اخبار داغ

کلافه شدن میاندوآبی ها از گرمای 42 درجه ای/ تب تند تابستان، گریبان میاندوآب را هم گرفت

کلافه شدن میاندوآبی ها از گرمای 42 درجه ای/ تب تند تابستان، گریبان میاندوآب را هم گرفت
در هفتیمن روز از تیرماه به سراغ میاندوآب هم آمد و در حالی که ایستگاه هواشناسی دمای 40 را برای میاندوآب نشان می داد، در داخل شهر، گرمای هوا بیش از 40 درجه احساس می شود و شاید بتوان گفت که به بیش از 42-43 درجه سانتی گراد رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، بعد از گذشت 7 روز از تابستان، دمای هوا در میاندوآب به اوج خود رسید و به صورت کم سابقه ای افزایش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

افزایش دمای هوا که این روزها به نقل محافل و خبر روز تبدیل شده است، در هفتیمن روز از تیرماه به سراغ میاندوآب هم آمد و در حالی که ایستگاه هواشناسی دمای 40 را برای میاندوآب نشان می داد، در داخل شهر، گرمای هوا بیش از 40 درجه احساس می شود و شاید بتوان گفت که به بیش از 42-43 درجه سانتی گراد رسیده است.

,

البته تابستان است و گرمایش، نمی شود کاری و اعتراضی کرد، تابستان که فرا می رسد باید بالاجبار خود را برای مقابله با گرمای هوا آماده کنی و شاید هم در روزهای آینده، میاندوآب گرم ترین روزهای تابستان را هم تجربه کند.

,

از سوی دیگر نیز گرمای شدید هوا  سبب شده تا خیابان ها ، کوچه ها و بازارها در طول روز خلوت تر از همیشه به نظر آید و بسیاری از مردم به دلیل گرمای هوا ترجیح دهند در خانه نشسته و از هوای خنک در کنار کولرهای آبی و گازی لذت ببرند و یا ترجیح دهند بعد از ظهر به دامان طبیعت و پارک ها پناه برده و شب را در آنجا بگذرانند.

,

در همین حال رئیس اداره هواشناسی میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر گفت: بیشینه دمایی که ایستگاه هواشناسی امروز در میاندوآب ثبت کرده، 40 درجه بوده و در کمینه هم 17 درجه سانتی گراد را ثبت کرده است.

,

احمدعلی بنایی اظهار کرد: مطابق پیش بینی ها انتظار داریم، از شدت دمای هوا از فردا کاسته شود.

,

از سویی در حالی که ایستگاه هواشناسی دمای هوای 40 درجه را در میاندوآب ثبت کرده است، اما این دما متفاوت از دما و گرمای هوایی است که در داخل شهر احساس می شود.

,

به طور معمول دمای هوا توسط دماسنج ها اندازه گیری می شود اما احساس گرما و سرما به روند مبادله گرما و سرما یا انرژی محیطی با بدن انسان بستگی دارد وعلاوه بر رطوبت و باد، میزان آلاینده ها و عناصر موجود در هوا نیز بر دمای هوا در خارج از محیط استاندارد تاثیر می گذارد. به همین دلیل احساس گرما و سرما متفاوت است و با این شرایط دمای هوای احساسی در داخل شهر به دلیل گرمای ساطع شده از زمین و رطوبت موجود، می تواند چنذ درجه بیشتر از دمای ثبت شده باشد و با توجه به وضعیت کنونی در میاندوآب، می توان گرما را تا حدود 43 درجه عنوان کرد، چیزی که برخی از شهروندان آن را حتی تا 44-45 نیز عنوان می کنند.

,

هم چنین با افزایش دمای هوا و به تبع آن افزایش میزان مصرف برق ، وزارت نیرو و اداره امور برق هشدارهای لازم در خصوص صرفه جویی در مصرف برق به مردم داده اند تا گرما دلیلی برای افزایش برق نشده و در نتیجه با قطعی مواجه نشوند و لازم است تا هموطنان در مصرف برق صرفه جویی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه