاتی هستند اجتماعی، که در حوزه فرهنگ نیاز  به بررسی دارند؛ اگرهم و غم  شورای شهر فقط این باشد که تمام مشکلات اردبیل را تنها در حوزه عمران و آبادانی بررسی کند قطعا نتیجه ای نخواهد گرفت ، چرا که فرهنگ جزو لاینفک جامعه است و این میسر نخواهد شد مگر با حرکت موازی در رفع معضلات فرهنگی و شهرسازی، از آنجاییکه حوزه فعالیت من در حوزه جامعه بوده واکثرا آسیب های اجتماعی را از نزدیک لمس کرده وبارها از قاب تلویزیون منعکس کرده ام ،با این تفکر وارد گود انتخابات شدم و خوشحالم که مردم شهرم اردبیل دیدگاه مرا نسبت به موضوع پذیرفتند و در این دوره انتخابم کردند.

,

عملکرد شورای شهراردبیل درادوار مختلف، در بحث اجتماعی چگونه بوده است؟
من نمی‌خواهم عملکرد شورای شهر در ادوار گذشته  را زیر سوال ببرم اما بنظر میرسد در ادوار گذشته شورای شهراردبیل، یا اصلا توجهی به معضلات اجتماعی نداشته و یا بصورت مطالعه شده عمل نکرده اند ،  چرا که در میتینگ‌های انتخاباتی وقتی بنده در این خصوص صحبت می کردم خیلی ها نمی توانستند با این موضوع ارتباط برقرار کنند ،گاهی سوال می‌شد که شورای شهر چه ارتباطی با معضلات فرهنگی واجتماعی دارد ؟

, عملکرد شورای شهراردبیل درادوار مختلف، در بحث اجتماعی چگونه بوده است؟,
,

در حالی که نگاه ها به شورا باید غیر از این باشد، چرا که کمیسیون های متعددی برای شورای شهر تعریف شده است و یکی از کمیسیون های مهم آن کمیسیون فرهنگی ایست این امرمهم نیز نباید مورد غفلت قرار بگیرد که رفتار افراد جامعه متاثر ازمحیطی است که در آن زندگی می‌کنند؛ لذا با طراحی محیطی مناسب می‌شود بر رفتار افراد جامعه تاثیربسزایی گذاشت .

,

 شعار شما در انتخابات " 2 قدم تا صبح اردبیل " بود ، در این مورد توضیح دهید؟

,  شعار شما در انتخابات " 2 قدم تا صبح اردبیل " بود ، در این مورد توضیح دهید؟,

شعار بنده در این انتخابات " 2 قدم تا صبح اردبیل" بود و نکته این شعاردرکلمه " صبح " بود چرا که صبح شروع یک حرکت نو ، طراوت و تازگی، نور و روشنایی، سرزندگی و در نهایت کار وتلاش را شامل می‌شود . قدم اول انتخاب مردم بود و قدم دوم حرکت ما برای ایجاد حرکتی نو توام با اقدام و عمل برای جامعه؛جامعه ای که باید به سوی پویایی و نشاط وبالندگی سوق داده شود که با توجه به ترکیب منتخبین این دوره از شورای شهر و انتخاب افراد متخصص در حوزه های مختلف برای پویایی شهرمان اردبیل گام های موثری برداشته خواهد شد.

,

 

,

, ,

تعامل اعضای شورای پنجم شهر اردبیل چگونه باید باشد تا این دوره از شورا کارنامه خوبی از خود به جا بگذارد ؟
 با وجود تعدد کاندیداهای این دوره از شورای شهراردبیل، انتخابها بصورت تخصصی انجام گرفت ، چرا که انتخاب کنندگان آزادی عمل برای انتخاب افراد متخصص در حوزه های مختلف داشتند لذا با توجه به تخصص‌های متفاوت انتخاب شدگان و تعامل آنها امیدواریم شاهد حرکت های خوبی در این دوره از شورای شهر اردبیل باشیم که لازمه آن این است که  اعضا دچار سیاسی کاری نشوند و حرکت تنها برای خدمت به مردم باشد در این صورت عملکرد دوره پنجم شورای شهر اردبیل ماندگارخواهد بود.

, تعامل اعضای شورای پنجم شهر اردبیل چگونه باید باشد تا این دوره از شورا کارنامه خوبی از خود به جا بگذارد ؟,
, .,

البته بنده به شخصه اعتقادم بر این است که باید مطالبات مردم اولویت اصلی و اساسی شورای اسلامی شهر باشد از این رو تصمیم دارم بصورت ادورای  با مردم محلات مختلف ملاقات داشته باشم و با اولویت بندی مطالباتتشان را پیگیری کنم؛ معتقدم  با پشت‌میزنشینی و فاصله گرفتن از مردم هیچ مشکلی حل نخواهد شد، بعضا مطالبات مردم ، عدم خدمات تاکسیرانی برای برخی شهرک ها است که ساماندهی چنین مطالباتی در شورای شهر بسیار آسان است.

, .,

در دوره های قبلی اعضای شورای شهر اردبیل دچار اختلاف، سیاسی کاری، جناج بندی و حتی لج و لجبازی شده بود، در صورتی که انتظار می رفت اختلاف ها منطقی و بر مبنای عقلانیت باشد، به نظر شما آیا این دوره هم شاهد چنین اختلافاتی خواهیم بود یا خیر؟

, در دوره های قبلی اعضای شورای شهر اردبیل دچار اختلاف، سیاسی کاری، جناج بندی و حتی لج و لجبازی شده بود، در صورتی که انتظار می رفت اختلاف ها منطقی و بر مبنای عقلانیت باشد، به نظر شما آیا این دوره هم شاهد چنین اختلافاتی خواهیم بود یا خیر؟,

پارلمان شهری جای سیاسی کاری نیست اصلا لازم نیست در پارلمان شهری کسی به دنبال جناح بندی باشد؛ در غیر اینصورت محکوم به شکست است؛ معتقدم نظر دیگر منتخبان پنجمین دوره شورای شهر اردبیل هم همین است مردم ما آگاه هستند و این بصیرت و آگاهی را در انتخابهایشان نشان دادند و درانتخابهایشان اول از همه دیدگاه‌ها و طرز نگرش ها را در نظر گرفته اند و در وهله دوم به دنبال افرادی با تخصص‌های متفاوت در حوزه های مختلف بوده اند ، لذاست رفتار شوراها نیز باید از روی عقلانیت باشد و گرنه بازنده اصلی خود شوراها و مردم خواهند بود؛ خوشبختانه در بین منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی کسی را نمی‌بینم که در مقابل یکدیگر بایستند.
 

,
,

اگر اختلافات دوره قبل دوباره تکرار شود و شما نتوانید برنامه‌های خود را پیاده کنید چه می کنید؟
به جای قضاوت زود هنگام باید مثبت اندیش بود؛ در مدت اندکی که کنار منتخبان شورای پنجم شهر اردبیل بودم منتخبان این دوره را مثبت اندیش دیدم، گذشت زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد.

, اگر اختلافات دوره قبل دوباره تکرار شود و شما نتوانید برنامه‌های خود را پیاده کنید چه می کنید؟,
,

آیا جایی برای استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان در برنامه هایتان در نظر گرفته اید ؟
اعضای شورای شهر یقینا در همه زمینه‌ها اطلاعات کافی و وافی ندارند کسی هم نمی تواند چنین ادعایی داشته باشد ؛ بنده به عنوان یک عضو شورا بی تردید از ایده وفکر صاحب نظران درحوزه های مختلف بهره خواهم برد و از این افراد حمایت خواهم کرد و صد البته بها دادن به جوانان و نخبگان را اولویت خود می دانم چرا که سرزندگی و نشاط عمومی در گرو داشتن جوانان با نشاط است و اگر به جوانان و ایده های نخبگان توجهی نشود در نهایت جامعه ای عبوس خواهیم داشت.

, آیا جایی برای استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان در برنامه هایتان در نظر گرفته اید ؟,
, . ,

 

,

, ,

یکی از وظایف مهم شورای شهر انتخاب شهردار است آیا در مراوادتی که منتخبان جدید داشته اند برای انتخاب شهردار جدید لابی گری هایی صورت گرفته یا نه؟

, یکی از وظایف مهم شورای شهر انتخاب شهردار است آیا در مراوادتی که منتخبان جدید داشته اند برای انتخاب شهردار جدید لابی گری هایی صورت گرفته یا نه؟,

تا این لحظه مراودات بین منتخبان اندک بوده در این مروادات هم فعلا لابی گری برای انتخاب شهردار نبوده است. 

,

به نظر شما مدیریت شهری و راسا شهردار یک شهر چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

, به نظر شما مدیریت شهری و راسا شهردار یک شهر چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟,

یک مدیر شهر باید بتواند در دنیای رقابتی نقاط ضعف و قوت شهر خود را شناخته و در صدد تقویت مزایای رقابتی آن برآید ، از این رهگذر است که شهر میتواند نقطه قابل اتکایی در شبکه جهانی شهر ها بیاید.
درکشوهای پیشرفته، شهردار، مقام اول آن شهر است؛ شهردار باید آشنا به وضعیت های مختلف شهری بوده و در حوزه های متعدد تبحری خاص داشته باشد و همواره از نقطه نظرات مشاوران استفاده کند ؛ من به فرد کاربلد، دلسوز، متعهد و متخصص  برای تکیه زدن بر کرسی شهرداری رای خواهم داد.

,
, . ,

شهر اردبیل چه رنگی است؟
اردبیل شهری همه رنگ است و تاکنون روی هویت رنگی این شهر  کار نشده است.
 

, شهر اردبیل چه رنگی است؟,
, . ,
,

به واسطه حضورتان در صدا و سیما و محبوبیتی که اکنون در بین مردم دارید احساس می کنید حضور شما در جمع شورانشینان شهر اردبیل بر محبویتان خواهد افزود و یا از آن می کاهد؟

, به واسطه حضورتان در صدا و سیما و محبوبیتی که اکنون در بین مردم دارید احساس می کنید حضور شما در جمع شورانشینان شهر اردبیل بر محبویتان خواهد افزود و یا از آن می کاهد؟,

مردم با اعتماد به نگرش ها و دیدگاه هایم بنده را انتخاب کرده اند؛ این بها دادن‌ها کار مرا بسیارسخت کرده است تمام تلاشم را خواهم کرد تا در مقابل اعتماد و انتخاب مردم رو سفید باشم و مطمئنم که با شناخت و پشتکاری که از خود سراغ دارم پاسخ مناسبی به محبت هایی مردم خواهم داد و دراین راه توفیق خدمت رسانی به مردم را از خداوند متعال خواستارم.

,

معمولا ذهنیت مردم نسبت به چهره های تلویزیونی که به شورا می آیند با سایرین کمی فرق می کند، بعضا گفته می شود این عده برای موفق ماندن بهتر بود در صدا و سیما میماندند تا شورا، نظر شما در این باره چیست؟
فعالان عرصه رسانه ،جامعه شناسانی هستند که با تحقیق و پژوهش آسیبها ، آفتها و نقطه ضعف های جامعه را بررسی و منعکس می کنند ، نگرش صدا و سیمایی ها و فعالان عرصه رسانه با افراد عادی جامعه متفاوت است آنها همواره باید دو قدم جلوتر از جامعه در حرکت باشند چرا که اگر اینگونه نباشد نمی ‌توانند آسیبهای جامعه را منعکس نمایند پس طبیعی ای است شناسایی آسیبها و معضلات اجتماعی کاری بس سنگین بوده  که البته این تحقیق ، شناسایی و انعکاس در صداسیما عموما بر عهده تهیه کنندگان آن است ؛ از آنجاییکه شغل اصلی من در تلویزیون تهیه کنندگی و تولید آثار تلویزیونی ای است و عموما در حوزه اجتماعی فعالیت کرده ام شناخت کافی از معضلات شهری و آسیب های اجتماعی دارم .

, معمولا ذهنیت مردم نسبت به چهره های تلویزیونی که به شورا می آیند با سایرین کمی فرق می کند، بعضا گفته می شود این عده برای موفق ماندن بهتر بود در صدا و سیما میماندند تا شورا، نظر شما در این باره چیست؟, ,
,

آیا  توجه ویژه به مناطق حاشیه نشین خواهید داشت یا خیر؟
معتقدم شهر پیکره ای است که  اگر کوچکترین عضوی از آن آسیب ببیند تمام پیکره درد را احساس خواهد کرد فلذا نباید شهر را به حاشیه و متن تقسیم کرد بلکه  توزیع امکانات باید عادلانه شود.

, آیا  توجه ویژه به مناطق حاشیه نشین خواهید داشت یا خیر؟,
,

حبیب فتحی شیخ احمد کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی و تهیه کننده صدا و سیما است که سابقه 18 سال تهیه‌کنندگی صدا و سیمای مرکزاردبیل را در کارنامه خود دارد؛ وی با تولید 9 سریال در حوزه اجتماعی از پرکارترین تهیه کنندگانی است که برای رفع آسیب های اجتماعی شهر اردبیل تلاش کرده است.

,


انتهای پیام/

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه