اخبار داغ

یادداشت؛

شهادت «۷۲ تن» سند مظلومیت اسلام

شهادت «۷۲ تن» سند مظلومیت اسلام
شهید بهشتی خار چشم دشمنان و پشتیبان ولایت فقیه بود و با شجاعت و بدون محافظه‌کاری برای همگان روشن کرد در جمهوری اسلامی ایران مرکز ثقل حکومت و رهبری بر عهدۀ فقیه عادل اس؛ وی با تثبیت اصل ولایت فقیه در قانون اساسی فرصت سوء استفاده بدخواهان نظام را برای همیشه از انقلاب اسلامی گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمر بصیر، امروز هفتم تیر، سالروز شهادت مظلومانۀ آیت‌الله سید محمد حسین بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی (ره) است که این خیانت در سال 1360 هجری شمشی توسط منافقان در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمر بصیر،,

به فرمودۀ امام خمینی (ره) «بهشتی یک فرد نبود بهشتی یک ملت بود یرای ملت ما»؛ شخصیتی که برای دفاع از حریم ولایت آرام و قرار نداشت و به قلم و سخنرانی و بیان کوبنده، توطئه‌های پلید اتاق فکر منافقان را نقش برآب و از نفوذشان به ارکان نظام جلوگیری می‌کرد.

,

روشنگری‌های به موقع و مبتنی بر دلیل و برهان و همراه با سند شهید بهشتی مسیرهای توجیه‌گری مخالفان انقلاب و محافظه‌کاران نظام را بسته بود بنابراین راه نجاتشان را تخریب شخصیت شهید بهشتی و ترویج  تبلیغات سوء علیه وی در اذهان مردم انتخاب کرده بودند.

,

اما از آنجا که دروغ فروق ندارد و به عبارتی ماه پشت ابر باقی نمی‌ماند، عملیات روانی‌شان موفقیت چشمگیری نداشت و ناتوانی و ضعف و زبونی خود را در توطئۀ به شهادت رساندن وی و یاران انقلابی‌اش نه تنها به ملت ایران که به جهانیان ثابت کردند چرا که از آن تاریخ، ملت بیدارتر و حقانیت انقلاب اسلامی و خلوص شهید روشنتر شد و هر چه زمان بیشتر می‌گذرد نسل امروز بیشتر با ابعاد شخصیتی و افکار بهشتی آشنا می‌شوند و انس می‌گیرند.

,

به فرمودۀ مقام معظم رهبری «زمان همه چیز را کهنه می‌کند مگر خون شهید را». و فرمایش ایشان است که در بیمارستان پس از حادثه ترور بیان کردند: «بهشتی در آینده شناخته خواهد شد. بهشتی را ماها می‌شناختیم که سالیان درازی کوشش او را در راه پیشبرد این انقلاب دیده بودیم از نزدیک که قدم به قدم چگونه این مرد، این انقلاب را پیش برد. کاری هم نداریم، اثبات هم لازم ندارد، اثبات خواهد شد».

,

شهید بهشتی که شخصیتی دوراندیش و اندیشۀ ژرفی داشت یکی ازدغدغه‌هایشان مبحث ولایت بود و باید جایگاه این  مهم در قانون اساسی مشخص می‌شد که با توجه به تسلط ویژۀ شهید بر حوزۀ ولایت و ولایت فقیه که برخاسته از تعالیم اسلام و قرآن بود، دفاع همه جانبه را وظیفۀ مهم خود می‌دانست و وظیفه‌اش را به نحو احسن انجام داد.

,

تأثیربصیرت‌افزایی شهید بهشتی در تثبیت اصل ولایت فقیه در قانون اساسی کشورمان اجتناب‌ناپذیر است و خود در تبیین این اصل می‌گوید: «فقیه یعنی مجتهد زحمت کشیده که ده ها سال درس خوانده و زحمت کشیده و شجاع و با تقوا و آگاه به زمان که بتواند فتوا دهد. آنهایی که ولایت فقیه را قبول ندارند در هر مقامی که باشند سرنگون خواهند شد.»

,

به عبارتی دیگر بر اساس اصل 5 قانون اساسی، «در زمان غیبت حضرت ولی عصر ــ عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف ــ در جمهوری اسلامی ایران ولایت امر و امامت امت بر عهده فقیه عادل و باتقوا، آگاه به زمان، شجاع، مدیر و مدبر است که اصل یک‌صد و هفتم عهده‌دار آن می‌گردد».

,

تلاش وافر شهید بهشتی در تثبیت اصل ولایت فقیه در چهارچوب مکتب اسلام با این هدف بود که در آینده نظام اجتماعی اسلامی داشته باشیم، نه یک نظام دیکتاتوری مبتنی بر زور و اسلحه و در واقع با اجرایی شدن این اصل جهاد مردم در پیروزی انقلاب ماندگار و فرصت سوء استفادۀ بدخواهان نظام از انقلاب اسلامی با تیزبینی و شجاعت ولایت فقیه گرفته شد.

,

خوشبختانه هنوز اندیشه‌های شهید در افکار جوانانمان همچون رود جاری است چرا که وی نه بخاطر جاه و مقام و مدح مردم که بخاطر خدا و دفاع از دین خدا شب و روز نداشت و خار چشم دشمنان بود و هست و به فرمودۀ مقام معظم رهبری شخصیت و حیثیت آقای بهشتی در پیشگاه الهی برای انقلاب ما ذخیره شد و ما می‏توانیم برای همیشه بگوییم که چنین فردی داشته‏ایم و انقلاب ما با وجود چنین انسانهایی شکل گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه