اخبار داغ

آغاز برداشت طالبی از مزارع ساوه/‌پیش‌بینی برداشت ۳۴ هزار تُن طالبی + تصاویر

آغاز برداشت طالبی از مزارع ساوه/‌پیش‌بینی برداشت ۳۴ هزار تُن طالبی + تصاویر
معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه گفت: برداشت طالبی زودرس از یک‌هزار هکتار مزارع به روش کشت زیر پلاستیکی اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، محمودرضا خلیلی معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه گفت: برداشت طالبی زودرس از یک‌هزار هکتار از  مزارع شهرستان آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،,

وی با اشاره به این که کشت صیفی جات زیر پلاستیک یکی از روش‌های تولید محصولات جالیزی در این شهرستان است، افزود: کمک به زودرس بودن محصول، کاهش مصرف سموم و آب، مبارزه با علف های هرز، صرفه جویی در بذر، محافظت کشت از خطر تگرگ احتمالی، فواید این نوع کشت است.

,

خلیلی بیان کرد: هم اکنون دو هزار  هکتار از اراضی کشاورزی ساوه به کشت طالبی اختصاص دارد که جدای از تامین نیاز بازار این شهرستان به سایر استان های همجوار نیز ارسال می شود.

,

وی با پیش بینی برداشت میانگین ۱۷ تُن طالبی از هر هکتار بیان کرد: برداشت حدود ۳۴ هزار تُن طالبی از مزارع زیرکشت شهرستان پیش بینی می‌شود. کیفیت بالا و ماندگاری طولانی از ویژگی های منحصر به فرد طالبی ساوه در کشور است.

,

 

,

طالبی ساوه و خواص

, طالبی ساوه و خواص ,

وی در خصوص آلودگی پلاستیکها در مزارع افزود: این نوع روش تولید طالبی با توجه به باقی ماندن بقایای پلاستیک در سطح اراضی موجب آلودگی خاک می شود که باید کشاورزان نسبت به جمع آوری آنها پس از برداشت اقدام کنند.

,

خلیلی زمان برداشت این محصول را با توجه به خنکی هوا در بعضی مناطق شهرستان و نوع رقم طالبی تا ابتدای شهریور ماه اعلام کرد.

,

گفتنی است بیش از  ۱۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان ساوه وجود دارد که ۱۹ هزار هکتار آن باغات و ۱۱۶ هزار هکتار دیگر را زمین های زراعی شامل می شود.

,

 

,

طالبی ساوه و خواص

, طالبی ساوه و خواص ,

 

,

برداشت طالبی

, برداشت طالبی,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه