اخبار داغ

آغاز برداشت محصول انگور و انجیر در حاجی آباد

آغاز برداشت محصول انگور و انجیر در حاجی آباد
مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد از برداشت محصولات انگور و انجیر دیم در شهرستان حاجی آباد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مهدی عباسپور در گفتگو با خبرنگار پیارم، اظهار کرد: برداشت محصولات دیم شهرستان حاجی آباد واقع در ارتفاعات روستای گیس در شمال غربی شهرستان از اواخر تیرماه شروع شده وتا نیمه مرداد ماه ادامه دارد همچنین برداشت محصولات آبی از اوایل تیر شروع و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیارم,

وی افزود: تعداد بهره برداران منطقه بالغ بر 700 نفرمی باشد که باسطح تقریبی 600 هکتار به این شغل مشغول می باشند با توجه به بارندگی های  پی در پی و همچنین بارندگی در بهار سال جاری اواخر سال95 باعث افزایش 50 درصدی عملکرد محصولات انگور وانجیر دیم نسبت به سال گذشته شده است.

,

عباسپور گفت: پیش بینی می شود میزان 600 تن از تولیدات دیم منطقه گیس به شهرستان حاجی اباد، میناب – بندرعباس واستانهای همجوار (فارس وکرمان) ارسال شود.

,

وی بیان کرد: این محصولات بدون استفاده از سموم وکودهای شیمیایی رشد ونمو کرده واز طریق کمپوست گیاهی درخاک تغذیه وتقویت میشوندو از محصولات ارگانیگ وسالم می باشند.

,

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد تصریح کرد: سطح زیر کشت انگور آبی را حدود 290 هکتار وبا عملکرد تولید سه تن در هر هکتار عنوان  و پیش بینی کرد که تا پایان فصل برداشت 725 تن محصول از تاکستانهای این شهرستان برداشت شود.

,

وی سطح زیر کشت بادام دیم  را نیز 120 هکتار با تولید 60 تن  عنوان واضافه کرد:سطح زیر کشت انجیر در این شهرستان نیز 210 هکتار می باشد که پیش بینی می شود 420 تن از این محصول  برداشت شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد در خصوص فصل برداشت انگور دیم ، انجیر و بادام دیم اذعان داشت:برداشت این محصولات از اوایل تیر ماه آغاز وتا اواخر تیرماه ادامه دارد.

,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه