اخبار داغ

مدیر آموزش‌وپرورش خلیل‌آباد تاکید کرد:

لزوم فراهم بودن حداقل‌های آموزشی برای اجرای طرح توسعه متوازن رشته‌ها

لزوم فراهم بودن حداقل‌های آموزشی برای اجرای طرح توسعه متوازن رشته‌ها
مدیر آموزش‌و پرورش خلیل‌آباد بر لزوم فراهم بودن حداقل‌های آموزشی برای اجرای طرح توسعه متوازن رشته‌ها تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حسن صداقتی ظهر امروز در نشست شورای آموزش‌وپرورش خلیل‌آباد اظهار داشت: هدایت تحصیلی از سال گذشته متفاوت‌تر نسبت به قبل انجام شد به طوریکه یکسری چالش‌هایی در سطح جامعه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

خانواده‌ها در خصوص طرح هدایت تحصیلی توجیه نیستند

, خانواده‌ها در خصوص طرح هدایت تحصیلی توجیه نیستند,

 

,

وی بابیان اینکه چالش‌هایی که در بحث هدایت تحصیلی به وجود آمد ناشی از عدم آگاهی مردم از سیاست‌های اجرایی این طرح بود، خاطرنشان کرد: مسیری که آموزش‌وپرورش هموار کرده و دانش‌آموزان به آن سمت سوق داده‌شده‌اند به نحوی شده که متقاضیان رشته‌های تاپ دانشگاهی زیاد شوند درصورتی‌که ظرفیت پذیرش این رشته‌ها کم است.

,

 

,

مدیر آموزش‌وپرورش خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه به ازای هر 10 نفر نیروی ماهر کار یک نیروی مهندس و مدیر لازم است، تصریح کرد: یک نیروی کار ماهر اگر دانش‌آموخته علمی آن مهارت باشد مطمئناً بازدهی بیشتری دارد.

,

 

,

وی بابیان اینکه هدایت تحصیلی برای رسیدن به طرح توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی صورت می‌گیرد، بیان کرد: خروجی آموزش‌وپرورش در کنار یک مهارت اجتماعی باید یک مهارت شغلی باشد و باید بر اساس آمایش‌های سرزمینی نیروی ماهر به جامعه تحویل داده شود.

,

 

,

خلیل‌آباد در هدایت تحصیلی رتبه اول استان را دارد

, خلیل‌آباد در هدایت تحصیلی رتبه اول استان را دارد ,

 

,

صداقتی با اشاره اینکه خانواده‌ها در خصوص طرح هدایت تحصیلی توجیه نیستند، عنوان کرد: در این طرح 100 نمره برای دانش‌آموز در نظر گرفته‌شده که از سوابق تحصیلی، آزمون‌های رغبت سنج، سؤال از والدین، تعیین وضعیت دانش‌آموز، امتیاز معلمان و مشاوران تشکیل‌شده است و زمانی که دانش‌آموز حدنصاب یک‌رشته خاص را کسب نمی‌کند اعتراضاتی را به دنبال دارد.

,

 

,

وی هدف اصلی هدایت تحصیلی را توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی دانست و تأکید کرد: در سال گذشته مبنای هدایت تحصیلی در شهرستان خلیل‌آباد 53 درصد بود و از این نظر مقام اول استان خراسان رضوی را کسب کرد.

,

 

,

دبیر شورای آموزش‌وپرورش خلیل‌آباد بابیان اینکه همزمان با تصویب آیین‌نامه هدایت تحصیلی، داشتن امکانات هنرستانی را از الزامات این آیین‌نامه بوده است، ابراز کرد: وقتی امکانات هنرستانی نباشد مطمئناً یکسری نارسایی‌هایی در مشاهدات عملی دانش‌آموز وجود خواهد داشت.

,

 

,

وی ضمن تأکید بر لزوم فراهم بودن حداقل‌های آموزش در شهرستان برای طرح توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، بیان کرد: در شهرهای بزرگ امکانات بسیار بیشتری وجود دارد که چنانچه سیستم دولتی حمایت نکرد مطمئناً دیگر بخش‌ها می‌توانند کار را پیش ببرند.

,

 

,

6 مدرسه تخریبی در شهرستان خلیل‌آباد وجود دارد

, 6 مدرسه تخریبی در شهرستان خلیل‌آباد وجود دارد,

 

,

صداقتی بابیان اینکه اگر اتفاقات مثبتی در بخش عمرانی آموزش‌وپرورش خلیل‌آباد رخ دهد از مرز بحران عبور می‌کنیم، تصریح کرد: شش مدرسه تخریبی در سطح شهرستان وجود دارد و با رخ دادن زلزله‌های اخیر نیاز بیشتری به مقام سازی این مدارس احساس می‌شود.

,

 

,

وی همچنین با تأکید بر اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام حساس آموزشی در سطح شهرستان وجود ندارد، بیان کرد: روستاهای سعدالدین و جعفرآباد به لحاظ کلاس درس کمبود دارد.

,

 

,

این مقام مسئول در ادامه گفت: سهم مردم در ساخت‌وساز فضاهای آموزشی بیش از آن چیزی بوده که دولت تعهد کرده است و در خیلی از موارد تعهدات دولت را نیز انجام داده‌ایم و اگر به باقی تعهدات خود عمل کند مطمئناً مدرسه بحرانی در سطح شهرستان وجود نخواهد داشت.

,

 

,

نیازمند پالایش آمار در حوزه سوادآموزی هستیم

, نیازمند پالایش آمار در حوزه سوادآموزی هستیم,

 

,

وی با اشاره به حوزه نهضت سوادآموزی شهرستان، تأکید کرد: تعداد بی‌سوادان شهرستان خلیل‌آباد 12 نفر بودند و پیش‌بینی می‌شد که با سرشماری اخیر و خود اظهاری افراد مبنی بر وجود برخی مباحث این تعداد افزایش می‌یابد و این اتفاق اکنون رخ‌داده است.

,

 

,

صداقتی بر ضرورت پالایش آمار در حوزه سوادآموزی تأکید کرد و اظهار داشت: در این پالایش باید تمام دستگاه‌های زیر ربط و مطلع نظیر خانه‌های بهداشت، اداره ثبت‌احوال، دهیارها و شوراها نیز ما را در این زمینه کمک کنند.

,

 

,

وی بابیان اینکه باید جامعه هدف بی‌سوادی نیز از تحصیلات سوادآموزی بهره‌مند شوند، اذعان کرد: ان شاء الله با اطلاع‌رسانی دقیق و کمک تمام دستگاه‌های زی ربط بتوانیم در سال 96 جشن محو بی‌سوادی را بگیریم.

,

 

,

سال تحصیلی جدید با 9 هزار دانش‌آموز شروع می‌شود

, سال تحصیلی جدید با 9 هزار دانش‌آموز شروع می‌شود,

 

,

مدیر آموزش‌وپرورش خلیل‌آباد با اشاره به شروع ثبت‌نام مدارس در شهرستان، عنوان کرد: با اعلام نتایج تحصیلی دانش‌آموزان نیز رشد قابل‌توجهی در قبولی دانش‌آموزان حاصل‌شده است و امروز خلیل‌آباد در مرز 94 درصد قبولی قرار دارد.

,

 

,

وی بابیان اینکه ترک تحصیلی در شهرستان خلیل‌آباد مخصوصاً در بخش دختران ما را رنج می‌دهد، تأکید کرد: در پایه نهم 19 نفر و قریب 12 درصد ترک تحصیل در سیستم ثبت‌شده است که این به عوامل مختلفی بستگی دارد.

,

 

,

صداقتی در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها بر این است که سال تحصیلی آینده باید با 9 هزار دانش‌آموز در خلیل‌آباد شروع شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه