اخبار داغ

داور جایزه ادبی داستان کوتاه مطرح کرد:

حوزه ادبیات داستانی در هرمزگان توفیق چندانی نداشته است

حوزه ادبیات داستانی در هرمزگان توفیق چندانی نداشته است
داور جایزه ادبی داستان کوتاه گفت: برگزاری جایزه ادبی اگر هر ساله تداوم داشته باشد باعث رشد ادبیات داستانی خواهد بود و به کیفیت مطلوب تولید اثر کمک خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده ؛ مهدی میرابی داور جایزه ادبی داستان کوتاه در حاشیه مراسم اختتامیه جایزه ادبی داستان کوتاه که با موضوع آب در فرهنگسرا شهید بهشتی میناب برگزار شد ،افزود: برگزاری جایزه ادبی اگر هر ساله تداوم داشته باشد باعث رشد ادبیات داستانی ما خواهد بود و به کیفیت مطلوب تولید اثر کمک خواهد کرد اما باید توجه داشت که این یکی از کارهایی است که به ادبیات میناب کمک می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , فرهنگ کده , ؛ مهدی میرابی داور جایزه ادبی داستان کوتاه در حاشیه مراسم اختتامیه جایزه ادبی داستان کوتاه که با موضوع آب در فرهنگسرا شهید بهشتی میناب برگزار شد ،افزود: برگزاری جایزه ادبی اگر هر ساله تداوم داشته باشد باعث رشد ادبیات داستانی ما خواهد بود و به کیفیت مطلوب تولید اثر کمک خواهد کرد اما باید توجه داشت که این یکی از کارهایی است که به ادبیات میناب کمک می کند.,

میرابی بیان کرد: داشتن انجمن های قوی دعوت از نویسندگان و منتقدین بنام و برگزاری کلاس های ادبی فشرده از سوی آنان برای داستان نویسان ما، موارد دیگری هستند که باید صورت بگیرد و همچنین کارگاه ها و کلاس های آموزشی فن داستان نویسی برای نو قلمان که می خواهند هنر داستان نویسی را بیاموزند باید از طرف اداره ارشاد انجام شود.

,


میرابی در ادامه اظهار کرد: اگر همه موارد ذکر شده صورت بگیرد می توانیم فاصله خود را با استان های هم جوار کم کنیم که بعضی از شهرهای جنوبی کشور که نویسندگان مطرحی را به ایران معرفی کرده اند در داستان نویسی از ما جلوتر هستند.

,
,


داور جایزه ادبی داستان کوتاه گفت: تئاتر و موسیقی ما رشد قابل توجهی داشته اما ادبیات داستانی ما به اندازه تئاتر در این راستا موفق نبوده است که لذا برگزاری این جایزه ادبی کمک می کند که ادبیات داستانی ما به خارج از مرزهای استان راه پیدا کند و مخاطبان ما در خارج از استان فرهنگ و ادبیات فولکلور ما را بشناسند و ما از این طریق می توانیم ادبیات داستانی خود را در سطح کشور مطرح بکنیم.

,
,

 

,

وی تصریح کرد: موضوعات و مسائلی نظیر آب، خشک سالی، کم آبی و از این قبیل موارد می توانند سوژه های مناسبی باشند که از راه هنر (داستان نویسی) توجه مسئولین را به آنها جلب کرد.

,

 

,

میرابی خاطر نشان کرد: هنرمندان از دریچه نگاه خود به این مشکلات می پردازند پس امید می رود مسئولان هم این پرداخت هنری را درک کنند و به رفع و رجوع آن تلاش کنند.

,

 

,

داور جایزه ادبی داستان کوتاه عنوان کرد: در کنار موسسه نگهبانان جلگه میناب که یک نهاد مردمی است که نهادهای دیگری نظیر اداره تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد که بودجه فرهنگی دریافت می کنند باید این گونه طرح ها را اجرا کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه